maksukehoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonna

Vieras
eli sain tänää ellokselta maksukehotuksen, joka oli ns. viim. huomautus, ja siinä kehoitettiin maksamaan koko velka kerralla, mutta olen kaksi päivää sitten maksanut tuon kk-erän josta tää rävy tuli, ja se näkyy siellä omilla sivuilla että on suoritettu, eli onko tää viimenen kehotus siis aiheeton?

tässä lopussa lukee että "jos suorituksesi on jo matkalla, tämä huomautus on aiheeton" ja tämän laskun loppusumma on suurempi kuin siellä omissa tiedoissa, eli se on sinne kirjautunut.. eli miten toimin?

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
No mikä on päivämäärä milloin se maksukehotus on lähetetty Ellokselta? Jos se on aikaisempi kuin se sinun maksusi päiväys nii sit ei hätää.

se on päivätty 22.9. mutta tuli tosiaan vasta tänään ja mä maksoin sen erän 28.9. ja omilla sivuilla näkyy ainaki ihan normaalisti että mikä on seuraava erä jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
koitin jo soittaa mutta en pääse läpi..?

No koita uudestaan. Mutta toisaalta miksi et maksa laskuja ajoissa? Säästyisit tuollaiseltakin harmilta.

siksi koska auton korjuuseen meni kaikki rahat ja joitakin laskuja oli pakko siirtää :)

Jos raha on niin tiukalla, ettet yhtä kuukausierää (ei siis ole edes varaa maksaa kerralla?) kykene maksamaan ajoissa, niin parempi jättää tilaamatta.

Siihen laskuun ne on luultavasti lisänneet maksumuistutukset, eli joudut myös ne maksamaan.

jatkossa kannattaisi ehkä soittaa laskujen saajille ettei pysty eräpäivään mennessä maksamaan niin välttyy tuollaiselta.. yleensä aika hyvin pystyy sopimaan uuden eräpäivän...:P

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No koita uudestaan. Mutta toisaalta miksi et maksa laskuja ajoissa? Säästyisit tuollaiseltakin harmilta.

siksi koska auton korjuuseen meni kaikki rahat ja joitakin laskuja oli pakko siirtää :)

Jos raha on niin tiukalla, ettet yhtä kuukausierää (ei siis ole edes varaa maksaa kerralla?) kykene maksamaan ajoissa, niin parempi jättää tilaamatta.

Siihen laskuun ne on luultavasti lisänneet maksumuistutukset, eli joudut myös ne maksamaan.

Siinä taas yks luupää joka ei tajua että tiukkojakin aikoja voi olla,varsinkin jos tulee yllättävä iso menoerä kuten just autonkorjaus.

miten voi olla vaikeata soittaa ja yrittää siirtää eräpäivän jos/kun tiedät ettet pysty maksaamaan!?
miksi on niin vaikea elää ilman jatkuvia velkoja!? se on just tätä "minä haluan sitä ja minä haluan tätä ja minun täytyy saada sitä ja tätä vaikka kaikkissa paikoissa on jo niin paljon tavaroita etten tiedä mihin niitä tunkisi"

ja jos haluat selvittää maksuja niin soitat vaikka 100 kertaa kunnes pääset läpi... Et ole ainoa joka yrittää soittaa sinne...

aikuisen ihmisen pitäis pystyä priorisoimaan tälläiset asiat. Jos tietää ennakkoon että ei ole rahaa tiettynä eräpäivänä tarpeeksi, kannattaa heti soittaa ja neuvotella uudesta päivästä niin ei tule maksuhuomautuksia kotiin.

Mulle sanottiin vastaavassa tilanteessa että ok, revi se tullut lasku ja kiva kun maksoit erän, mutta seuraava lasku on sit loppuvelka. Jos olisin soittanut ja sopinut niin osamaksujuttu olis jatkunut mutta viivästynyt maksu = loppuvelan saa peria kerralla. :( Onneksi ei ollut isoja summia mut silti...

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siinä taas yks luupää joka ei tajua että tiukkojakin aikoja voi olla,varsinkin jos tulee yllättävä iso menoerä kuten just autonkorjaus.

No kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta ajoissa soittaa ja kysyä eräpäivänsiirtoa jos tulee niin tiukkoja aikoja. Että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:
Mulle sanottiin vastaavassa tilanteessa että ok, revi se tullut lasku ja kiva kun maksoit erän, mutta seuraava lasku on sit loppuvelka. Jos olisin soittanut ja sopinut niin osamaksujuttu olis jatkunut mutta viivästynyt maksu = loppuvelan saa peria kerralla. :( Onneksi ei ollut isoja summia mut silti...

Näin taitaa käydä ap:llekin. Ihan oikein. Toivottavasti oppi tästä kerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:

Näin taitaa käydä ap:llekin. Ihan oikein. Toivottavasti oppi tästä kerrasta.

Samaa mäkin arvelen

Paljonkos on laskulle tilailtu? Minulla kk-maksun vähimmäismäärä näkyy olevan 5e :laugh: Ja kaksi lyhennysvapaata kk on vuodessa, aika kauan on jo ollu laskunmaksu retuperällä

Alkuperäinen kirjoittaja plaa:
Paljonkos on laskulle tilailtu? Minulla kk-maksun vähimmäismäärä näkyy olevan 5e :laugh: Ja kaksi lyhennysvapaata kk on vuodessa, aika kauan on jo ollu laskunmaksu retuperällä

Hyvä esimerkki siitä kun vaan kaikkea pitää saada ja tilailla vaikka ei edes ole varaa. Sitten kun tulee jokun isompi meno, niin ei ole varaa edes maksaa sitä minimi maksua.

nonii, asia selvisi ja soitin, kaikki ok nyt ja lyhennykset jatkuu normaalisti.. :) en kato tiiä tämmösistä, tää oli eka kerta kun joku lasku myöhästy näin paljon.. oli tosi ystävällinen nainen puhelimessa!

nonii, asia selvisi ja soitin, kaikki ok nyt ja lyhennykset jatkuu normaalisti.. :) en kato tiiä tämmösistä, tää oli eka kerta kun joku lasku myöhästy näin paljon.. oli tosi ystävällinen nainen puhelimessa!

miksi ostaa velaksi jos ei varaa,ja eiköö joskus ennen ole ollut elloksella joku lyhennysvapaa kuukausi kun kaveri ainakin näin väitti

Yhteistyössä