Mäntyinen pihakeinu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Huomenta!

Olisin näin aamun ratoksi halunnut kysellä kokemuksia kun meillä on tänä kesänä ekaa kertaa oma piha jota ollaan hiukan suunniteltu ja mä kun himoitsisin sinne sellaista puista puutarhakeinua..

Mutta mites sellaisen talvisäilytys? meillä ei oikein ole tilaa varastossa ellei sitä sitten pura pikkupikkuosiin ja silloinkin on vähän niin ja näin. Voiko niitä siis säilyttää ulkona? Miten sen voi suojata talveksi? Vai onko se sitten auttamatta pilalla jo parin vuoden jälkeen?

Mä niin tahtoisin semmosen!

[QUOTE="Juudit";28240406]Huomenta!

Olisin näin aamun ratoksi halunnut kysellä kokemuksia kun meillä on tänä kesänä ekaa kertaa oma piha jota ollaan hiukan suunniteltu ja mä kun himoitsisin sinne sellaista puista puutarhakeinua..

Mutta mites sellaisen talvisäilytys? meillä ei oikein ole tilaa varastossa ellei sitä sitten pura pikkupikkuosiin ja silloinkin on vähän niin ja näin. Voiko niitä siis säilyttää ulkona? Miten sen voi suojata talveksi? Vai onko se sitten auttamatta pilalla jo parin vuoden jälkeen?

Mä niin tahtoisin semmosen![/QUOTE]

Mä olen suojannut meidän mäntyisen puutarhakeinun sellaisella auton suojapeitteellä. Koko- tai puolipeite riittää suojaamaan koko keinun. Hyvin on keinu säilynyt talvesta toiseen tällä menetelmällä.

Keinuille on myös omia suojapeitteitä, mutta ne maksaa aika paljon:

https://www.varax.fi/fi/consumer/webshop/product/b9a9b6a3fa843a2c83814dfb39cc4c990468af34

[QUOTE="Juudit";28240406]Huomenta!

Mä niin tahtoisin semmosen![/QUOTE]

Pressujahan on kaupat täynnä. Ostaa sellaisen kumitetun pressun, niin kestää vuosikaupalla, toisin kuin nämä vitosen maksavat kevytpeitteet jotka hajoavat ensimmäisellä tuulella.

[QUOTE="sasa";28240446]No ei kuusikymppiä nyt paljoa ole, jos sillä keinu kestää vuosikymmeniä.[/QUOTE]

Mutta kun se suojapressu ei kestä. Hapertuu pakkasessa. Näin kävi meillä. Toi auton suojapeite taas toimii tosi hyvin ja on kestävä.

Yhteistyössä