Marraskuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (",)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

En ole huomannut marraskuun listaa joten varmaankaan sellaistaei ole vielä perustettu.
Plussasin tuossa juuri lauantaina ja la olisi 8.11. Eiköhän aloiteta marraskuulle oma ketju?
Terv iiu

Joo perustetaan vaan! Toivottavasti tulee lisää marrasmammoja!

Mun laskettuaika on vielä hieman epäselvä, mutta 4-8.11 välillä, selvinee myöhemmin! Meillä tätä plussaa odoteltiin vähän pidempään ja pieniä apujakin ilmeisesti tarvittiin, kerron myöh. lisää... Nyt pitää mennä laittamaan poika nukkumaan.

Varmaan uusia odottajia pian ilmaantuu, kuukausihan on vasta aluillaan...
Meille on siis tulossa toinen, isoveli on nyt 1v5kk eli hieman yli 2v tulisi ikäeroa.
Aloitin työt vuoden alusta ja tuntuu uskomattomalta että syksyllä jäisin taas äitiyslomalle. Ensimmäistä lasta tehtiin melkein viisi vuotta, lopulta onnistui spontaanisti:) Toinen tuli sitten helpommin perään ilman erikoisempaa yritystä, tosin ehkäisyä en ole missään vaiheessa käyttänyt kun tuntui sen ekan kanssa niin hankalalta. Toivotaan että tämä raskaus jatkuisi, nämä ekat viikot tuntuvat siinäsuhteessa niin pitkiltä kun ei voi kuin toivoa kädet ristissä että kaikki olisi ok.
Ajattelin mennä lähiviikkoina tarkastamaan ultraäänellä tilanteen.
:) IIU

Niinpä, kyllä meitä varmasti vielä muitakin ilmaantuu. No voisin nyt hieman kertoilla itsestäni lisää...

Meille on siis myös tulossa toinen. Esikoinen on nyt 1v10kk. Olen hoitovapaalla edelleen eli päivät kuluvat pojan kanssa kotona touhuten. Meillä tuo esikoinen tuli ihmeen helposti, ensimmäisestä tosi yrityksestä, endimetrioosista huolimatta. Tätä toista plussaa odoteltiin vuoden verran ja nyt maaliskuussa olis ollu tarkoitus lähteä jatkotutkimuksiin/-"hoitoihin". Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä tarvitsekaan niitä muita apukeinoja. Tärppikierrossa mulla oli käytössä terolutit, jotta saatiin luteaalivaihe hieman pidemmäksi ja raskaus mahdolliseksi. En sitten tiedä oliko plussa teroluttien ansiota vai olisiko tullut ilmankin, mutta hyvä kuitenkin, että tuli!

Mulla on ens tiistaina ultra yksityisellä, käyn vaan varmistamassa, että kaikki on tässä vaiheessa hyvin!

Hei! Täällä olisi yksi marraskuinen:) Siirryn pikku kakkonen palstalta ja elokuun palstalta tänne! Elokuussa piti saada toinen lapsemme, mutta menetimme hänet. Nyt sitten tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Joten ultrat keskussairaalassa tiedossa, että katsotaan vähän laskettua aikaa ja , että onko kaikki kunnossa:) mutta ilmoittelen sitten laskettua aikaa, kun sen tiedän. Varoivaisen toiveikas olen, vaikka heti, kun raskaushormonit ilmenimät, meni selkä. Kiva taas olla marraskuinen:) esikoinen syntyi myös marraskuussa ja tämä marraskuun ketju on niin ihanan tuttu!

Eli tehdäänpäs vähän listaa...eikun nimeä perään ja kopioimaan listaa...

Mammaliini:) 28v, tyttö 11/04, la n.8.11?

(",) vaihtaa nimimerkkinsä Lucilleksi, jotta sitä voi helpommin käyttää. Ja lisäänpä itseni listaankin:

Lucille 28v, poika 04/05, la n. 4.-8.11.?

Iiu 34v, poika 10/05, la n 8.11

Kiva että saadaan jo listaa aikaan, kaikilla näyttää la pyörivän tuossa samassa!
Onko teillä vielä raskausoireita ilmaantunut? Alavatsaani on juilinut kuukatisajankohdasta lähtien samoin kuin edellisessä raskaudessa ja nyt tänään on alkanut kuvotus. Tosin mietona mutta niin tuttuna...
Samoin kuin mammaliinilla niin tämä raskausrytmi tuntuu niin tutulta kun esikoinen syntyi lokakakuussa, la oli 24.10 mutta syntyi sitten 1.10. Mukavaa että voi käyttää edellisen raskauden vaatteita kesällä, raskaustopit eivät mene hukkaan...
terkuin IIU

Heippa taas,

Mulla ei satu sitten millään samaan raskausrytmiin vuodenaikojen suhteen, just päinvastoin! Mulla ei kyllä olekaan montaa äitiysvaatetta, koska sain ekassa raskaudessa kaverilta lainaan, katsotaan miten nyt käy?!

Mulla on pientä nippailua ja huonoa oloa ollut silloin tällöin. Pahoinvointia ei ekassa raskaudessa ollut ollenkaan. Tosin raskauden alussa oli sellainen parin viikon aamuripuli. Nyt ei sellaista ole, ainakaan vielä!

Sitähän minä oikeastaan tulin kertomaan, että kävin yksityisellä varhaisultrassa tuon endometrioosin vuoksi, halusin varmistaa, että raskaus on alkanut hyvin ja oikeassa paikassa. Ja onneksi kaikki oli tällä hetkellä hyvin. Sykettä gyne ei vielä 100%:lla varmuudella nähnyt, koska raskaus on niin alussa, ultran mukaan mulla on nyt rv 5+6 (3,3 mm sikiö).

Nyt lähdetään muskariin pojan kanssa.

Iiu 34v, poika 10/05, la n 8.11.?
Lness 29v, poika 10/05, la n. 15.11.?

Täältä varovasti ilmoittautuis yks marraskuinen...LA n. 15.11. ja ennestään poika lokakuussa -05 syntynyt.
Pikkasen meni nyt kyllä suunnitelmat uusiks, syksyllä piti lähtee takas töihin. No kattoo jos menis pariks kuukaudeks ja sitte jäis taas pois.
No toisaalta niin alussa tässä vasta mennään että täytyy vielä olla vähän varovainen näitten juttujen suhteen =)

Kattellaan miten ketju tästä kehittyy!

Hei!

Lomaviikkoa olen pojan kanssa tässä viettänyt. Alkoi maanantaina pojan korvatulehduksella ja sitten loppuviikkoa kohti oma pahoinvointi vain on pahentunut. Onneksi on mukavan keväiset kelit ja olokin ulkosalla siedettävämpi. Edellisraskaudessa pahoinvointi jatkui jonnekkin 16-18 viikolle saakka joten 10 viikkoa tälläista olotilaa, ajatuskin uuvuttaa.. Jospa tämä raskaus sujuisi toisella tavoin tällä kertaa. :)

Heippa kaikille! Tässä just olin ultrassa ja näkyi, jotain pientä. Pitää mennä parin viikon päästä uudestaan, josko näkyisi sykettä. Tämä odottaminen on niin lannistavaa. Laskin, että olen nyt sitten toistakytä viikkoa vain odottanut milloin ultraa, milloin lääkäriä,milloin ikiviä uutisia ja milloin taas sitä plussa tikkua....ja nyt taas ultraa ja uutisia. Mutta ainakin on tottunut odottamaan.

Mies käyttäytyy, kun ei voisi vähempää kiinnostaa ja on muutenkin tosi kaukana tukijasta. Kai sitä ottaa päähän tämä ikuinen odottelu myös. Ja ei jaksa samaa taas uudestaan ja uudestaan. Mutta yksin tässä on selvitty muutenkin tosi paljosta, niin pakko sitä on jaksaa selvitä näistäkin. Toivottavasti vain on iloisia uutisia tässä tulevassa ultrassa:)

Eipä ole oikein muita oireita, kuin vähän turvonnut vatsa ja rinnat arat. Pahoinvointia ei tule nimeksikään silloin, kun olen raskaana...Olisi toisaalta kiva, että olisi oikein kamalat oireet, niin tietäisi olevansa raskaana. Nyt vain arvuuttelee taas ja odottaa jotain varmistusta...heh, tätä elämään:)

Hei!

Plussasin tänään. Ja laskekelin että marraskuussa olisi la. Järkyttävän huono olo on ollut jo 2 viikkoa. Oksettaa ympäri vuorokauden. yäks.

Uskaltaudun tänne kirjoittamaan jo nyt... Plussasin viikonloppuna. :D
Soitin neuvolaankin tänään ja varasin jo ajan. Eka käynti on 3 viikon päästä, kahdeksannella raskausviikolla. Terveydenhoitaja laskeskeli pikaisesti, että laskettu aika olisi 20.11. tienoilla. Hassua! :)
Mulla rinnat kipeytyivät jo alle viikko oviksen jälkeen. Vähän on muutenkin ollut outo olo, vatsassa tuntuu vähän väliä nipistelyä, ja just nyt on tosi turvonnut olo. Äh. Onneksi huono olo ei ole ainakaan vielä iskenyt... Muuten olo on ihan normaali, ja tuntuu tosi oudolta että masussa kasvaisi pikkuinen ihmisenalku. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Myös teillä muilla! :)

Heippa kaikille!

Mukavaa, että meitä marraskuisia on ilmaantunut lisääkin! Ehkäpä tämä keskustelu tästä vähän vilkastuu! MInusta on ainakin mukavaa lueskella toisten ajatuksia ja kuulumisia! Mutta nyt en itsekään ehdi tämän enempää kirjoitella...palaillaan!

Tervehdys! Ajattelin uskaltautua tuolta lapsettomuuspalstan lukijoista tänne puolen, kun alkuraskauden ultrassa kaikki näytti hyvältä! Nyt vaan toivomaan, että kaikki myös jatkuu hyvin. Raskaus alkoi koeputkihedelmöityksellä n. kolmen vuoden yrityksen jälkeen, joten tässä vaiheessa mitään ei pidä itsestään selvänä!
Huomasin, että ketjuun kirjottaneista ainakin pari ei ollut vielä lisännyt itseään listaan, tehkääpä se!
Onnea kullekin matkaan, te monethan olettekin jo "vanhoja konkareita"!

March 30v., esikoisen la 6.11.

Lisäsin myös itseni listaan. :)

Lillis77 29 v., la n. 20.11. (esikoinen)

Jane 32v, la n. 21.11. (esikoinen)

Ilmoittaudun myös joukkoon, ensimmäistä odotetaan - toista kertaa tosin, keskenmeno oli viime syyskuussa, joten tällä hetkellä vielä erittäin huolestunut olo. Mutta toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin, ei kai muuta voi toivoa.

Alavatsakivut ovat häirinneet noin viikon ajan, huolestuttavat hieman sillä itsellä ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja eikä myöskään sen ensimmäisen keskeytyneen raskauden kohdalla ollut vastaavia oireita. Eli särkee, polttelee ja nipistelee munasarjojen kohdalla, molemmin puolin, rv 5+0 menossa. Mites teillä muilla - kuulostaako tutulta/normaalilta?

Tsemppiä kaikille!

Mulla on ollut alavatsassa tuntemuksia reilun viikon ajan. Ei varsinaisesti kipua, mutta semmoinen painon tunne. Ja välillä nipistelee. Mietityttää tosiaan kaikki pienetkin kivut, että onko normaalia jne. Täytyis yrittää vaan olla eikä ajatella liikoja, mutta se lienee kyllä liikaa vaadittu... :) Päässä kun ei vapaa-ajalla pyöri juuri mikään muu!

Hei!
Kiva että löytyy lisää marraskuun odottajia! Tervetuloa!
Nuo alavatsatuntemukset kuullostavat varsin tutuilta. Minulla on ollut molemmissa raskauksissa heti alusta lähtien n 2-3 viikon ajan juilimista ja polttelua alavatsalla. Johtuu kohdun kasvamisesta ja kohdun kiinnikkeiden venymisestä joten niistä ei kannata olla huolissaan. Olin ensimmäisessä raskaudessa ymmälläni ja pelkäsin koko ajan kuukautisten alkamista koskapa muistuttivat kovasti kuukautiskipuja. n viikolla 6-7 tuntemukset vähentyivät.
Nyt taas olen ymmälläni että viikon yökkimisen jälkeen pahoinvointi on oleellisesti helpottanut, odotin tämän jatkuvan pidempään. No hyvä näin jos vain olisi pysyvämpi olotila :)

Janniina 23v, la 11.11. (esikoinen)

Liityn joukkoon.

Janniina 23v, la 11.11. (esikoinen)
Plussa 21v(ja ihan kohta on 22v-synttärit), esikoisen la n. 17.11??

Liityin listaankin. Kävin aikaisemmin valittamassa huonoa oloa ilman nickiä. Onpa tänne tullu jo paljon masuja. Mulla on nyt alkanu ehkä toi etova olo helpottaan ainakin iltasin. Mahtavaa! Tilalle sit on tullu kuukautiskipuja muistuttavaa vihlontaa. Se on hassua, että oon nyt pari viikkoo heränny joskus ennen klo 7, vaikka tavallisesti nukun pitkään ja aamuherätykset on aikasemmin ollu tuskaisia. Toinen hassu oire on finnien vähentyminen.. Joko te ootte neuvolassa käyny? Me saatiin aika vasta kolmen viikon päähän. Onnittelut vielä kaikille masuasukeista!

Hui, kun jännittää jo ens viikkoinen ultra:)että näkyykö siellä se, mitä niin toivon! Täällä näytti olevan toinenkin, joka keskenmenon jälkeen vähän peloissaan odottelee. Pidän peukkuja meille!

Tuntuu, että vuoropäivinä raskaus oireita olisi ihan kamalasti ja sitten taas seuraavana päivänä ei mitään. Nyt tosin en edes aktiivisesti ajattele koko asiaa, koska elän vain päivä kerrallaan tuohon ultraan asti. En muuten henkisesti kestä tätä yritystä.

Ihana lukea, että kokoajan tulee uusia marraskuisia joukkoomme:) tänne mahtuu...

Kivaa, kun on ilmaantunut lisää marrasmasuja!

Mulla on ens viikon torstaina eka neuvola, silloin on rv noin 8, joten eipä vielä sydnäänetkään kuulu eli eipä siellä muuta ole kuin jutustelua, verikokeita ja pissanäyte, mutta jotenkin sitä kuitenkin odottaa jo kovasti.

Oireita riittää välillä vähän liiaksikin asti. Onneksi on tuo poika, joka pitää pään kylmänä eikä koko ajan ehdi ajattelemaan masuaan.

Yhteistyössä