Mammat vinkkejä kehiin. Temperamenttinen 8 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on parhaiten toiminut samassa tilanteessa se että en oo tehny numeroa siivoamisesta vaan on sovittu tietyt päivät millon on huoneen siivous tiettyyn aikaan ja sitten oon reippaasti siihen sanonu et no, niin, nyt mennään nopsaan siivoon se huone. Olen ollut kaverina siivouksessa eli alottanut ja antanut alkuun vinkkejä että mistä kannattaa alottaa ettei oo niin työlästä, siivotessa samalla höpötelty asioita ja loppujen lopuks joka ikinen kerta siivouksen alun jälkeen mä olen istuksinut juttelemassa, lapsi on siivonnut siinä jutustelun ohessa. Ja jos on näyttänyt siltä että into meinaa laantua kesken siivouksen, niin oon taas vähän antanut vinkkiä et mikä kohta tai tavara seuraavaks kannattaa hoitaa..

• Tykkää
Reactions: moona81
Minusta kuulostaa että tälläinen uhkailu on mennyt tappeluksi, mitä jos yrittäisit katkaista kierteen sillä että jonkin aikaa siivoaisit yhdessä tai laittaisit alkuun, peesaan nro 26 tässä. Sitten voi positiivisella kannustuksella saada parempia tuloksia. En silti tarkoita sitä että pitäisi antaa periksi vaan voi silti vaatia sitä siivousta, mutta helpottamalla voisi päästä paremmin taas alkuun. Ja jos huone ei ole kovin sotkuinen, lapsenkin on helpompi päästä alkuun jatkossa. Kiukuttelu voi johtua siitäkin että tehtävä tuntuu lapsesta niin isolta.

• Tykkää
Reactions: moona81

Yhteistyössä