Marraskuu 2006 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään on ihmeellinen tunnelma,kun on nukkunu huonosti ja pitäis olla skarppina keikalla jo puolen pvn jälk.Tässä mä istun koneella:-O Siis heitän tommosia stand up-juttuja.

Viime yönä Nasu rustas kolmet kakat!!!!Yhdet oli sellaiset,että pyjama lähti pyykkiin!!!Enpä voi muuta kuin kehoittaa ettei kande laittaa luumusosetta iltapuuroon:D

Mitäs mitäs...Hansu,ihanaa kun saatte pian lisää tilaa.Meillä 3lasta ja se tuntuu hyvältä määrältä.Ukko haluasi vaikka lentopallojoukkueellisen,mutta olen kommentoinut sen olevan mahdollista kunhan miehet voivat olla raskaana ja synnyttää-mulla on ollu hurjia nuo kokemukset.

Hauskaa vappua kaikille!

Hupaisaa vappua!

Mindimandi: Siitä ne makuelämykset sitten alkaa. Meillä kiinteitä syöty nyt parisen viikkoa ja tällä hetkellä mennään kolmella aterialla + tietenkin maito aina kun neiti sitä haluaa. Tänään ajattelin antaa myös jotain hedelmää; banaania tai päärynää. Kyllä vaavelit saa vaan niin hassuja ilmeitä aikaan kun uusia makuja maistelee :)

Tänään tulossa taas aivan mahtava ilma. Käytiin jo aamutuimaan ulkoilemassa neidin ja Leevin kanssa. Nyt molemmat olla pollottelee ulkona; neiti vaunuissa nukkuen ja Leevi terassilla makoillen. On se vaan niin ihanaa kun kesä tulee. Ja kun ei tänä kesänä tarvi edes töihin mennä kun on mammalomaa!! JES!

Niin, onkos teillä jo mahdottomasti kesäsuunnitelmia (taitaa olla liian aikaista kysellä)? Meillä on jo kesä aika pitkälle suunniteltu. Kesäkuun puolessa välissä tullaan Suomeen ja mä olen neidin kanssa siellä ihan elokuun alkuun saakka. Iskän joutuu tulla heinäkuussa pariks viikoks takas töihin. Tiedossa on ainakin kahdet häät sekä myös polttarit. Juhannuksena ilmeisesti mökkeillään kavereiden kanssa ja nautitaan toivottavasti kauniista säästä. Ja ah, saunomisesta!! Täällä kun ei oikein saunoja ole :(

No mutta nyt tarttis alkaa vähän järjestelemään kämppää. Tavaraa kun näyttää olevan joka puolella...

heloups! kaunis ilma on ulkona mutta pirullinen tuuli.saa nähä tuleeko grillauksesta tänään mitään.mies lähti grilliä just ostamaan.illalla on jokunen kaveri tulossa kylään. syödään ja juodaan ja saunotaan,mikäs sen mukavampaa. jaha,neiti ei oikeen malta nukahtaa tuonne sänkyynsä..hetkinen..

emmy,meillä ei ole ainakaan vielä kesäloma suunnitelmia,paitsi että pitäs autokatos rakentaa=) saa nähä tuleeko mitään. eikö norjassa pakata saunoa laisinkaan? aika hassua. =)

G:onkos tein pikkusilla aurinkolasit? mä en nyt kuollakseenkaan muista et onko tästä jo keskusteltu mut kysynpähän kumminkin=) sama pää kun on kesät ja talvet=)
meillä on,isovelini osti tytöl aurinkolasit.on kuin mikäkin turisti ne päässään,hih.
ei oo kyl mitkään merkkilasit,ihan halpis-kamaa. mut ihan kätevät automatkoilla.

jaaha,jos toi pimu nyt nukahti ni taidan mennä vähän laittaa paikkoja kuntoon et tänne voi vieraat tulla.

rauhallista wappua kaikille!!

Hyvää vappua täältäkin! Poju on koko ajan kontillaan ja kekkasi että sieltä kontiltaan kun sukeltaa pääsee liikkumaan eteenpäin. Kovasti metsästää siskon ilmapalloja lattialta!
Täällä on ollut kakkakeskustelua - poju kakkaa ainakin 2 kertaa PÄIVÄSSÄ. Sisko ollut aina samanlainen ja vieläkin (2-v) turaa sen 2-3 ker/vrk). Että juu, kakkapyllyjä pestään :)
Meillä on jo sukellettu pari kertaa vauvauinnissa, poju ei ollut moksiskaan. Kovahermoinen hemmo :)
Aurinkolasit on vauvalla, ostettiin vähän aikaa sitten. Kyllä vaunuunkin välillä paistaa, poju kun haluaa joskus jo kattella vähän maisemaa....Ja saati sitten kun pääsee oikeen istumaasentoon eli kohta. Me ostettiin optikolta ja oli törkykalliit 42 euroa. Toivottavasti ei heti huku...
Kesäsuunnitelmia on pikkasen: mökkireissu kaveriperheen kanssa, Köpikseen tai Tukholmaan sitten ainakin päälle. Katssellana mitä keksitään. Kesällä on kiva olla Suomessa.
No, niin, lähden puhaltelemaan vappupalloja esikoiselle, on ihan nnoissaan kaikenmaailman vappupilleistä joita sille ostin - aattelin että saa puhallusharjoituksia :)

Mizzuli83: Eipä oo saunoja ei. Norjalaiset ei sitten ymmärrä hyvän päälle. Kyllä niitä tietysti hotelleissa on, mutta ei kenelläkään kotona (ehkä jollain voi olla). Mutta kyllä siihenkin tottuu kun on pakko. Viimeks kun oltiin Suomessa niin saunottiinkin lähes joka päivä, hih:)

Siskoni osti neidille Baby Banz- arskat. Pari kertaa kokeiltu niitä ja hyvin antaa tyttö päässä niitä pitää. Hoksas varmaan, että "hei, nythän näkee paremmin".

Ei ole ostettu vielä aurinkolaseja,mutta tarvetta olisi.Nasu "istuu" jo Gragoissa tai siis on sillai pötköllään viellä puoli-istuvassa asennossa.On ollu jo pari vkoa,koska vaunuissa sillä meni totaalisesti hermot!

Meillä syötiin nakkeja ja lihapullia ja vihanneslohkoja eri dipeillä.Siinä vappuateria,joka maistuu pienimmästä isompaan.

Laitoin nasun soseeseen banaania n.tl yks pv ja kakka meni kyllä aivan jumiin.Taitaa olla herkkä kaikille ruuille ja niiden vaikutuksille kaveri.

Kauhean kylmä ja kova tuuli,vaikka aurinko paistaa.

Hauskaa vappua!!!

Heippa vaan täältäkin!

Hauskaa vappua toivottelen minäkin =)
Tänään ei ole aikomusta tehdä mitään erikoista, vähän maistellaan simaa ja tippaleipiä. Esikoinen on vielä naapurissa leikkimässä serkkupojan kanssa ja minä kahdestaan typyn kanssa kotona. Tulin juuri ratsastuslenkiltä ja nyt olisi sauna poikaa =) Ulkona on tosi kylmä ilma vaikka ilta-aurinko paistaakin. Huomenna on suunnitelmissa käydä vapputorilla ja ehkä syömässä vappulounas mun vanhempien luona. Ja esikoiselle ilmapalloja, niitä tyttö tahtoisi puhallettavan täällä kotonakin niin ettei lattialla pystyisi kävelemään...niitä onkin tänään puhallettu (ja poksauteltu) jo ainakin sata.

Meillä ei juuri ole mitään kesäsuunnitelmia. Ostin hiljattain hevosen, sen kanssa meneekin kaikki oma vapaa-aika, eikä siksi oikein ole tullut tehtyä matkasuunnitelmia. Meilläkin on tiedossa kahdet häät ja ainakin yhdet polttarit (olen niitä mukana suunnittelemassa). Juhannuksena ollaan varmaakin pari päivää mökkeilemässä.

Ostin esikoiselle toissa kesänä Baby-Bantzit mutta ei tykännyt niistä yhtään. Tänä keväänä on sitten halunnut niitä pitää eikä typylle olla ostettu toisia...saa nyt nähdä ostetaanko toisia.

Nyt taidan kutsua tytön sisälle iltapuuhiin tuolta naapurista, pitäisi tämä naperokin saada ajoissa nukkuu. Istuu nimittäin tässä sylissä ja kovasti tahtoisi näpytellä kirjaimia =)

Kirjoitellaan taas!

Hauskaa vappua myös meiltä!

Meillä sukellukset onnistu hyvin! Tais äitiä vain vähän jänskätä. Miki vaan tykkäs :)

Miki tossa vieressä nukkuu päikkäreitä. Oltiin aamupäivällä vapputorilla. Olipas siellä porukkaa. Ostettiin Mikille sieltä pieni hyrrä vaunuihin. Ihaa pallon Miki sai jo lauantaina, kun oltiin siellä porukoilla. Tultiin eilen sieltä aamupäivällä kotiin ja kuuden aikaan mentiin niihin kemuihin. Taisin niistä jo höpötellä. Oli hauskaa ;)

Sappertuuna: Miki ei kans tykkää olla enään vaunujen kantokopassa. heti kun herää haluu nähdä maailmaa. Autot kiinnostaa kauheesti ;) Pitäis varmaan ottaa kantokoppa pois...

Onnimanni: Jokos teillä jo konttailaan? VAUDE! Miki kovasti peppua nostelee ylös, kun on mahallaan. Saas nähdä koska meillä. Lattialla liikkuu joka suuntaan, mut ei vielä ryömi.

Meillä on kans ne baby-bantzit. Ollaan niitä ahkerasti käytetty. Vähän ne kyl painaa Mikiä. Jää selaiset ikävät punaiset kohdat silmien ympärille. muuten kyl ihan hyvät on. Miki antaa pitää.

Tosiaan! Ihanaa, kun saa olla kesän kotona. Ei tartte töihin mennä. Meilä ei viel mitään erityistä suunnitelmaa. Sisko menee elokuussa naimisiin ja hänen polttarit 2.6. Sit varmaan mökkeillään. Miehen loma heinäkuussa.

Nyt taitaa Miki heräillä. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Pikasesti vaan ilmoittaudun tänne.

Myöhäisiä vappu toivotuksia. Tänään käytiin vapputorilla, aika hiljaista oli, mahto johtuu ilmasta(luntaki alko satamaan :()

Meillä on Stockmannilta ostetut vauvojen aurinkolasit, ei mitkään maailman kalleimmat sellaiset sangalliset, ihan hyvin antaa niitä päässä pitää, mahtavan nälönen ihan ku iso mies =)

Kesällä ois tarkotus käydä pyörähtään etelä-Suomessa, muita tarkempia suunnitelmia ei oo ilmenny.

Meillä ei banaani (ihme ja kyllä) aiheuttanu mitään pahempia mahan kovaksi menemistä, tykkää siitä ku hullu puurosta. =)

Palataan paremmalla ajalla!

Moi,

voi kurjuus, täällä savossa on talvi =( Viime yönä oli tullut paksulti lunta, maa on aivan valkea. Yäks, ei uskoisi että on jo toukokuu.

Käytiin eilen vapputorilla. Sää oli onneksi aurinkoinen ja kummatkin tytöt viihtyivät hyvin. Neitiä piti käyttää maitohuikalla kahvilassa välillä, muuten tykkäsi olla tyytyväisenä vaunuissa. Pyörähdettiin tulomatkalla vielä tivolissa, esikoinen halusi välttämättä käydä parissa laitteessa.

Meillä maisteltiin eilen ja tänään aamulla puuroa. Hyvin upposi neljänviljan puuro. Nyt typy syö siis kolme soseateriaa päivässä; puuron lisäksi hedelmä- ja lihasoseen. Viime yökin meni pitkästä aikaa hyvin, typy nukahti klo 22 ja heräsi puolen yön aikaan syömään. Sittenpä posotti nukkua klo 7 asti =) Luksusta!

Nyt lounasta, kohtapuoliin neiti heräileekin päikkäreiltään...

No voi hyvät hyssykät..että siellä vielä lunta satelee. No Suomi on aina ollut vähän vaihtelunhaluinen säiden suhteen, hih. Täällä on lämmintä +20. Ihan hyvin tarkenee siis. Naapuri on leikannut jo ruohoa...tosin ei täällä nyt sitä vielä tarttis leikata, mutta halus varmaan korkata sen kesän kunniaks. Ei täällä ihan kaikki täysillä käy...

Noista soseista sen verran, että teettekö ruuat itse vain tyydyttekö kaupan antimiin? Mä olen antanut näin alussa kaupan soseita, mutta eilen surffailin neitissä ja löysin paljon hyviä sose-ohjeita, joita ajattelin sitten alkaa kokkaamaan. Saas nähdä, tuleeko pointsit kotiin..

Mä olen kokeillut antaa meidän neidille banaania ja päärynääkin, mutta molemmista menee naama ihan nutturalle. Olisin kuvitellut, että ne maistuis kyllä, mutta ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. Puuroa meillä popsitaan hyvällä ruokahalulla.

Moi kaikille!

Nyt on sitte vapput vietetty. Oli ihanaa olla mökillä, vaikka oli kylmä ilma. Romeo nukkui tosi hyvin, vissiin meri-ilma vaikutti asiaan.

Me ollaan syöty vain purkkisoseita. Sitte, kun me ollaan 6kk niin ruvetaan syömään kiinteitä, jotka teen sitten itse.

Me hommattiin jo keväällä Baby Banzit. Romeo antaa pitää niitä, huomannut vissiin että ne auttaa. Kätevät, kun niissä on toi kuminauhakkiinnitys. Meilläkin kyllä jää jäljet silmien väliin, jos on kauan päässä.

Meillä ei oo mitään kesälomasuunnitelmia. Mies on töissä perheyrityksessä ja ne on haalinut kesäksi paljon töitä. että voi olla et miestä ei paljo näy. Käydään käyllä mökkeilemässä. Kummallakin mummalla ja paapalla on mökit 50km päässä, jonne voidaan mennä.
Meillä ei ole kesäksi edes yhtään juhlaa tiedossa. Viime kesänä oli melkein joka viikonloppu aina jotkut juhlat ja minä kateellisena katoin, kun muut veti skumppaa.

Meillä on ens lauantaina vauvauinnissa vierailupäivä. Kaikki saa ottaa 2 vierasta mukaan uimaan. Meillä vissiin mummat tulee mukaan.

Vapun jälkeistä! Hyvin meni kyseinen juhla, rattoisasti oman perhene kesken. Kavereiden piti tull akylään mutta tulivat kipeeksi...NO, ehdittiin tehdä pihahommia, grillailla ja mä kävin vappuajelulla tyttären kanssa. Ostettiin tosiaan joku aika sitten uudet fillarit ja turvaistuimet niin tyttö on ihan innossaan kun pääsee kyytiin :) Niin ne huvin lähteet muuttuu vuosien kuluessa!

JOku kysyi että kontataanko meillä jo? Ei siis vielä kontata vaan mennään konttausasentoon aj siinä hytkytellään j alopuksi sukelletaan eteenpäin ja sehän on hauskaa kun pääsee eteen päin kuin mittarimato. uutena juttuna poju yrittää kierähtää siitä konttiasennosta istumaan. Ei vielä onnistu. POju täytty vappupäivänä sitten 6 kk ja sai sen kunniaksi ekan pottumaistelun. Ei mitään suurta tunnemylläkkää herättänyt...Tein esikoiselle lähe skaikki kasvissoseet mutt akun liha tuli peliin aloin ostella purkkeja. Nyt ostin tänään jo pe-po sun muita purkkeja...Tuskin jaksan alkaa vääntää itse kun joutuu jo typylle tekemään kaksi lämmintä ateriaa päivässä + välipalat. Ja vahtimaan vierestä että se syö....Enkä aio kokea todellakana huonoa omaatuntoa. Meillä on muutenkin ollut vähän kireä ilmapiiri kun mies on paljon töissä aj vastuu lapsista ja kodista on mun mielestä ollut liikaa mulla. Omaa aikaakin kaipaisi tai sitä perheen yhteistä. Kahden näin pienen kanssa ei ole mikään helppo lähteä minnekään - paitsi puistoon ja omalle pihalle jne....Mieskin on tietty väsynyt töiden määrästä ja tyttö kun valvottaa sitä öisin (mies pääsi helpolla kun ei tytön vauvaaikana juuri koskaan heräillyt kun mä hoidin yöt....Nyt en ala kahta hoitelemaan yöllä).POju oli muuten superlevoton viim eyön, EK ahammas puhkesi, olisko se sitten vaivannut kaveria. Toivotaan rauhaisampaa yötä täksi yöksi...Jaahas, itkua jo kuuluukin......

Meillä ollaan syötetty noita kaupan purkkisoseita. Kerran taistelin sen maissin kans niin et palo hihnat ja sen jälkeen ollaan osteltu valmiita. Tänään sit eka kerran oikein pysähdyin ja aattelin sitä purkin hintaa, ja sit aattelin et josko sitä vielä ite kokeilis. Meillä ku menee se yks purkki kerralla niin ihan kivasti palaa rahaa niihinki.

Meille on nyt puhjennu molemmat yläykkösetki eli pojulla on jo neljä hamppia. Toinen ylähammas on tullu jo kokonaan läpi ja toisesta on tullu nurkka et on sen ikenen puhkassu. Tänään sit kokeiltiin uusia toria äitin tissiin sillä seurauksella et vertahan sieltä sit tuli ja äidiltä kauhee kiljasu. Ja poikakos siitä vaan innostu, nauraa rätkätti vaan mun kivuille =) Kuulemma tullu äitiinsä niinku mun äiti sanoo =)

Meilläki on ollu noita levottomia öitä ja huonosti nukuttuja päikkäreitä, toivon niiden johtuvan noista hampeista, ja josko ne unet alkas nyt paremmin maistua.

Kaupan soseilla pitkälti.Vihannes-ja lihasoseet ku ei vieläkään oikein maistu eli yks prk kestää sit 2-3pvää.Puurot teen ite luomu kaurahiutaleista ja sekaan hedelmää.Nyt oli puolikas banaani ja luumua seassa.Puuroista Nasu tykkää.Kunhan tota kasvissosetta alkaa uppoomaan,teen ite.Ekan soseen tein ite ja harmitti pois heittää,kun sain menemään pojalle niin vähän.No,eihän täs loppujen lopuksi niin pitkä aika ole kun syödään suunnilleen samaa ruokaa...

G: Mihin aikaan teidän vauvat aamulla herää? Nasu on alkanut nyt heräämään entistä aiemmin,jo klo 5-5.30!!!!

Täällä kanssa levottomia öitä kahden puhjenneen hampaan vuoksi....päikkärit on taas pidentyneet?!

meillä myös alkanut eri kiinteiden maistelu, riisipuuro ja mango uppoo tosi hyvin, kaikki muu on vähän irvistelyä :) olettekos millä lihatuotteella aloittanut ja miten olette sen valmistaneet??

nyt poika sylissä täytyy lopetta...

Tminni ja luca 6kk (strategiset mitat neuvolasta 68,5 cm ja 7,3 kg )

Moi,

meilläkin mennään pelkillä kaupan soseilla, eipä ole juuri aikaa valmistaa itse (Onnimanni, tuttua kahden muksun kanssa...). Kädet on täynnä hommaa muutenkin =) Noissa kaupan soseissa on hyvää se, että se sose on ihanan sileää eikä ollenkaan paakkuista. Omatekemät jäävät joskus semmoisiksi että reaktiona on yökkäily...Välillä meinaa tosiaan ideat loppua esikoisenkin ruoista, usein olen lämmittänyt tytöllekin purkkiruokaa. Helppoa ja nopeaa. Karjalanpaisti on parasta! Myös muut peruna-lihamuhennokset menee esikolle, eksoottisempia ei tykkää syödä.

G: typy herää nykyään aamulla siinä klo 7-8. Ihan hyvä juttu, vähän aikaa sitten herätys saattoi olla jo ennen kuutta. Sai tosiaan olla silmät ristissä loppupäivän...toivottavasti ei palaa enää siihen herätysaikaan =)

Lihasoseista neiti tykkää eniten pikkufarmarin herkusta (purkkisose). Jokunen toinenkin liha-perunasose upposi hyvin. En ole tehnyt noitakaan itse ollenkaan.

Hitsi, pakko taas mennä...

Ps. Täällä ei vielä näy yhtään hammasta =O

Meillä herätään 8-9 aikaan ainakin vielä. Sit vielä loikoillaan, syödään ja peuhataan sängys melkein tunnin verran. Ihanaa, kun ei ole minnekkään kiire.

Oon ostanut valmiiksi jonkun "aloituspuuron" tais olla banaani-riisipuuroa. Törkeen kalliita kyllä on. Ja oon miettinyt, että miten kannattaisi tehdä tulevat liharuoat. Miten ootte väsänny? Joku vissiin täälä kyseli samaa, en enää muista. Onkohan helpoin, jos uunissa valmistais jonkun lihaklimpin ja sitten vaan soseuttais sen. Ja lisäis perunaa ja vihanneksia.

Meillekkään ei ole tullut vielä hampaita.

Eilen, ku oltiin käymässä mummolassa niin mumma väitti että Romeo oli sanonut "lamppu" kun ne oli sitä katsonut. En kyllä uskonut. No tänään oltiin sielä taas ja laitoin Romeon sängylle niin se katsoi lamppua ja sanoi oikeesti lamppu. En kyllä meinannut uskoa korviani. Ehkä se oikeestikkin hyödyttää, kun opettaa noita pienestä pitäen. Itse olen ollut 7kk, kun olen sanonut ekat sanani.

Siis wau... ja onnittelut "lampusta" Romeolle. Meidän neitonen sanoo vain a-a-a-aaaa ja muita samanlaisia yhdistelmiä :) Hampaitakaan ei vielä täällä näy, just tänään kokeilin ikenet ja neiti mainas imasta multa sormen. On niillä vaan niin kova imuteho.

Meillä herätään n. kl 7.00. Ihan sopiva aika. Annan neidille tissimaitoa ja siinä vielä köllötellään hetki (joskus nukahdetaankin) ja sit aamupesut ja päivävaatteet päälle. Oon pitäny tuota seiskaa rajana, et jos aikaisemmin herää niin yritän saada neidin vielä nukkumaan syönnin jälkeen.

Viimeaikoina neidin yöunille nukahtaminen on ollut yhtä itkua. Ennen nukahti aina tissille, mutta nyt ei. Sängyssä sitten hyöritään ja pyöritään kunnes tulee väsymyskiukku. Välillä sylitellään ja takaisin sänkyyn ja huuto alkaa. No ei sitä kestä kun 20 min. Mites teidän lapsoset menee yöunille?

Nyt pitää mennä syömään jotain iltapalaa ja jos vaikka kerkeäis hetken tehdä sitä käsityötä. Mulle iski paniikki etten saa sitä valmiiks heinäkuuhun mennessä...

Hellurei!

Meillä oli eilen 5kk neuvola. Miki nyt 7200g ja 65cm. Sellainen mötkö ;) Saatiin se rokotus myös. Onko teidän vauvat reagoinu rokotukseen? Miki sai rokotuksen n. klo.11.30 ja kauhea huutoitku alkoi neljän maissa. kesti melkein pari tuntia. Annoin supon. Tais olla vähän kipuja. kuume ei kuitenkaan noussu. Miki muutenkin harvoin itkee. Oli aika reppana. Miki nukahti jo yö unille n. klo 19.20 ja heräs kuitenkin viel syömään kasin aikaan. Laitoin takas sänkyyn ja nukahti. Oli reppana tosi väsyny. Yöllä syötin siinä kolmen maissa ja ja kasilta herättiin sitten tänään. Nyt nukkuu aamu päikkäreitä. Meillä oli silloin 3kk rokotuksen jälkeen myös pientä huutoa.

Normaalisti Miki menee nukkumaan 21.-21.30 aikoihin ja aamulla herää kasin aikoihin. Joskus nukutaan ysiin. Kuudelta yleensä herää syömään ja tekee kakat. Sit kuitenkin nukkuu uudestaan. Ihanaa!

Mä en oo vieläkään antanu Mikille mitään muuta kuin tissii. oskus vähän makuja kuitenkin. Heittäytyy välillä tissillä ihan suoraksi ;) Hassu poju. Mä taidan tuputtaa liian aikasin sille ruokaa. Tuntuu vaan siltä, että syö niin harvoin. Neuvolatäti sano, et se on keksinny vain sellaisen pikkuisen heittäytymisleikin. Kuuluu ikään...

Upeeta romeo ja onnittelut myös meiltä lampusta ;) Aika hienoo Mindimandi. Meillä kans vain sellaista örinää, kiljuntaa ja ää-ää-ää ääntelyä. Pärinää ja kielellä leikkimistä.

Emmy: Meillä Miki kans on alkanut jumppailla iltaisin. Ääntelyt vai voimistuu iltaa kohden. Vaik sillä on nälkäkin, niin ei suostu syömään. Pelleilee vain meille. Ennen pysty vain laitta sänkyyn ja sinne sit nukahti iteksen. Nykyään ei niin helposti. Muutaman kerran olen kääriny Mikin kapaloon, kun vispaa jaloilla ja käsillä. Sitten kun rauhottuu siihen annan tissiä. Voi kyl mennä pieni hetki. Sitten kuitenkin rauhoittuu kivasti ja nukahtaa omaan sänkyyn. Kysyin kans tästä neuvolasta, niin sanoi myös et kuuluu ikään. Ympäristö kiinnostaa niin paljon!

Mä kans kaikkee kyselen neuvolasta... HIH! No eipä oo aikasempaa kokemusta, niin se on pakko... ;) Tunnen itseni ihan pöhköksi!

Tsemppii Marille, Sappertuunalle ja Katrinalle! Kyl varmasti on rankkaa kahden pienen kanssa ja Sappertuunalla kolme. Itse sen vasta ymmärtää, kun on sinä tilanteessa. Mä sit kyselen neuvoja teiltä, kun sinne asti päästää.

Sappertuuna: Ai sä heität stand up- juttuja ;) Mä tykkään kuunnella tosi paljon! Varmaan tulee kaikkee hauskoja juttuja perhe- elämästä HIH!'

Hauskaa viikonloppua kaikille! Ja voimia myös arjen pyörittämiseen :)

Tänään sai nukkua seiskaan-aah!Sitten olikin Nasulla kakat taas valmiina=)

Joo,kyllä perhe-elämä on ehtymätön kaivo komiikalle,mutta myös sinkkuystävien toilailut,miesten logiikka jne.

Lihasoseen voi valmistaa esim.niin että kypsentää pinen palan jauhelihaa mikrossa tai uunisaa,keittää haluamiaan kasviksia sekaan esim.peruna ja porkkana ja soseuttaa.Mukaan voi lirauttaa hiukan kasviöljyä.Tai jos perheaterialta jää broilerjämiä,viskaa kasvisten sekaan ja soseeksi.

Eipä uskois mutta oikeastaan joskus pääsee useamman lapsen kanssa helpommalla kuin yhden.Varsnkin leikki/kouluikäisten kanssa,ettei tarvitse olla "ohjelmatoimistona"koko ajan.Keksivät keskenään tekemistä.

Nasulla ei tullu rokotuksista mitään.Ei itkenyt edes piikkiä pistettäessä nyt viimeksi!

Hampaista ei ole merkkiäkään=)

Mukavaa viikonloppua!!!

heipparallaa! täällä on taas ollut vilkasta keskustelua! kiva!

emmy,meillä mennään kaupan soseilla.tunnustan,oon laiska tekees ite =( mut ne näyttää hyvin uppoovan ni hyvä on ! ja nukkumaanmenosta..eli iltamaito annetaan tos 20.30-21.30 sen jälkeen viedään likka sänkyyn ja nukahtaa yleensä sinne heti.

sappertuuna,meillä tyttö herää 7-8 maissa. pitää simmosta joikaamistaan sielä sängyssä.mä saan kumminkin nukuttuu viel 9 asti ennenkuin desipelit rupee nousee=)

hansu,meil oli 5kk rokotuksesta pientä itkuu kun pistettiin ja illalla kotona jonkun verran.annoin silloin supon.

mindimandille onnea romeon kehityksestä! hiukka hienoo ku rupee jo sanojakin tulee!!

mut mein tytölle on puhjennyt EKA hammas!! mut ei vieläkään haluu kääntyä.

G:nukkuuko teidän vauvat ulkona vaunuissa päikkärit? kun mein tyttö nukkuu omassa pinnasängyssään päikkäritkin.siis sillon kun ei olla mihkään menos.en oo ruvennut häntä pistämään tonne vaunuihin kun nukkuu sisälläkin simmoset 2-3 tuntia.

mut hyvät v-loput kaikille! toivotaan että ilmat pikkuhiljaa lämpeis!

Mahtavaa, lapset nukkuu kolmatta päivää samaan aikaa päiväunia. Ja esikoinen jäänyt ite nukkumaan kun oon vienyt pinnikseen ja sanonut, että meen laittaa veikan nukkumaan. Vähän aikaa sitten oli kaameita taisteluita nukutukset sillä. Pojukin on ollut iltasin levoton, mitä ollut muillakin. Heräilee ja itkeskelee ja unille käyminen vaikeaa. Annoin eilen illalla supon kun itkeskeli tosiaan kaksi yötä ja johan oli rauhallissempi yö. Hampaiden tulo tekee kipeää....No, esikoinen sitten herätti 3 kertaa vastineeksi yöllä....ja söi toi poju vielä kahdesti. Hoh- hoijaa...
Mizzuli: poju nukkuu kaikki (3kpl) päikät ulkona. Siellä on oma rauha ja nukahtaa sinne kun vaan laskee. EI tarvi mitään kikkailua....
Sappertuuna: Poju heräilee 6-8 aikaan aamulla. vaihtelee. yritän saada vielä nukkuun jos on ihan virkeenä jo 6. Joskus onnistuu, joskus ei...Sisko herää aikalailla 7.
Hansu: rokotukset olleet meillä oireettomia, siskolle tuli muistaakseni joku kerta kuumetta.
Mindimandi: Onnea "lampusta" :) meillä esikoinen alko puhua varhain ja pölöttää nyt jo vaikka mitä. uset ton saman ikäset on puistossa ihan tuppisuita. Mutta kuten sanottu, jokainen lapsi kehittyy niin tavallaan. Ei ole oikeaa, hyvää tai huonoa...Saas nähdä miten poju. Aikaseen ainakin lähti liikkeelle.

Meillä on muuten soseiden maistelu alkanut hupaisesta. Poju keksi, että on kiva pärisyttää huulia sillon kun sosetta tulee suuhun. Sitten se lentää joka puolelle eikä yhtään tarvi niellä. että silleen! Kai se joskus alkaa sit uppoamaan. Tissi rules!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ihanaa, lupas parempia kelejä - tuli rakeita kun oltiin ap puistossa....

Tein pojalle ohutta kurkkuraastetta tänään ja annoin ennen lihasosetta.No eipä ollut mikään huippumenestys,mutta söi kyllä ne 4pikkuista lusikankärjellistä mitä annoin.Puuron tein illaksi valmiiksi,kun menen kaverin kanssa saunomaan ja mies hoitaa vauvaa.Nasu tykkääkin puuroista eniten jääkaappikylmänä!!Ja kyllä myös meidän vauveli pärisyttelee välillä ruuat ympäriinsä.Siinä on tärkeintä ettei tee koko asiasta numeroo,on kuin ei huomaisikaan.

Nasu on nyt tänään kääntynyt 2 kertaa vatsalta selälleen ja hirmu itkut päälle.Säikähtäähän sitä nt,kun maisemat vaihtuu=)

Nasu ei nuku vaunuissa.Muutenkin sen päikkärit on sellaisia puolen tunnin nokosia pitkin päivää.Ei ole mitään pitempää nukkumista paitsi sitten yöllä.olen ajatellut,että pare niin että yöt nukkuu sikeesti.

Perjantaifiiliksiä täältä,

meikäläisellä on tajuton nälkä, kävin nimittäin iltapäivällä hammaslääkärissä ja puudutteet vaikuttaa vieläkin. En uskalla syödä mitään kovaa etten vahingossa puraise poskeen...mehukeittoa olen lipittänyt mutta ei sillä nälkä lähde. Jospa piakkoin olo tästä normalisoituisi.

Neidille ei tullut juuri oireita noista rokotuksista. Ehkä hieman enemmän iltakitinää mutta eipä ole ollut tarvetta supolle. Esikoiselle tosin nousi korkea kuume (kesti 2 päivää) kun 1,5v. neuvolassa annettiin rokotus. Se oli tosi ikävää =(

Typy nukkuu molemmat päikkärit ulkona vaunuissa. Sisällä ei osaa yhtään rauhoittua kun on sen verran hälinää ympärillä. Ensimmäiset päikkärit kestää 3-4h ja iltapäivätorkut noin tunnin. Joskus nukkuu pidempäänkin, mutta herätän tytön viimeistään klo 19 ettei ilta venähdä pitkäksi. Itse kun olisin valmis sänkyyn kymmeneltä, eilenkin valvottiin vielä klo 23 aikaan kun neiti pärisytteli iloisena ja virkeänä sängyssään...huh =) Nukahti onneksi itsekseen.

Mitähän sitä keksisi viikonlopuksi...olisi ihana vain rentoutua, katsella leffoja ja tehdä jotain hyvää ruokaa illalla. Nämä jäävät usein vain haaveeksi, mies kun on monesti viikonloppuisinkin töissä ja kotiutuu yleensä vasta iltasella. Jospa huomenna olisi vapaalla =)

Viikonloppuja!

Yhteistyössä