Maksuhäiriömerkintä/luottotietojen menetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dorka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dorka

Vieras
Heippahei!

Tarvisin vähän tukea, kokemuksia, apua tai jotain mun tilanteen selvittäseen.
Eli olen siis 26-vuotias ja olen juuri valmistunut alalle, jossa töitä ei juurikaan ole, mutta olen kaupassa töissä ja saan aika pientä liksaa, mutta pärjään sillä tai pärjäisin, ellen olisi nuoruudenhuumassani ja typeryydessäni ja ollessani hyvin sairas (masennusta ja bulimiaa n. 12 vuotta) ottanut pikavippejä ja lainoja ja luottokortteja.

Mulla on siis velkaa varmaankin 20,000 euroa kaiken kaikkiaan ja mä pelkään pahoin, että mulle tulee pian maksuhöiriömerkintä. Olen siis jotenkin saanut tähän asti keploteltua raha-asioitani ja maksanut lainaa pois lainalla, mutta nyt alan käsittämään etten saa maksettua niitä millään pois. Mitä minun tulisi nyt tehdä? Perintään on menossa yksi lasku ja muut ovat vähän myöhässä. Mitä tapahtuu kun luottotiedot menee? Koska saan ne takaisin yms...? Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa minua, sillä olen äärimmäisen ahdistunut myös tilanteestani, sillä en tiedä mitä tekisin, en saa nukutuksi kun nämä asiat valvottaa ja ahdistaa!

Sinuna hakeutuisin velkajärjestelyyn mahd. pian !!
Luottotiedottomuus hankaloittaa elämää aika paljon, mm asunnon saantia, lainaa etä saa ymsyms.. Sitä en tiedä palautuuko luottotiedot muutenkun sillä että maksat velat pois, kuitenkin kun laskuja menee erintään, kasvanat ne myös korkoa kokoajan, jolloin taas maksettava summa kasvaa. Kun olen velkajärjestelyssä ei maksuille kerry enää korkoa, sinulle tehdään maksuohjelma, ja saat tietää päivämäärän jolloin velkasi on maksettu, kunhan vaan hoidat maksut ajallaan.

Yhteistyössä