Makuaisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marja

Vieras
Hei!

Olen tuolta haaveilijoista, mutta tulin nyt kysäisemään täältäkin...

Eli eka yrityskierto menossa ja eilen huomasin (kp 23 menossa), kun aloin syömään suklaata, että se maistui suolaiselle. Ihmettelin asiaa ja pyysin miestäni maistamaan sitä, mutta hän ei huomannut mitään eroa maussa. Lisäksi eilen, kun menin suihkuun huomasin, että nännit olivat arat ja ovat edelleen. Onko tämä nyt vaan jotakin hormonien temppuilua pillereiden jälkeen vai voisiko olla mahdollista, että olisi muka jo nyt tärpännyt??

Hassua vaan, koska en ikinä ole maistanut suolaista suklaata ;). Söin kuitenkin patukan loppuun...

Tämä ei kyllä liity makuaistiin mutta kirjoitit myös että nännit ovat arat. Lopetin pillerit joulukuussa eikä ekoja menkkoja ole vielä tullut. Minä olen myös huomannut että nännit ovat hyvin arat, ei siis rinnat kokonaan. Minulla olisi mahdollista että olisi tärpännyt..Mitään muita oireita en olekaan huomannut. Mietin kans että voisiko nännien arkuus johtua vain pillereitten lopettamisesta vai voisikohan merkitä jotain muuta? Ensi viikolle odottelen menkkoja, mut se jää nähtäväksi..:)

Mulla tuli kans pillereiden lopettamisen jälkeen nännit aroiksi. Raskaana olin vasta vuoden päästä ja sit menikin koko rinnat kipeeks :)
Makuaisti mulla on just tuon suolasen osalta raskausaikana terävöityny.

Minäkään en osaa tuosta suolaisesta sanoa mitään, mutta vuoden yrittämisen jälkeen selkein ""erilainen"" oire raskautumiskuussa ennen oletettuja kuukautisia oli se, että nimenomaa nännit oli tosi kipeät. Yleensä ennen menkkoja oli koko rinnat arat.

Onnea vaan yritykselle.

Kiitti vastanneille!
Tänään kävimme hampurilaisella ja hampparin majoneesi maistui ihan hassulle ja haisikin jotenkin omistuiselle.
Eipä tässä sitten muuta voi, kun vaan odotella kuukautisia joskus alkaviksi, tai sitten ei :). Ennen pillereitä kierto oli 28-32 päivää, toivonmukaan ois nytkin. No palataan asiaan, jos tärppää joskus tulevaisuudessa.

Mukavia pakkaspäiviä kaikille!

Kyllä mä muistan ekan oireen olleen juuri nännien arkuus, ei koko rintojen, ero siis ent. menkkakipuihin. Ekoina oireina myös juuri maku ja erityisesti hajuaistin paraneminen. En tiennyt vielä olevani raskaana varmaan kiertop. 30-35, kun kaveri alkoi huomautteleen kun puhuin koko ajan hajuista! Itse en kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta kaveri ihmetteli, että kuinka nyt kaikki muka maistuu oudolta ja haisee kummalliselta;)! Ja olin jälkeenpäin ajateltuna normaalia väsyneempi. Myös tunne mahassa,että nyt alkaa menkat oli jatkuvasti, sellaset pikku menkkakivun tapaiset jomotukset, että taisin kulkea pari viikkoa siteet mukana, kun koko ajan tuntu että nyt ne alkaa! Ei ne sitten alkanut ja nyt rv.17! Sama tilanne oli mullakin, että jätin pillerit (10 vuoden jälk.) eikä menkkoja enää sitten tullutkaan! Kaikki on mahdollista, ONNENPOTKUJA!!!

Ilmankos mulle ei ruoka enää maistukaan ;) Sattui aika koominen tilanne pizzeriassa, kun aloin epäilemään tonnikalan tuoreutta. Mielestäni se maistui ihan kamalalle ja käskin miestäni maistamaan sitä. No eihän siinä miehen mukaan ollut mitään vikaa. Onneks en menny heti valittamaan pizzasta tarjoilijalle =D

Yhteistyössä