Mannapuuroa vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Antaako kukaan?
Juu tiedetään, pelkkää vehnämössöä jne.

Vauva 7kk on tosi huono syömään puuroja. Riisipuuroa ja kaurapuuroa ollaan yritetty syödä, eikä oikein uppoa vaikka hienonnankin hiutaleet.

Yhtenä iltana keitin huvikseni mannapuuroa (veteen), ja sehän maistui vauvalle korvikkeen ja soseen kanssa.

miksei sais antaa. kyllä mä ainakin joskus annoin ku itekki tykkään siitä. on vaan niin veemäinen keittää ku kärtsää aina pohjaan. tietty veteen keitettäessä sitä ongelmaa ei ole.

mulla on se sellanen puurokattila, välipohjaan laitetaan vesi, sekä kerroskattila,johon laitetaan väliosaan vesi, ei pala pohjaan.hyvä esim riisipuuroakin keitettäessä, ei tarvii hämmennellä paljoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:
miksei sais antaa.

No kun ei varmaan ole hirveästi kuituja/ravintoaineita jos johonkin 4-viljan puuroon vertaa :snotty:

Mut kun tosiaan huono syömään muutenkin tuo vauva. Olen sitten välillä antanut kasvissosettakin iltapalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:
miksei sais antaa.

No kun ei varmaan ole hirveästi kuituja/ravintoaineita jos johonkin 4-viljan puuroon vertaa :snotty:

Mut kun tosiaan huono syömään muutenkin tuo vauva. Olen sitten välillä antanut kasvissosettakin iltapalaksi.

mut eihän sitä mannapuuroa tarvi joka päivä antaa, välillä antaa jotain muuta. meillä myös huonoja syöjiä ollu molemmat et tiiän noi syömisongelmat :|

kyllä meillä on kaikki kolme saanu mannapuuroa.
ja jos ostaa sitä kauramannaa niin on himpun terveellisempää.
Polenta puuro on rakenteeltaan samanlaista ku mannapuuro, valmistusaineena maissi, meillä sekin on aika hitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Polenta puuro on rakenteeltaan samanlaista ku mannapuuro, valmistusaineena maissi, meillä sekin on aika hitti.

Kiitos vinkeistä =)

En ole itse puuroihminen ollenkaan, ihan uusi maailma mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:

Kiitos vinkeistä =)

En ole itse puuroihminen ollenkaan, ihan uusi maailma mulle.

En mäkään, siksi en akotakkaan lapsia syömään 4viljan puuroa.. :xmas: tosin ruis ja ohrapuurosta noi tykkää, outoja ovat :laugh:

mannaryyneistäkin löytyy tummempi versio (oisko täysjyvää), joka tavallista terveellisempi. Samoin graham jauhoista tulee hyvää puuroa, joka rakenteeltaan aika mannapuuron kaltaista.

tein äsken mannapuuroa sokeroituun sekahedelmä mehuun ja hyvin uppos. aika makeeta kylläkin,mut tarkotus oliin tuoda vaihtelua =) ja voihan niitä mehu makujakin vaihdella..meillä pikkusella on maito allergia niin pakko soveltaa.