Mandariini, satsuma ja klementiini, mistä ne oikein erottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hetelmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiiä :ashamed: mut maroc merkkiset on makeimpia.viime vuonna oli jopa alle euron kilo

(kerran lidlissä myytiin "espanjalaisia" klementiinejä..ylläri kuitenkin kaikissa niissä oli se maroc tarra ja kuletuslaatikossa marokkolaisen firman nimi..joskus sama mansikoissa).

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Siis mä oon miettiny ihan samaa... Mä sanon kaikkia mandariineiks, paljon helpompaa :laugh:

Niin mäkin

Näin just.
Mun käsitykseni tästä on se, että
klementiini on se kirpakka ja sitkeä kuorinen. HYI YÖK!! Pahaa! :x
Mandariini on se paksukuorinen, vähän semmonen kuivahtaneen oloinen. :ashamed:
Ja satsuma taas se näiden kahden väliltä, mikä on mehukas ja makea :snotty:

Klementiini ja satsuma on mandariinilajikkeita. Klementiini on mandariinin ja pomeranssin risteytys, satsuma taas on mandariinin ja klementiinin välimuoto. Klementiineissä ja satsumissa ei oo niin paljon kiviä kun mandariineissa. Mulle maistuu klementiinit ja satsumat.

Alkuperäinen kirjoittaja hetelmä:
Eli onko ne mandariinit sitten niitä pienen appelsiinin näköisiä sitten?

No periaatteessa, mutta siis kaikki kolme näyttää suht samalta. Ja mandariinejä ei enää tuoda Suomeen, koska ne on niin kivisiä.

"Klementiini on mandariinin ja happaman appelsiinin risteytys. Väriltään se on oranssi ja sisältää hyvin vähän siemeniä. Satsuma on puolestaan mandariinin ja klementiinin välimuoto. Satsuma on usein siemenetön ja hyvin mehukas. Satsuma on vähemmän hapan ja siten hieman mauton."

http://yle.fi/uutiset/anteeksi_onko_tama_mandariini_satsumoisin_klementiini/6331781

Yhteistyössä