J
"Jenis"
Vieras
Eikös ne rinnatkin siitä imetyksestä kärsi?
No ei, kun ne on tehty sitä varten. Imetys mm. vähentää riskiä sairastua rintasyöpään, ja se on jo se raskaus itsessään joka niitä tissejä muuttaa. Ei imetys, siis.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikös ne rinnatkin siitä imetyksestä kärsi?
Alkuperäinen kirjoittaja pöhpöh;26120166:Itse asiassa Suomen lastenlääkäriyhdistyksen antama imetyssuosituksen, joka on mm. WHO:n suositusta paljon lyhyempi, yksi peruste on se "ettei tuu paha mieli niille joilta imetys ei onnistu" - ihan superlääketieteellinen peruste. Eikö pikemminkin kannattais laittaa järkevät suositukset, järkestää kunnon tuki ja ohjaus ja panostaa siihen että yksilöllisiin ratkaisuihinkin on oikeus ilman painostusta tai syyllistämistä.
Alkuperäinen kirjoittaja pöhpöh;26120166:Itse asiassa Suomen lastenlääkäriyhdistyksen antama imetyssuosituksen, joka on mm. WHO:n suositusta paljon lyhyempi, yksi peruste on se "ettei tuu paha mieli niille joilta imetys ei onnistu" - ihan superlääketieteellinen peruste. Eikö pikemminkin kannattais laittaa järkevät suositukset, järkestää kunnon tuki ja ohjaus ja panostaa siihen että yksilöllisiin ratkaisuihinkin on oikeus ilman painostusta tai syyllistämistä.
Entä jos ei pysty imettämään?Onko vaavi tuhoon tuomittu?![]()
No sitten vaan imettämään.
Joten kyllä, Marian laukomat uskomattoman oksettavat kommentit satuttavat, VAIKKA TIEDÄN ETTÄ HÄN PUHUU VAIN OMISTA TUNTEMUKSISTAAN, mutta samalla yleistää pulloruokittujen lasten olevan VAIN pullolapsia.
Miten jollain voi todella olla tuollainen käsitys, että jotenkin imettävät äidit ovat jotenkin "parempia" kuin pulloruokkivat äidit, sehän tuopsta kuultaa läpi????
Anteeksi, mutta on ihan pakko kysyä, että oletko selvinpäin vai miksi noin paljon kirjoitusvirheitä?
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;26120491:No jaa, mulle on ihan paskan hailee mitä joku random äiti televisiossa on mieltä. Muotoillaan nyt näin, että minäkin olisin imettänyt molemmat tyttöni, mikäli maito olisi noussut. Olisin mielummin antanut äidinmaitoa kuin teollista maitoa. Mutta kun sitä maitoa ei tullut pisaraakaan, niin korvikkeeseen joutuivat tyttäret tyytymään. Ei mun itsetuntoni siitä mihinkään ole vajonnut, tiedän että parhaani todellakin yritin ja muusta viis. Tää vauvojen ruokinta on sellainen aihe, että jostain syystä siitä aletaan aina kiihkoilemaan suuntaan ja toiseen.
Korvike myös tutkitusti sulaa huonosti vauvan mahassa ja vauvat monesti lihoo korvikkeella koska se sisältää rasvaa aina saman verran ja vauva juo sitä janoonsa...
Mun muistikuva taas on se, että terkkari puhui päinvastaista....että imetetyt vauvat on pulleampia, mutta saa ollakin, koska rintaa ei voi antaa liikaa. Ja se tasaantuu kyllä kun vauvaikä on ohitettu.Yksittäis tapaukset on yksittäistapauksia, niinkuin hyvin tiedät. Kuitenkin fakta on se että korviketta saavista vauvoista suurempi osa menee käyröjen yläpuolella, kuin rintamaitoa saavista vauvoista.