Mammavaatteiden koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipe81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipe81

Jäsen
15.01.2008
56
0
6
Oon rv 16+1 ja pikkuhiljaa pitäis alkaa mammavaatteita osteleen :) Kyselisinkin, miten osaa ostaa ns. oikean kokoisia vaatteita, jotta ne menis sit koko loppuraskausajan? Eli siis ostanko saman koon eli M, kuten ennen raskauttakin oon käyttänyt tuota kokoa, eli onko mammavaatteet tehty vaan masusta ja rinnoista suuremmiksi kuin tavalliset vaatteet vai kuinka? Toivottavasti ymmärsitte vaikean selostukseni, hankala selittää selkeesti tota :)

mä ostin(henkkamaukalta) silloin alkuraskaudesta(rv12) ihan sen kokoisia kun mikä oli mun normi koko ja mitkä silloin oli sopivia! ja hyvin noi menee vieläkin päälle vaikka viikkoja jo 36+2 ja painoa tullut lisää sen 20kg.

mul oli alus h&m farkut kokoa 36 mikä on normi koko ja sit lopus oli 40 eikä ne enään mahtunu viikon 35 jälkeen! musta noi h&m housut oli kaikisata huonoimmat niis on se farkun yläosa joustamaton ennen resoria ja on tiukka... mut lindexin housut oli hyvät niistä mul oli kooltaan S ja ne oli eka hiukan löysät mut sit ne oli loppuun asti hyvät ei puristanut... ostin nää käytettynä!

Henkka maukalla on hirmuiset koko erot mallien välillä :attn: itse ostin kolmet housut ja kaikki oli eri kokoiset. Kannattaa AINA kokeilla ettei tuu pettymyksiä (eteenkin alesta) paitoja en ole vielä tarvinnut,normaalistikin on isot tissit että saa nähdä missä isännän t-paidassa loppu ajasta kuljetan :laugh:

kokeilemalla tietää.. ite leviin reisistä ja takapuolesta tosi kovin, että on vaikee löytää ees sopivia äippähousuja.. tuntuu et ne on tehty sellasille kenellä tulee vaan se söpö maha tohon eteen, eikä muualle ollenkaan..farkkuhaalarit on hyvät ja kaikki oloasuhuosut.

äiti lpr minulla taas ei ole kasvanut kuin maha ja tuntuu, ettei mistään löydy sopivia farkkuja. Kaikki kun ovat minulle liian löysiä reisistä ja takapuolesta. Istukka kun on vielä edessä ja alhaalla, niin mikään ei saa puristaa alavatsaa. Eli jos farkut on sopivat alamahasta niin ne ovat muuten sitten aivan liian isot. Vaihdetaanko keskenämme muutamat sentit reisistä ja lantiolta? :D

Mutta aloittajan viestiin en osaa sanoa muuta, kuin että sovita aina ennen kuin ostat. Huusin huuto.netistä farkkuhaalarit kokoa M ja ovat edelleen minulle niin suuret, etten voi niitä käyttää. Todennäköisesti ei tule koskaan olemaan minulle sopivat.

SatuKa ja tuplamaha 22+6

Mä jouduin ihan yllättäen uusimaan vaatekaapin vielä viikolla 30, sillä mulle tuli todella iso maha! Vaatteet olis muuten menneet, mutta maha ei vaan enää mahtunut! Varsinkin housuissa oli isoja eroja, jotkut oli hyvän mallisia alku/keskiraskaudesta ja jotkut toiset taas loppuraskaudesta. Kannattaa ostaa niitä vaatteita pikkuhiljaa just sen verran millä pärjää ja tosiaan sovittaa aina.

Ostin kanssa raskauden alussa H&M:stä pääasiassa oman kokoni M mammavaatteita, jotka ovat menneet kivasti viikolle 30 asti, mutta masuni on nyt niin iso, että osa M-koon housuista on liian pieniä. Ja pakko siis käydä ostamassa kokoa L. Masun kasvu ja vaatteiden koot ovat tietenkin yksilöllinen asia, mutta itse kyllä hämmästyin kovasti, kun housut alkoivat kiristää masun päältä. muuten koot sopisivat täysin.

Yhteistyössä