Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Mökö: meilläkin oli päiviä välissä ettei kääntynyt ollenkaan ja nytkin vain silloin tällöin. Ei pyöriskele ihan päntöimenään ja pitää antaa vähän vihjaus välillä, että tätäkin voisi tehdä. On paljon vielä ihan selällään. Kyllä se sen taidon sieltä uudesti ottaa esille ja tiedät kuitenkin, että vauva osaa sen. Hän nyt ei vain viitsi, tähän toviin:) Lapset ovat niin kummallisia...

Kiitos myötätunnosta. Anteeksipyyntöjä on kovasti tullut ja myöntää virheensä. Sehän on ihan ok. Kaikki ei edes sitä tee. Mutta mitä hyvää pyydellä anteeksi, jos sitten taas ei myöhemmin muisteta eikä oteta opiksi... Niinpä niin. Minäkin olin pilkuun asti ja olin oikein ""satsannut"" iltaan ja kuinka pidän hauskaa. Katin kontit. Kylläpä mies osasi fiilikset viedä pohjaan. Nyt sitten ärsyttääkin kotona ihan kaikki. Koiraa myöten. Huusholli on kuin Hirosiman pommin jäljiltä.
Katotaan kuinka kauan porukat jaksaa tätä sekasotkua katsoa... Joo, meillä ei myöskään voi kuvitella, että mies syöttäisi pojan baari-illan jälkeen. Ei iki kuuna päivänä.
Oikeasti välillä tuntuu, että eipä tuota miestä olisikaan. Se ei ole eka kerta.

Nyt täytyy mennä

Gildalle piti minun sanoa, että olisiko se itkuisuus ja heräily siitä kiinni, että on ollut nälkä. Aika mahtavat satsit on maitoa juonut:) Varmaan hyvä homma aloittaa jo kiinteät, kun kerta-annokset ovat noinkin suuret. Ainakin minun mielestä.

Vipe: kyllä noi miehet on välillä ääliöitä (eikä aina niin välillä pelkästään...). Mua ärsyttää suunnattomasti että mies viikonloppuna saattaa alkaa ottaa kaljaa eikä edes tule mieleen kysäistä mitä mieltä minä olisin asiasta. Vaikka kyllä kai sen arvaakin mitä mieltä minä olen. Ja baariin saattaa lähteä kaverin kanssa, ilmottaa vaan että hän menee. Mitäs jos minä välillä ilmottasin yhtäkkiä että juu, lähen tästä baariin, heippa! Miksi se on aina niin että äiti on lapsensa kanssa 24/7 ellei miehen kanssa erikseen neuvotella että äitikin pääsis joskus johonkin? Nytkin mun pitäis luultavasti ens lauantaina mennä baariin, ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen. Ja sekin on suunniteltu jo kuukausia sitten. Sitähän ei mies kyllä pilaa!

Muutenkin tuo ärsyttää ihan sairaasti että mies voi tehdä mitä vaan hetken mielijohteesta kysymättä mun mielipidettä kun taas mun tarvii suunnilleen varata aika suihkussa käyntiinkin että sopiiko herralle olla sen aikaa tytön kanssa... no juu, ei siitä aiheesta enempää, tulee romaani tästä muuten:)

Gilda: Kyllä kannattaa alottaa kiinteät, varmaan vaikuttais noihin yöheräilyihinkin ja tosiaan nuo määrät mitä maitoa vetäisee on aika mahtavat:) Meidän tyttö kun syö kerralla n.140ml... on tosin pienempikin tietty mut kuitenkin...

Puuroista piti kysymäni, että oletteko antaneet puuroa ekat kerrat heti illalla (jos siis iltapuuron annatte)? Vai aamulla ekaks siltä varalta jos tulee mahavaivaa ja myöhemmin siirtäneet iltaan sen?

Ostin muuten niitä rela-tippoja kun ajattelin et jos vaikuttais tytön kakan väriin. On siis ollut ihan vihreetä. Ei ole ollut vaikutusta, enkä olis ostanut jos oisin tiennyt miten törkeen kalliita ovat. Kuvittelin et ois ollut ainaki kympin halvempia:) En tiedä voisko korvikemerkin vaihtaminen auttaa... Nania olen antanut ja imettänyt siis vaan kerran yöllä, muuten tyttö korvikkeella... kellään kokemusta tästä?

Moro!

Sepäs sattui, että miehistä ollut puhetta. Tänään just ärsytti, että ukko haluaa vaan nukkua koko päivän, vaikka sai yölläkin nukuttua(oli vapaalla). Haluttais mullakin välillä vaan olla, ettei tarvisi viihdyttää tyttöä ym., mutta eihän se käy! Vaikka mielellään tytön kanssa olenkin, mutta joskus edes...

No enivei, miehet on miehiä! :)

Sirenia, mä kokeilin ihan riskillä puuron heti illalla, eikä tullut mitään. Unet vain parani! vähän tosin... =)

Tänään oli niin hyvä, kun olin vaihtamassa uutta vaippaa ja sen melkeen sain jo päälle, niin eiköhän hurahtanut sinappikone päälle! Siinä tyttö sitten tyytyväisenä päästeli tulemaan ja tulikin paljon! Kolmen päivän kakat... Ihan hassua, kun en ollut ennen nähnyt kun kakkaa. Onneks sentään ei oo enää sellasta löysää ""varpusparvi-kakkaa"", vaan vähän kiinteempää.... Olis lentänyt naamalle. ;)

Hoh hoijaa, kun mulla on jutut!:) Taitaa vähän väsyttää....Parempi lopettaa...

Kiitoksia kaikille soseinfosta ! Alotettiin eilen maisteleen persikkasosetta ja sekös nyt yhtäkkiä uppoaakin, kun pari vkoa sit sylki kaaressa moisen ulos suusta. Samaten aloin antamaan sosetta kahella aterialla, viis neuvolan ohjeista :) Hyvin sujuu jo soseidensyönti verrattuna kolmeen ekaan viikkoon. Ehkäpä se poika oppiikin noita kiinteitä kunnolla syömään jo vähän ennen koulun alkua :D

Hampaathan ne sitten putkahti pojalle alas. Molemmat hampaat tosiaan puhkes tänään, joten ei mikään ihme, että on ollut kitinää ja huutoa ilmassa...Nyt poitsu on nukkunut neljä tuntia heräämättä...viimeset kolme yötä ollut 10-20 heräämistä per yö...huoh... Ja päivät yhtä kitinää ja huutoa. Kyllä vaikuttaa mukavalta touhulta toi hampaidenteko...eli ei =(

Taas kun on lukenu teiän juttuja miehistänne, ni tulee olo, että onneks oon yksin :D Tosin tuttuja juttuja ja saa ton pojan isän kanssa vääntää, vaikka ei saman katon alla asutakaan...Kyllä noi miehet vaan on niin ihmeellisiä otuksia, ei niitä opi koskaan ymmärtämään. Siksipä mulla on tavotteena kasvattaa edes omasta pojastani vähän keskimäärästä enempi Herrasmies, voi olla et jää haaveeks, ehkäpä miehen luonnolle ei vaan mitään voi ;)

Koetetaan jaksella kaikki me loistavat äidit! :D

-Loora ja hampaantekijä-

Vipelle ja muille: kyllä nuo miehet on kiusankappaleita. Omani ei onneksi kaljaa ota kuin tosi harvoin (ehkä 3-4 kertaa vuodessa, tosin silloin ottaakin kunnolla..:), mutta tosiaan aina töissä, aina vaan, ja tosi kiukkuinen ja väsynyt kotona ollessaan. Tilannetta ei paranna tämä muutto ja kiireisyys. Ei yhtään aikaa olla kahdestaan enkä sitä tuon kiukuttelijan kanssa kauheasti kaipaakaan. Onneksi sentään osallistuu tytön hoitoon, muut kotihommat onkin sitten mulla:/ Koeta jaksaa Vipe, olet tosi sisukas nainen ja varmasti selviät kaikesta hienosti. Meille saa aina purkaa tuntojaan:) Ja Loora, kasvatusaikeet ovat erinomaiset! Tehdään me omista pojistamme kunnon miehiä:) (toivottavasti saan joskus sellaisen itsekin)

Tyttö heräsi jo nukuttuaan vasta parikymmentä minuuttia, kai tässä täytyy taas mennä hoitelemaan sitä vaikka olisi vaikka kuinka paljon hommaa..

Vaihtelee hirmuisesti nuo yöt kyllä, viime yö meni taas kahdella syötöllä eikä tuttia tarvittu ollenkaan, edellis yö meni taas varmaan neljällä syötöllä sekä tuttia sen kymmenisen kertaa... vielä muutama yö ja sitten saan levätä kyllä kunnolla kun mies on lomalla. täytyy mennä äkkiä katteleen sukulaistytön vaatteita, saatiin parin äitiyspakkauksen verran 92-98cm vaatetta... karsia niitä heti ettei jää kaappiin pyörimään. Joku muukin on tykästyny lasten vaatteisiin, hirveesti näky olevan ihan uusia/muutaman kerran käytettyjä. jep, nyt hommiin. Ai, joku kysyi puurosta, annoin ekan kerran aamupäivän unien jälkeen, seuraavan päivän iltapäivän unien jälkeen ja nyt olen antanut siinä noin klo 18. ei tullut mitään vaivoja, laitoin laitasen reunaan vähän luumua ja niin sekin on pysyny sisällä kun ei ihan pelkistään anna (oksensi kaikki luumut aikasemmin).

Miehistä on ollut taas puhetta... Mun mies on tosiaankin kokenut nyt jonkinmoisen muutoksen... On laittanu ruokaa ja imuroinu, on paljon pojan kanssa ja kyselee tarviinko apua ja eilen illalla laitto vielä pyykit narulle. Mä oon täällä ihan ihmeissäni... Tuntuu kyllä mukavalta ja toivottavasti on pysyvää =)

Meillä avattiin täällä eilen jonkinmoinen perhekeskus ja oltiin siellä avajaisissa... Tosi kiva juttu. Meidän vauvakerhokin alkaa nyt kokoontua siellä. Kivat tilat ja jos on kaupungilla pyörimässä, sinne voi mennä syöttämään vauvan tai vaipanvaihtoon ja sitte tietty on niitä järjestettyjä tapahtumia =) Ja poika tykkäs kauheesti katella muita lapsia =)

Te jotka annatte korviketta, minkä verran teidän vauvat sitä juo päivittäin? Meillä menee sitä nyt n. 600 ml... Yritän täällä tasapainoilla, että poika saa tarpeeksi nestettä soseiden lisäksi... Soitin neuvolaan ja kysyin annoksen määrää ja sanoivat, että antaa syödä vaan reippaasti (söisi varmaan 2dl, jos uskaltaisi antaa), joten olen suurentanut annoksia. Poikakin on kuitenkin isokokoinen =)

Nyt laittamaan poitsu päikkäreille ja tekemään itselle ruokaa!

Tänään olenkin ollut pitkästä aikaa ahkera. Siivoilin jo heti aamusta, leivoin sämpylää ja tein tytölle peruna-parsakaali sosetta, joka meni yökkien alas =)

Olen aivan ihmeissäni kun meidän aurinkoisesta neitistä on yhtäkkiä tullut kaamea kiukkupussi, jo viikon ajan on päivisin kiukutellut enemmän ja vähemmän. Hampaita ei näy eikä tunnu, maha ehkä vaivaa ja ostin niitä törkeen kalliita rela dropseja, en ole vielä ainakaan huomannut vaikutusta. Voin vain ihmetellä että mikä siihen on mennyt...

Me ollaan suunniteltu miehen kanssa ensimmäistä yhteistä käyntiä kaupungilla. Alustavasti on sovittu että siskoni tulee lauantaina meille vahtimaan tyttöä kun hän nukkuu ja me tullaan sitten yöllä takasin. En uskalla kovin sitä vielä odottaa kun jos jotain sattuukin ettei päästä. Olisi kyllä kiva käydä yhdessä, mutta toivottavasti se ei sitten mene tappelun puolelle, mies kun ei osaa yleensä pysyä kohtuudessa...

Mökö, muistaakseni sanoit että et voi kuvitella että miehesi hoitasi lasta tultuaan kaupungilta, sama juttu täällä. Aina hän on siinä kunnossa että hyvä kun sänkyyn pääsee. Itse taas tietenkin olen käynyt hillitysti yhdellä tai autolla ja tulen kotiin hoitamaan vauvaa...

Elovena, sinun miehesihän kuulostaa kunnostautuneen oikein kunnolla, toivotaan että sama linja jatkuu. Olisi kyllä ihana jos tuo omakin rotjake vaikka yhtenä päivänä nyt pääsiäisen aikana tarjoutuisi auttamaan kotihommissa.

Synkkä ilma taas ja kamala koiran käyttö ilma kun joka lenkin jälkeen saa olla suihkuttelemassa puhtaaksi, mutta ei kait se auta kun taas lähtä käyttämään...

Eilen huomasimme, että pojallemme on tullut hammas! Tunsin sen kyllä rinnassanikin pojan syödessä. On varmaan tuo hampaantulokin poikaa itkettänyt.

Tänään kävimme lähimmässä päiväkodissa tutustumassa. Tosi mukavalta vaikutti, mutta ei ole niinkään varmaa, että poika sinne pääsee.

Väsyttää taas ihan kamalasti. Poika nukahti eilen vasta klo 23 ja aamulla oli noustava ylös jo ennen kahdeksaa tuon päiväkotikäynnin vuoksi.. Poika nukkui vähän pidempään. Yöllä hän heräsi kolme kertaa syömään. Torkahtelen ilmeisesti aina pojan syödessä, sillä usein yhteen syöntikertaan voi mennä yli tuntikin (siitä kun nostan pojan viereeni siihen kun laitan hänet takaisin sänkyynsä).

Eilen illalla poika otti korviketta vain 2 x 60 ml eli todella paljon vähemmän kuin toissa iltana.

Sisareni lähti nyt pojan kanssa vaunukävelylle, joten taidanpa mennä ottamaan nokoset.

Gilda, koska olet menossa töihin? Onko päiväkodissa joku ryhmä noin pienille? Saako päiväkodin itse valita, siis miten tuo systeemi menee kun kerroit että olitte tutustumassa mutta että poikasi ei välttämättä pääse kuitenkaan sinne?

Meillä ei ihan vielä ajankohtaista, tyttö menee vasta vuodenvaihteessa hoitoon, mutta olen jo vähän mietiskellyt että mitenhän se homma oikein hoituu:)

Raisa, päiväkotihakemuksen voi tulostaa netistä sosiaaliviraston sivuilta. Siihen voi merkitä, mikä päiväkoti on 1. sijalla, mikä 2. sijalla jne. tai laittaa vain, että miltä alueelta hakee päiväkotipaikkaa. Paikkaa tulisi hakea muistaakseni viimeistään 4 kk ennen tarvetta eli ne jotka haluavat paikan elokuuksi, jättävät hakemuksensa viimeistään nyt. Päiväkodinjohtaja sanoi, että heille oli tullut jo jokunen hakemus ensi vuoden alkuunkin. Paikasta saa tiedon noin 1,5 kuukautta ennen. Päiväkodinjohtaja sanoi, että meidän kannattaa soitella elokuussa.

Menen töihin aikaisintaan lokakuun alussa ja laitoimmekin hakemukseen aloitusajaksi 1.10. Voi olla, että töihinmenoni kuitenkin siirtyy ensi vuoden alkuun.

Tuossa päiväkodissa, jossa kävimme, on kaksi 1 - 3-vuotiaiden ryhmää. Nuorimmat aloittajat ovat olleet noin 10 kuukauden ikäisiä. Pienten ryhmissä on 12 lasta, yksi lastentarhanopettaja ja kaksi lastenhoitajaa.

Aiomme käydä vielä parissa muussa alueemme päiväkodissa.

ja uppista!

Nostellaan ylös.

Gilda: taisipa yksi syy kitinään löytyä:)

Melko viileä tunnelma täällä. Tosin minä kun en osaa olla pitkävihainen, argh! Annan liian helpolla periksi. Ja toisaalta kun vielä tiedän,ettei toisellakaan helppoa ole. Eilen oli oikeasti jo pakko antaa hieman periksi ja puhuin omatoimisesti jotakin tyhjänpäiväistä asiaa:)

Taitaa meikällä olla muutenkin jokin kevätväsymys. Ei jaksa/viitsi tehdä yhtikäs mitään. Toisaalta olen ajatellut, että pitääkö minun kaikki mahdollinen pienikin vapaa-aika käyttää siihen, että siivoan huushollia. Minusta se ei ole ihan oikein. Siksipä tässä ajattelinkin, että kun kerta pitkä vapaa tulossa, niin isi saa hoitaa poikaa ja voin siivota rauhassa. Jos siivoan. Sehän riippuu kaikesta mistä roikkuu...

Päivähoidosta: vaikka kovasti haluaisinkin jäädä kotiin, niin näyttää siltä, että menen töihin lokakuun puolessa välissä. Ä-loman jälkeen pidän kaikki kertyneet lomat. Voi kun inhoan koko ajatusta! En halua siitä edes enempää kirjoitella.

Meillä ei vauva-elämässä muutoin mitään uutta. Pyöritään kovasti ja koko ajan ollaan massullaan ja sitten se itkettää, kun ei jaksa:) Mukava kärräillä ulkona kun tiet alkaa lumesta ja sohjosta olla pois. Kaamea vain tuon koiran kanssa. Arvatkaapa minkä näköinen se aina on....?

Gilda, kiitos tiedoista. Täytyy katsella vähitellen varmaan. Tässä ihan lähellä on kaksi päiväkotia ja vähän matkan päässä useampiakin, niin että varmaan joku löytyy.

Meillä oli ihan käsittämätöntä itkua viime yönä. Nyt aamulla huomasin ikenessä turvotusta, mutta ylhäällä kulmahampaiden kohdalla! Eihän ne hampaat sinne voi puhjeta ekaksi, vai? Mikä vampyyri tuo likka oikein on:)

Mullakin on kauhea kevätväsymys. Muutto alkaa olla onneksi ohi. Viime viikot vaan pakkaamista ja purkamista ja siivoamista, mutta nyt kaikki on paikallaan. Pientä remppaa tosi vielä, eli paikkoja ei saa varmaan vielä viikkoihin lopulliseen kuntoon. Nyt vaan väsymys ottaa veronsa eli olen ihan puhki.. mutta on mukavaa taas olla tytön kanssa enemmän ja leikkiä ja muuta. Onneksi se on ollut tosi kiltti ja reipas ja antanut äidin tehdä hommia hyvin.

Tyttö ei vieläkään käänny. Kai se on vietävä kouluunkin lattialla makaavana toukkana.

Huomenia =)

Ihana auringonpaiste täällä vihdoin ja viimein =) Kevätväsymyksestä täälläkin kärsitään, mutta kyllä tällaiset päivät piristää mieltä...

Annoin poitsun maistaa eilen kaurapuuroa muutaman lusikallisen ja tykkäsi siitäkin tosi paljon. Nukkuikin putkeen yli seitsemän tuntia ja ihan rauhallisesti =) Ei tarvinnut edes tuttia nostella... Onneksi ei tullut vatsavaivoja. Itse vaan jäin pitkästä aikaa valvoskelemaan viiden jälkeen... Toivottavasti ei jää taas tavaksi!

Jaahas, mutta nyt perunankeittoon... Ja sitten piiitkälle vaunuilulenkille =) Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

Meillä nukkumaanmeno oli taas työn takana eilen. Poika heräsi vaunulenkin jälkeen klo 16 ja meni yöunille 22.20. Siinä välillä hän nukkui vain 15 minuuttia! Korvikettakaan ei mennyt paljon, vain 100 ml, joten nälästä ei sittenkään taida ainakaan jatkuvasti olla kyse.

Mies ilmoitti eilen päivällä menevänsä illalla kaljalle, ""vain parille, en ole myöhään"". Tuli kotiin klo 1, meni nukkumaan pojan tulevaan huoneeseen, ei sammuttanut edes valoja eikä sulkenut sälekaihtimia...

No nyt olemme ihan kohtapuoliin lähdössä sosiaalivirastoon pariterapiaan. Äitini on pojan kanssa ulkona.

Pitäisikö nyt muuten ostaa pojalle hammasharja?

Päiväkotiasiasta ollut puhetta.. kuinkas sitten, jos jään nyt työttömäksi, siis kun vanhempainvapaa loppuu. Tarkoitus olisi kuitenkin olla hoitovapaalla tämän vuoden loppuun. Mutta sitten vuoden alusta alkaisi työnhaku. Mutta, tässä tapauksessa ei ilmeisesti haeta hoitopaikkaa ennakkoon, koska enhän voi tietää työllistynkö kuukauden vai puolen vuoden päästä, vai? Eli sitten työkkäriinkin tieto että jos töitä ilmaantuu, niin lapselle on ensin saatava hoitopaikka, vai kuinka?

Gilda: kun hampaita puhkeaa, voi ostaa hammasharjan, ja harjaamalla helpottaa myös ikenten kutiamista...

Mökö: mun mielestä se on jotenkin niin, että päivähoitopaikan voi saada nopeammin kuin tuossa neljässä kuukaudessa, jos siihen on erityinen tarve. Työnsaanti varmaan olisi sellainen tilanne.. Mutta en tiedä, pitääkö paikkajonoon kuitenkin jo mennä ja ilmoittaa ottavansa paikka vastaan tarvittaessa. Olisiko teidän kunnan nettisivuilla siitä jotain?

Marraskuisten 4-kuukautismitat

Perunapelto: poika, 6 885 g ja 63,8 cm
Gilda: poika, 8 210 g ja 67,5 cm
Elovena: poika, 9 550 g ja 70 cm
Pirpana: tyttö, 6 800 g ja 62 cm
Raisa: tyttö, 6 430 g ja 61 cm
Tulppaani: tyttö, 6 510 g ja 63,5 cm
Perhonen: poika, 6 500 g ja 61 cm
Myy: poika, 8 530 g ja 68 cm
Leenu:poika, 8 350 g ja 65,5 cm
Vilma: tyttö, 6 180 g ja 64,2cm
Tiikeri:tyttö, 6 625 g ja 65cm
Mökö: poika, 6 310 g ja 62cm
Suski: tyttö, 6 250 g ja 61 cm
Sirenia: tyttö, 6 390 g ja 62cm
Loora: poika, 7 830 g ja 66,5cm
Vipe: poika 7 480 g ja 61,8 cm
Leijona: poika 7690 ja 65cm

Heips!

Eipä meille ihmeempiä, pitkällä vaunulenkillä oltiin tänään. Oli niin ihana ilma. Varmaan tuli n. 8km lenkki tehtyä:)

Näin kaupungilla yhden työkaverinkin ja se sanoi että mun äitiysloman sijainen on jäämässä äitiyslomalle elokuussa:D Mahtaa siellä pomo kiristellä hampaitaan ja repiä pelihousujaan! No, ovat saaneet siihen 2kk ajaksi tuuraajan kun olettavat nyt että menen lokakuussa takas töihin. Olen sanonut heille että tod. näk. menen silloin. Nyt kuitenkin olen miettinyt että jos vuoden loppuun olis kotona. Mutta jos meen vuoden alusta töihin ja sit meinataan ruveta toista vauvaa yrittämään niin olispa ""kiva"" taas olla puolisen vuotta töissä ja taas jäädä ä-lomalle.... Johan se pomo riemastuis.... Tiedä sitten mitä tekis...

Meillä varmaan tytölle on tulossa hammas, näyttäis olevan jotain valkosta ikenessä, sillain kuultaa läpi. Ja on vähän kränisijä ollut eilen ja tänään. Tai sit kuvittelen vaan, eipä sekään mikään ihme ois.

Iltaa vaan täältäkin!

Ilmeisesti kevätväsymystä liikkeellä täälläkin...tekisi mieli vain nukkua... Onneksi sentään jumppa piristi!

Edelleen sama meno jatkuu...kääntyilee paljon ja nukkuu saman lailla kun ennenkin. Tosin eilen nukkui päikkärit piiiitkästä aikaa 5 tuntia kertaakaan heräämättä! Tänään sitten heräili tunnin välein. Kummasti vaihtelee...Nukkuisi yölläkin tuon 5 tuntia putkeen! :0

Ihanaa, pääsiäisen aikaan mun vanhemmat tulee käymään täällä, saan nukkua!(elämän pieniä iloja). Mies lähtee käymään reissussa...

Miten se muuten on tuo hoitovapaalle jääminen, millon pitää ilmoitaa työnantajalle? Oliko pari kuukautta aikaisemmin?

Taidan ainakin alkuun jäädä, tai ehkä osittaiselle vapaalle. Pitäisi alkaa ottaan selvää asioista... Olisi niin mukava kun ei tarvisi vielä miettiä tuollaisia...

Jaahas, kutsu kävi! :)

Olimme siellä sosiaaliviraston pariterapiassa tänään ekaa kertaa. Ihan hyvältä vaikutti ja terapeuttikin oli oikein mukava ja asiantuntevan oloinen. Menemme uudestaan vapun jälkeen. Kävimme miehen kanssa myös kahdestaan kahvilla - harvinaista ylellisyyttä. Äitini oli pojan kanssa sillä välin.

Yhteistyössä