Maksuhäiriömerkinnästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivostunut

Vieras
Itselläni entisestä elämästä velkoja. Exän pelastin aina jollain ihme tavalla,mutta nyt itse sitten kärsin. Exä oli siis tuolloin mieheni,eli elin hänen kanssaan,asuimme yhdessä jne. parisuhde siis.
Exällä oli erilaisia riippuvuuksia;peli-ongelma sekä lääkeriippuvuus.
Olimme yhdessä 10 vuotta. Välillä oli parempia hetkiä ja luulin että kurjuus ja kituaminen olisi ohi. Taas tuli joku kolaus elämään ja alamäki alkoi.

Sain sitten tarpeekseni ja uskaltauduin eroamaan ja muutin pois. Ennen eroa tuli ongelmia laskujen maksuun,joita tuli niin minun kuin exän nimellä. Minä niitä maksoin minkä kykenin,mutta sitten tuntui että niitä vain tuli joka tuutista ja koko ajan. Tulin hulluksi. Ensin tuli epätoivo etten pysty näitä maksamaan,en millään. Sitten välinpitämättömyys,ihan sama siinäpähän tulee,en pysty kuitenkaan niiden tuloa estämään saati maksamaan. Masennuin,en pystynyt nukkumaan,olemaan töissä jne. Exä oli todella narsistinen,väkivaltainen jne. Sen kanssa oli turha keskustella. Hänellä oli myös masennus ja vähän väliä sairauslomalla..
Kärsin todella ja tämä rahapula sai minut viimein päästämään irti entisestä elämästä.

Muutin pois ja raha ongelmat jatkui,siis kun entisiä velkoja ja maksamattomia laskuja oli,en saanut uusiakaan laskuja maksettua kunnolla. Ahdisti jo pelkkä postilaatikolle meno,silmissä sumeni ja sydän jyskytti. Puhumattakaan kirjeiden avaamisesta. Postilaatikko oli pian pahin viholliseni..
Väsyneenä ja masentuneena sain kuitenkin sovittua asioita. Jouduin hakemaan pankista lainan,jotta saa kuitattua sillä ulosottoon menneet velat. Aloin sitten maksaa pankille,maksan edelleen..
Nyt asiat ovat paremmin kuin hyvin,uusi mies jne. Rahaa on jopa enemmän kuin tarpeeksi verrattuna entiseen,jos näin voi sanoa..
Kun hain pankista lainan,kysyin kuinka kauan merkintä pysyy tiedoissani. Pankista vastattiin että nykyään se yleensä poistuu heti kun ulosottoon on kaikki maksettu. Tiesin kyllä että ainakin joskus ennen merkintä on pysynyyt 3-5 vuotta. Luulin tosiaan että se poistuu kun maksut maksettu,olin varmasti kuullut uutisissa tms. tästä jotain.

Eilen sitten olin autokaupassa,jossa jo melkein tein kaupat "uudesta" mutta melko halvasta autosta. Entinen rikki ja kamalasti mennyt rahaa vanhan auton korjaamiseen.
Kun sitten rahoitusta alettiin miettiä,tulikin joka pankista hylätty vastaus...
Raivostuin todella. Marraskuussa olen maksanut kaikki pois!! Sain jopa pankista asuntolainaan lupauksen: 155000€,jos joskus ajankohtainen..mutta autoa en saanut??!

Muistin kuitenkin että sain joulukuussa ulosotosta kirjeen jossa Kela perii jotain,joka sitten otetaan veronpalautuksista. Tyydyin sitten siihen. Mutta sainkin veronpalautukset kokonaisuudessaan tililleni,eli tämä Kelan juttu on edelleen auki tms.
Ulosotosta ei ole oltu minuun yhteydessä enää tuon joulukuun jälkeen. Enkä itsekään ole sen koommin ajatellut asiaa,mutta eilen se tuli mieleen..

Ottaa niin täysillä aivoon tämä tämmönen sotku ja miksei nimeäni voida vapauttaa rekisteristä??!! Syytän vain ja ainoastaan exää näistä jutuista;itse ei maksanut mitään,pakkohan minun oli maksaa niitä jotenkin pois,en voinut vain olla. Kunnes sitten kävi liian vaikeaksi ja oli pakko erota..Nyt en todellakaan jaksa olla sen kanssa tekemissä,kolme vuotta sitten erottu.

Ja mitähän nyt sitten tapahtuu tuon Kelan jutun kanssa? Sehän ei minun asia periaatteessa ole,kun kirjeessa mainitaan että se veronpalautus ulosmitataan että velka on maksettu,muttei näin sitte ole käynytkään. Sain jopa reilun 7 € palautusta ulostosta.
Olen kyllä kuullut ulosoton perineen joskus kahteen kertaan maksuja..

Voinko tehdä jotain? Mitä?

Pelkästään exää et voi tuosta syyttää. Toki varmasti harmittaa tilanne, mutta itse olet ollut mukana soppaa keittämässä.

Maksuhäiriömerkinnät ei välttämättä poistu, vaikka maksut maksettaisiinkin.

Ja toisaalta jotkut merkinnät katoaa jo ennen kuin velka on kokonaan maksettu.

Suomen asiakastiedosta saa kerran vuodessa maksutta tilata omat luottotietonsa.

[QUOTE="hmm";23976310]Pelkästään exää et voi tuosta syyttää. Toki varmasti harmittaa tilanne, mutta itse olet ollut mukana soppaa keittämässä.

Maksuhäiriömerkinnät ei välttämättä poistu, vaikka maksut maksettaisiinkin.

Ja toisaalta jotkut merkinnät katoaa jo ennen kuin velka on kokonaan maksettu.

Suomen asiakastiedosta saa kerran vuodessa maksutta tilata omat luottotietonsa.[/QUOTE]

Mistä luottotiedot saa selvitettyä ilmaiseksi? Tuolla asiakastiedon sivuilla lukee että tietojen tilaus maksaa vajaa 8 euroa...

Kelastakaan ole kuulunut yhtikäs mitään. Miten helvetissä ulosotto jätti asian hoitamatta näin? Tässä nykyisessä elämässä kaikki on todella hyvin ja olen niin onnellinen,eikä tämä ulosoton/kelan sähläys ole käynyt mielessä ennen eilistä..
Nyt sitten otin jo ulosottoon yhteyttä s.postitse tästä asiasta..saapa nähdä mitä vastaavat..Alkavat varmasti periä sitä nyt palkastani kun otin asian uudelleen esille..
Otan sitten yhteyttä jonnekin muualle,ei ole oikein että ensin ilmoitetaan että otetaan veronpalautuksista ja sitten ei otetakaan ja joudunkin myöhemmin ulosoton vahingon takia sen maksaman..

Tsemppiä!

Itselläni ihan samanlainen tilanne, on kuin olisit kirjoittanut mun elämästä :/ Samanlainen exä täälläkin, tosin ilman sairaslomia. Nyt sitten niitä velkoja maksellaan. Mäkin yritin sitkeästi maksaa laskut ja kerätä vähän rahaa tulevan varalle, mut ei onnistunut. Olis vaan pitäny maksaa omat laskut ja häipyä suhteesta.

Jos sä oot ne velat saanu maksettua, niin se merkintä taitaa poistua 3 vuoden päästä, jos ei uusia tule... En kyllä ole varma tuosta ajasta.

Yhteistyössä