Mansikan pakastus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenni87

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
5 405
0
36
Eli ajattelin, kelpaahan noi minigrip pussit pakastukseen? Olen käyttänyt ennen sellasia muovirasioita...

Ja miten te pakastatte? Sellaisenaan, vai laitatteko ne jotenkin...?
Mä oon ennen isompia vähän palotellut ja pienemmät pakastanu sellaisenaan, hyvää on tullut ja maistuneet hyvältä talven keskellä, mutta mietin oisko jotain parempia vinkkejä...

Iltapäivällä itsepoimintaan. :)

ihan muovipusseissa olen pakastanut ja sokeria hiukan mukaan. osan olen tehnyt tuoresurvokseksi, ihan tehosekoittimessa sokrun kanssa ja sen pakstanut rasioissa, hyvää puuron ja luonnonjugurtin kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minigripissä meillä aina. Ja 1 rkl sokeria perään. Ei enempää ainakaan.

Ok. Ehkä mä sit tälläkertaa laitan vähän sokeria sinne...
Minkäkokoiseen minigrippiin laitat ton 1rkl sokeria?

Ööh... siihen puolilitraseen? eikö ne sen kokosessa tavata pakastaa? Ja tosiaan mä saatan laittaa vähempikin. Jätä aika litteiksi ne pussit, ei siis ääriään myöten niin pakastuvat nopeammin. Makoisaa iltapäivää sulle sit ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Oon pussissakin pakastunu, menevät pienempään tilaan ja ihan ilman sokeria, ihan hyviä ne on ilman sitäkin.

Mä kans tosiaan tykkäisin laittaa ne ilman sokeria, mut jos sit pilaan mun mansikkani... alko epäilyttää kun kaikki näyttää sokeria laittavan.
Itse en ennen ole laittanut ja ihan hyvää on tullut... :/

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Minigripissä meillä aina. Ja 1 rkl sokeria perään. Ei enempää ainakaan.

Ok. Ehkä mä sit tälläkertaa laitan vähän sokeria sinne...
Minkäkokoiseen minigrippiin laitat ton 1rkl sokeria?

Ööh... siihen puolilitraseen? eikö ne sen kokosessa tavata pakastaa? Ja tosiaan mä saatan laittaa vähempikin. Jätä aika litteiksi ne pussit, ei siis ääriään myöten niin pakastuvat nopeammin. Makoisaa iltapäivää sulle sit ;)

Kiitos! :p

Meillä käytetään vanhoja voi ym. salaattipurkkeja pakastukseen. Isommat mansikat laitan puoliks ja pienempiä oon laittanu kokonaisina niin niistä on kiva tehdä kiisseliä. Sokeriakin laitetaan sillee sopivasti mutu tuntumalla ja osaan ei laiteta ollenkaan niin saa tuo pienempi sitten syödä niitä.

Yhteistyössä