Musta tuntuu että mä en oikeen vielä edes tajua että tosiaan jos kaikki menee hyvin niin synnytys on osa tätä juttua

Jotenkin tää ei vieläkään oo oikeen konkretisoitunu mulle. Toisaalta se on ehkä hyväkin, etten stressaa etukäteen liikaa. Mutta kyllä mua synnytys on aina jännittänyt. Ihan pienenä jo päätin että mulle kyllä tehdään keisarinleikkaus

Mutta nyt kyllä oon alatiesynnytyksen kannalla kuitenkin

Eniten jännittää ehkä se kipu, jota en osaa kuvitella ja se että entä jos jossain vaiheessa uuvun kipuun niin etten jaksa, vaikka on pakko jaksaa. Eli jos sit jotenkin vauvan terveys vaarantuu jos mun voimat loppuukin. Oon kyllä kuullu että ne voimat jostain aina löytyy, mutta kun eka synnytys niin kaikkea miettii... En usko että mulla mikään kummonen kipukynnys on, joten toivon että jostain saan sit voimia sen kivun kestämiseen, etten kans liian aikasin tarttis järeempiä kipulääkityksiä, jos se voi pidentää synnytystä. Koko synnytys tuntuu niin tuntemattomalta asialta, että tuntuu se aika hurjalta. Mutta ainakin vielä oon positiivisin mielin, mutta sekin voi johtua siitä etten tosiaan vielä tajua asiaa kun siihen on viä aikaa.
I-panan esitietolomaketta kun katselin ja siinä kyseltiin jo synnytykseen liittyviä toiveita, niin ei viä kyllä mitään hajua, pitänee ottaa selvää kaikista vaihtoehdoista..
Mutta tänään poksuu 20 viikkoa! Miten tää aika on sujahtanu yhtäkkiä näin nopeesti, juurihan olin np-ultrassa ja ajattelin että rakenneultraan on ikuisuus, ja nyt se on huomenna!!
Eilen myös ehkä tunsin ekan selkeen tökkäyksen, tuupin kevyesti mahaa kerran vasemmalta ja kerran oikealta kun makasin sängyssä illalla nukkumaan mennessä, niin keskellä vatsaa tuntu "thump"

Se saatto kyllä edelleen olla ihan mitä vaan, mutta ensimmäinen selkeä ehkä

Ja sit välillä tuntuu kuin tuntisin jotain kääntymiseltä tuntuvaa, tai siis semmosta mukeltamista

Mies väittää että kun se pitää kättä mun mahalla niin se tuntee jotain semmoista yleistä mukellusta
luna 20+0 *poksis*