Maksuautomaatti: tilillä ei muka katetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
Eli yritin maksaa maksuautomaatilla laskua ja tilillä on kyllä yli tuon summan rahaa, eikä käteisvarauksia ole, mistä siis johtuu että kone herjaa koko ajan ettei tilillä ole katetta? Mitään rajoituksia tilillä ei ole.

Jos täällä joku viisas tietäisi... :)

[QUOTE="vieras";24912613]Ei missään nimessä kannata kysyä omasta tilipankista :D[/QUOTE]

No ei todellakaan sillä vastaus löytyy täältä :)
Mä olisin varmaan soittanut heti pankkiin ja kysynyt että minne on rahar kadonneet?

[QUOTE="mä";24912633]No ei todellakaan sillä vastaus löytyy täältä :)
Mä olisin varmaan soittanut heti pankkiin ja kysynyt että minne on rahar kadonneet?[/QUOTE]

Siis rahat ei ole mihinkään kadonnut, siellä ne on vaan eteenpäin en saa. Ja pankkiin ei nyt sattumien syystä pääse paikalle, taikka pysty edes soittamaan. Kiitosta vaan taas niin asiallisista vastauksista.

Minulla on sellainen muisti kuva että viimeksi kun vaihdoin pankkikorttia minun piti määritellä tililleni summa jonka voi yhden vuorokauden aikan nostaa. Se oli suojaksi jos kortti varastetaan. Voisiko olla jokin tällinen suojaus?

[QUOTE="hmmm";24912838]Minulla on sellainen muisti kuva että viimeksi kun vaihdoin pankkikorttia minun piti määritellä tililleni summa jonka voi yhden vuorokauden aikan nostaa. Se oli suojaksi jos kortti varastetaan. Voisiko olla jokin tällinen suojaus?[/QUOTE]

Maksuautomaatilla maksu on ihan eri asia. Jos asetat tilille summan, vaikka 400e jonka saat nostaa vuorokaudessa, se ei koske tiliveloituksia/maksuja, ainoastaan automaattinostoja. Tililtä saat siis maksaa laskuja vaikka tonnin edestä vaikka olisikin pienempi summa laitettu automaattinostoihin.

Jos oot mennyt visan puolelle, eikä siellä katetta tarpeeksi? Se on kaikkein järkevin vaihtoehto, jos tilillä kerta on rahaa.

Mulle kävi joskus s-pankin kortin kanssa niin, että halusin maksaa jonkun ihan parin euron ostoksen kaupassa, mutta kortti ei toiminut kun tilillä olisi sen jälkeen ollut alle 20e rahaa. Kävin laittamassa tilille muutaman kympin lisää ja kas toimi kortti siihen samaiseen pikkuostokseen. Ihmettelin, että voisko olla joku rajotus, että kortti ei toimi, jos mennään jonkun rajan alle, vaikka ei meniskään miinukselle.

Yhteistyössä