Markkamoda kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nene"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nene"

Vieras
Laitan nyt tännekin nämä (ikävä kyllä huonot) kokemukseni kyseisestä sivustosta.
Ehkä joku säästyy tuhlaamasta rahojaan sinne niin kuin minulle kävi. 230€ + 79€ kankkulan kaivoon -hups vaan
Eli haluan nyt jakaa kokemuksiani eräästä nettikaupasta josta hairahduin tekemään tilauksen (oikeastaan kaksi) vähän aikaa sitten.
Eli kyseessä on markkamoda niminen "verkkokauppa" markkamoda.com.
Eli tilasin sieltä jokin aika sitten pari vaatetta. Toisen tilauksen maksoin ja olin hyväuskoinen ja luulin että joskus oikeasti saan tilaamani vaatteen postissa. Kului lähes 2 kuukautta eikä mitään vastauksia mihinkään yhteydenottoihin ollut tullut. Kyselin ja kyselin ja lopulta tuli viesti että "Ei maksu ei tuotetta postiin" ja hirveät litaniat uhkauksia ja aivan sekopäistä tekstiä. Myyjä vaikuttaa aivan mielipuolelta kaikki vähät yhteydenotot ovat olleet töykeitä ja ihan kuin kaikki olisi ostajan vika??? JA MINÄ OLIN MAKSANUT OSTOKSENI! Hämärintä on että henkilö pyytää maksamaan tilaukset tyttärensä tilille...Toisen tilauksen kun olin tehnyt niin ei taas mitään kuulunut kunnes olin painostanut monta viikkoa niin pitkän ajan päästä postista putkahti JÄRKYTTÄVÄN HAJUINEN, MUOVINEN ja melkein käsiin hajoava feikki! En voi käsittää miten koko sivusto on edes pystyssä??? Mitä nyt ole netistä etsinyt tietoa ja kokemuksia niin sivusto ei liene oikea kauppa siis ollenkaan vaan yksityisen ihmisen tekemä sivusto. Markkamodan sivuilla väitetään että se on Kiinaan rekisteröity venäläinen yritys... Haiskahtaa vahvasti, varsinkin kun sivustolta ei löydy mitään sellaisia tietoja mitä laillisen oikean yrityksen pitäsi ilmoittaa. Tämä henkilö siis syyllistyy moneen rikokseen: Myy laittomia tuoteväärennöksiä, kiertää veroja ja huijaa ihmisiä.

Lueskelin muitten kokemuksia markkamodasta eikä kovin epäselvältä vaikuta: feikkiä, huijausta, lyijyllä ja kemikaaleilla kyllästettyjä muovikasseja ja ties mitä. Toinenkin laukku/pussukka jonka tilasin haisi tosiaan niin voimakkaalta kemikaalilta tms. että sain hirveän päänsäryn ja jouduin laittamaan sen parvekkeelle tuulettumaan.

Mitä pitäisi tehdä? Kun markkamodassa vieläpä väitetään että "kaikki aitoja..." eipä muuten ole, kävin virallisen jälleenmyyjän liikkeessä tarkistuttamassa asian ja feikkiä kaikki tyynni. Rahoja on lienee turha toivoa takaisin, mitä poliisi voi tehdä Kiinassa oleskelevan henkilön lainrikkomuksille? Kannattaako tehdä rikosilmoitus vai unohdanko vaan koko *****n?