Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai Alkosta saa jotai vihkosia. No pitää varmaan hakee ja googlettamallakin varmasti löytyy, olis vaan kiva niitä omakohtaisia kokemuksia kuulla booleista, kun ei kaikki aina ole vaan niin hyvää..

Ai niin, me mennään ens vkon to Ellan kaa vauvakuvaukseen.Mennään Poriin mun vanhempien luo ja mun yks kaveri siellä on valokuvaaja niin lupas ottaa meistä yhdessä ja erikseen kuvia.

Minä olen vieläkin kipeänä, en ole yhtään niin aktiivisesti ehtinyt roikkua täällä ja sen huomaa. Hirmuisesti tekstiä taas! :)

Caran naapurit ovat uskomattomia. Mun yksi kaveri on myös saanut valituksia vauvan metelöinnistä. Vauvaahan on yleensä ihmisillä tapana tarkoituksella huudattaa, ihan niinkuin lapsia yleensäkin. Aargh.

Menkat ovat täällä tulleet peräti kaksi kertaa, ja kestäneet säälittävät 2 päivää. Ennen aina viikon. Epäilen että tämä mun hormonitoiminta on pahasti sekaisin vielä raskaudesta + imetyksestä, lääkärihän ei suostunut mulle hormoniehkäisyä edes antamaan mistään hinnasta :)

Meillä liinaillaan enimmäkseen iltaisin koirien kanssa ulkona, ja pidemmillä kauppareissuilla. Poika viihtyy uskomattoman hyvin kaupassa, vaikka tulisi kuumakin, kunhan saa olla liinassa! Ja vaunuihin kun en vauvaa jaksa joka kerta pakata. Toisinaan olen datannutkin vauva liinassa, ja Eetu on pysynyt tyytyväisenä. Loistava keksintö.

Vanhat kengät ovat edelleen suurimmaksi osaksi liian pieniä. Mullehan meni loppuraskaudesta vain yhdet ballerinakengät, millä tosiaan rämmin tuolla marraskuun loskassa! Nyt on ihanaa kun alkaa mahtumaan monet vanhat ihanat taas jalkaan, mutta ei vieläkään kaikki. Tosin mulla noi turvotukset on olleet niin järkyttävät, että siistä syystä varmaan. Ja jalkahan ilmeisesti voi levitä raskausaikana?

Mummi tulee Eetun kanssa tähän kun minä menen käymään lääkärissä ja isänsä on töissä. Epäilen että mulla olisi joku paise kurkussa, toivotaan että oon tehnyt itselleni väärän diagnoosin! Viime perjantaina olen viimeksi syönyt muuta kuin nestemäistä, alkaa olla vähän hutera olo. On varmaan kilot lähteneet tällä paastolla! =) En vaan tiedä kauan maidonmäärä pysyy hyvänä tällä syömättömyydellä... Nieleminen ei vain onnistu.

Nyt teenkeittoon (vaikka tee alkaa tulla jo korvista ulos) ja katsomaan tahtooko poika nousta jo ylös.

Heips!

Yö meni taas tavalliseen tapaan; Illalla siinä klo 22-23 syötin Mintun viimesen kerran, sitten aamuyöstä syöttö(tällä kertaa en muistanut kelloo katsoa) siinä 5 maissa ja sitten nukkuukin 8-9 asti, silloin seuraava syöttö.

Booleista;
Me ei olla mitään reseptejä siihen käytetty, sovellettu vaan vanhaa ja lisätty vaan uus maku kun entinen on alkanu tympimään. Eli 1½l limpparia(Sprite parasta, tai sit jonkin makuista) jonkunmakuista likööriä(pieni pullo, mitä makua nyt haluaakaan käyttää) pullo Leijonaa tai jotain muuta kirkasta(olikohan semmoinen ½litran pullo).Jotain mehua voi kans laittaa..Joko liköörin lisäks tai tilalle..Esim mansikkaa taitaa saada sekä limpparina että liköörinä, onkohan omenaa.
En tarkkaan muista enää noita, kun on sen verran jo aikaa kun noita tuli sotkettuu..

Kantoliinoista;
Esikon vauva-aikana ostin yhden, semmoisen ei-venyvän, enkä sitä oppinut koskaan käyttämään. Aattelin jo silloin et ois varmaan pitänyt ostaa se venyvä, jos siihen ois ollut helpompi vauvaa asetella. Mitä mieltä ootte?
En varmaan kun yhtä sidontaakaan ees harjotellu, kun en osannut vauvaa siihen kunnolla laittaa, aina tuli liian tiukka tai löysä :/

Juu, nyt vähän lisää aamukahvia..
M ja Minttu s.12.11

Muoks.
Höh, mikä muisti..Piti kristiinalle laittaa tervehtymisiä! Ja tervetuloa uudelle..mikä se nimimerkki olikaan..hemmetti, anteeksi hajapäisyyteni(miun veljen pienenä keksimä sana, kun piti sanoa hajamielinen) :ashamed:

Täälläkin syöty aika tiuhaan yöllä |O |O Eka nukku 22-02 mutta siittä sitte porskuteltiin 2h pätkissä |O Nyt mietin sitten taas,että syötänkö mä tota poikaa liikaa?? Kun se vääntää pieruja ihan mahdottomasti aamusin ja tätä tapahtuu joka aamu |O Vatsa siis ikäänkuin käymistilassa koko ajan :ashamed: klo6 kun syötin niin tuntui kyllä,että ei tainnut pojalla oikeesti olla nälkä...ja äsken ennenkuin meni pikku torkuille niin mä aivan väen väkisin meinasin,että pojan on nälkä eikä sen ees ollu :ashamed: Kunpa taas tietäis...

Nyt se heräs :wave:

Sanna Juu googlettamalla löytyy ihan kivasti booliohjeita.

kristiina Yritähän parantua! :hug:

Mulle iski tylsyys... :ashamed: Emmi nukkuu ja Nora kattoo lastenohjelmia. Pyykitkin on pesty ja ruokakin valmiina.. Netissäkin jo oon kerennyt surffailemaan kaikki kivat paikat läpi.. Nyt kyl on tylsää... :headwall: Pitänee mennä keittämään sit kahvia

Meillä menee yöt nykyään niin kaavamaisesti että! Joka ilta tyttö syö puol kympin aikaan jollon torkahtaa puoleks tunniksi. Sitten laitan sen sänkyyn ja vähän lisää maitoo päälle niin jää sinne touhottamaan ja juttelemaan. Jossain välissä sit nukahtaa ja eka kerran syömään herätään kolmen pintaan ja sitte kuuden pintaan ja sitte yhdeksältä joka aamu herätys! Ei meillä näköjään nuo vellit auta kumminkaan noihin yöunien pituuksiin... Aika lailla kolme-neljä tuntia on syömisväli vaikka syö yöllä melkein raakaa velliä.

Kantoliinoista: Mä tahtoisin sellasen kun meillä ei noita matkarattaita ole ja tuo turvakaukalo on niiiiiin sairaan raskas että sitä ei jaksa kanniskella kauppareissuilla. Mulle tuleeki sen vauva-lehden tilauksen myötä joku kantopussi??? Saa nähdä millanen se on. Tahtoisin kuitenki sellasen ihan oikeen liinan. Huuto.netistä oon katellu niitä vaan ku ei oikee saa aikaseks huutoja mihinkää :snotty:

kristiina, otan osaa tilaasi!! Tiedän todellaki millane olo sulla on. Mulla on joka keväisenä vieraana joku tunnistamaton angiina, tai siis sellane että missään viljelyissä ei näy angiinan aiheuttajaa, ei mononukleoosia, ei paisetta ei mitään! Kurkku on vaan niin turvoksissa että sentin reikä mistä henki pääsee vähän toriseen. Ja kurkku on ihan valkosen mädän peitossa.. hyi yäk! :snotty: Ja ei lähe muutako v-peneillä. Viime vuonna mulla oli tuon kurkkukivun lisäksi samaan aikaan se rota-virus... voitte kuvitella.. |O Että pikaista paranemista vaan!!! :)

Juu ja menkat täällä sen kun jatkuu.. kuukautiset todellaki :D olisko nyt menossa öö 11 päivä jo.

Meillä on täälä niin tyytyväinen tyllerö tätä nykyä että ei ole tosikaan. Ei kiukkua eikä raivoa enää koskaan! On nyt noin kaksviikkoo ollu tollane tyytyväinen kikattelija joka viihtyy hyvin yksinäänki :D (knok knok vaan) Oliskohan nuo relatipat sitte auttanu ja vieny mahan väänteet veks.

Yöunista sen verran että jännä lukea kuinka toisten yöt on sujunu, kun toisten huonosti nukuttu yö on meidän hyvin nukuttu :laugh: :whistle: ....jos joku nyt tajus mitä tarkoitan.....Eemeli kun ei ole koskaan nukkunut hyvin joten jos hän herää öisin vaan 2tunnin välein syömään niin olen tyytyväinen, koska saattaa joinakin öinä herätä 1-1,5 tunnin väleinkin ja natista koko aamuyön niin että saan pitää sylissä nukkumassa klo 4-7, nuku siinä sitten itse :kieh: ,no ehkä meilläkin joskus nukutaan edes se 3tuntia putkeen :laugh:

Kantoliinoista
on tosiaan ollu puhetta ja mä olen ahkeraan kantanut Eemeliä liinassa koska viihtyy siinä hyvin, vaunuissa ei viihdy laisinkaan. Tänäänkin oltiin puistossa Hiljan ja Eemelin kanssa. Ja hyvin onnistu ulkoilut kun ei tarvinnut Eemeliä vaunuihin laittaa vaan nukkui liinassa tyytyväisenä. Mulla on kaksi Pikkuruun liinaa, ohuempi ja paksumpi joustava trikoinen liina, ne on ollu loistavia. Ja nyt sitten pitäis se Patapum reppu ostaa kesäksi.

Ja tuolta Youtubesta tosiaan löytyy noita sidontavideoita (vitsit mikä sana :laugh: ) Tässä linkkejä kiinnostuneille
http://www.youtube.com/results?search_query=++carrier+instructions+&search=Search
http://www.youtube.com/results?search_query=wraparound+carrier&search=Search
Mitäköhän vielä piti sanomani....hmm.... enpä taas muista, joten painumpa tuonne imurin varteen jos vaikka sais jotain aikaseks ;)

katjuza ja Eemeli

Meillä menee yöt myös niin, että Sara nukahtaa 21-22, herää syömään klo 1-2, 4-6 ja ylös noustaan 9-10. Me mentiin jo niin pitkään kunnon yöunilla etten käsitä että mistä nyt tuulee, kun heräillään jatkuvasti syömään. Vellejä en ole vielä antanu enkä annakaan, koska terkka ei niitä suositellu ja oon muutenkin kuullu että suolisto ei olis vielä valmis. Sara kun on kans kova piereskelemään ja öisin paukuttelee ja äheltää siihen malliin että oon myös miettiny josko syötän sitä liikaa. Mut jos en anna ruokaa, niin ei se tutinkaan avulla hiljene... Kyllä mä silti jaksan noi yöheräämiset vaikka olishan se ihan luksusta jos sais ees pari kertaa viikossa nukkua pitemmän pätkän :snotty: mut eiköhän tuokin tasotu jossakin vaiheessa.

Oltiin tänään vauvahieronnassa ja oli ihan mukavaa. Sarakin tykkäs siihen asti, kunnes se piti käärästä tiukkaan kapaloon. Se kun ei voi sietää sellasta, joten huutokonsertti oli valmis. :whistle: sama juttu on kun kylvyn jälkeen käärin sen pyyhkeeseen, niin äkkiä pitää potkia ittensä vapaaksi. Yksi ongelma on myös siinä, että hieronta on just Saran päiväunien aikaan, joten eihän se muutenkaan sitä loppuun asti oikeen jaksanut. Onneksi sain ohjeet kotiin, niin voidaan tehdä sitä kotona sillon kun sopii ;)

Nyt meni taas ihan höpöttelyks, joten lähden tästä syömään :wave:

Ai niin, Kristiinalle pikaista paranemista! Ja Katjuza, sulla taitaa tosiaan olla kaikista pahin vade... :laugh:

H82&Sara

Täällä taasen ;)

Nyt olen entistä vakuuttuneempi,että mä syötän turhaan poikaa aamulla vaikka sen ei ole nälkä. Siksi se ähkii joka aamu,raukka parka :ashamed: Nyt oon päättänyt (tai aamuhan sen näyttää kuinka toimitaan ) että klo kuuden syöttö voisi siirtyä hieman eteenpäin ja yritän tutilla saada jatkaan unia. Kyllä se varmana itkee nälkäänsä sitten kun tosissaan on nälkä!

Ellu: Mullakin on tässä pieni tylsistymisen hetki menossa. Petrus nukkuu ulkona ja keskimmäinen poitsu odottaa tälle koneelle pääsyä. Innokas pelailija nykyään :whistle: Mitään kotitöitäkään ei oikein ole ja uloskaan ei huvita kun piha aivan peilijäässä :headwall: Että mitähän sitä tekis??

Mua muuten ärsyttää nyt yksi asia. Tai tajusin vain tässä päivänä eräänä,että silloin kun olin vielä raskaana niin johan puhelin soi ja viestiä pukkas,että joko joko...ja mun äitikin niin puhui,että tulee sitten tänne avuksi jos tarvitaan jne jne. Vaan hiljastapa on ollut :o Ei ole apuja paljoa näkynyt eikä pahemmin ole soiteltu,että kuinka täällä nyt pärjätään jne. Periaatteessakaan en sitten sitä apua pyydä -vaikka joskus tarttisinkin- kun ei sitä kukaan tarjoakaan. Äitikin makoili just viikon etelän lämmössä eikä vahingossakaan ole täällä voinut käydä kattomassa poikia ja nyt kun tuo Petruskin tosiaan on syntynyt niin miksei se sitten enää niin kiinnosta??

Nyt poistun ennnekuin kaikkia muitakin alkaa ärsyttämään mun tekstit :wave:

LilliM+Petrus 9.12

moi! meille ainakin noi vellit näytti sopivan, meni eilen nukkumaan 23 ja heräs tänään vasta puol 8:) ja nyt ollaan koko päivän oltu tosi tyytyväisiä.. taidan taas kyllä illalla antaa sen pienen vellitilkan. Ihan kuin tuo mahakin toimisi paremmin? vai onkohan tää vaan mun optimismiä:)

Oon ollut kyllä ite eilen ja tänään niin laiska.. kavereita tulis illalla käymään ja pitäis vähän siivoilla, mut en saa mitään aikseks.. Jos pistäis ne illalla siivoomaan kertomalla kuinka rankkaa tää on pienen vauvan kanssa ettei siivomaan ehdi :laugh: Meillä Minni rakastaa kun äiti sivoaa, varsinkin imuria:)

LilliMenninkäinen meillä taas päinvastoin.. vieraita tulis jo ovista ja ikkunoistakin:) Me voidaan tulla Minnin kanssa sua auttaa;) Minni on esim tosi hyvä tekee kotitöitä ja tosi luotettava lastenvahti, on se kumminkin 2vko vanhempi kuin Petrus :laugh: Kaks mun parasta kaveriakin tahtoo nyt taas vkl tulla laittamaan mulle ruokaa ja vahtimaan Minniä! Ne perusteli sitä sillä että saisin vähän levättyä ja ettei Minni ala vierastaa heitä:) joo kyllä mä nukun ihan tarpeeks, ehkä liikaakin =) enkä nyt usko et Mifu alkais niitä vierastaa, näkevät kumminkin Minniä viikottain.. nooh, ihan kiva et tulevat! eipähän tartte itte raahautua kauppaan..

Onko teillä kellään semmosta turvakaukalopussia? Haluisin hirveesti tilata sen, mut onkohan semmonen kuinka käytännöllinen.. Ja meneekö sit myöhemmin rattaisiin?

No nyt ryhdistäydyn ja meen imuroimaan! :wave:

Päiviä tännekkin :wave:

Viime yö meni aika normaalisti.. sara meni nukkumaan sillon 10 aikaan ja heräs ekan kerran puol 5 aikaan (yllättävän aikasin kylläki..) ja sit 9 aikaan. Jossain vaiheessa vois ehkä antaa enemmän tuota velliä sinne maidon sekaan ku nyt ei olla kauheita määrii vielä annettu.. et vois alkaa miettiä sitä puolet ja puolet. Mut ihan rauhas näin jos yöt kuiteki noin hyvin menee, ei tuo yks herääminen haittaa ku täällä niitä jotka ei nuku tosiaan sitäkään :ashamed: Oon kyl varautunu et aina voi noita takapakkei tulla.

Kävin ostaa tänään sitä sinkkivoidetta,pitää sitä koittaa jos auttais tuohon kaulaan yms. Eilen illalla laitoin talkkii ja tänä aamuna bebanthenia, ihan hyvin tuntu auttavan et oiskoha jo parantumaan päin..

Nyt neiti nukkuu tuol partsilla , vissiin alkaa heräille jo ja ois ehkä aikaki ku nukkunu tuolta aamusta asti..

et täytyypi mennä :wave:

Cara Meil on sellanen toppapuku pussisysteemi mikä PITÄIS saada turvakaukaloon vaan eipä voi laittaa ku se reikä on ihan väärässä paikassa. Vaunuissa käytän sitä sitä kun Ella on helppo sinne laittaa ja jos jonneki sisälle mennään ja Ella nukkuu niin saa hyvin avattuun jne.. Mut siis ihan sellanen pussi pussi niin ainaki tol Baobab babyssa oli sellasii mitkä sai melkein kaikkiin kaukaloihin ja myös rattaiden vöihin et oli niitä reikiä siinä sopivasti, mut ne oli kauheen isoja niin en viitsiny Ellalle sellasta ostaa sitte..

Cammo -vaunupussi
...Super makea vaunupussi niille jotka todella haluavat erottua vaunuilevista. Päälipuoli kosteudenpitävää, helposti pyyhittävää kangasta ja vuori pehmeää fleeceä n. 53x103cm. Välissä lämmittävä vanukerros. Pääliosan voi helposti irroittaa esim sisätiloihin mentäessä. Takaosassa reiät viisipistevöille. Voidaan pestä koneessa 40C.
V?rit: Vihreä maastokuvio ja pinkki vuori. Jalkopäässä pieni kultainen kruunu.
Hinta: 69.30 euroa
Muuta: -30% OVH 99?

Päivää vaan..

Kristiina Kun liinailet kera koirien, onko vauvasi liinassa sun takin alla vai sen päällä omissa ulkovaatteissa? Jos on päällä ni kuinka hyvin toppaat hänet ennen ulosmenoa? Meijän typy alkaa oleen jo sen verran punkea ettei me mahuta molemmat mun takkiin iman että näytetään ihan makkarankuorelta ja olokin on kieltämättä hiukan tukala.. Helpompi tosiaan koiran iltapisut suorittaa liinan kanssa kun että pakkais vauvan vaunuihin sen 15min takia.

Käykä joku vauvajumpassa?? Onko se enemmän että jumpataan vauvaa vai sen kanssa esim. että äiti käyttää vauvaa ns. "punttina"?? Meijän lähellä nimittäin olisi, vielä aika halpakin, mutta ei tosiaan mitään hajua että mimmosta se on.. Vauva-uinti meillä alkaa kuukauden päästä ja nyt jo jännittää. =)

Sanna Ainakin tuolta drinkkiklubi.com sivuilta löytyy booliohje jos toinenkin..

Piin ja Pihla

Hei vaan kaikille taas pitkästä aikaa =)

Lukemassa minäkin käyn juttuja päivittäin mutta kirjoittamaan olen todella huono. Nyt ajattelin hieman ryhdistäytyä, kun joku meitä tuplien saaneita kaipaili =) Kiva juttu!

Arki meillä Seitan ja Selinan kanssa sujuu oikein mukavasti, vaikka yh:na täällä keikunkin. Tytöt ovat todella kilttejä ja perustyytyväisiä ipanoita. Molemmat osaavat hienosti odottaa vuoroaan. Liekö se jotenkin sisäsyntyistä heillä, kun näin oli ihan alusta saakka. Tai sitten he jo ymmärtävät kun sanon, että "odota hetki kun sisko syö" tietyllä äänenpainolla =)

Velliä meillä on syöty jo noin kuukausi ja nykyään sitä menee iltaisin jo noin 160-180ml. Ennen pidempiä päiväunia annan myös velliä. Ja tänään aloimme maistella maissisosetta. Luumusosetta ollaan maisteltu jo aiemmin, kun masut meinasivat olla hieman kovalla, mutta sekin vaiva poistui, kun aloitimme vellit. Ja nyt kun velliä uppoaa jo ihan kunnon määrät, niin yöunet ovat pidentyneet kummasti. Molemmat ipanat nukahtavat noin 20.30-21 ja ensimmäinen herätys äipällä on noin kello 6 aamulla.IHANAA!!!ja sitten unet vielä jatkuvat.

Tytöt ovat nyt siis 3kk ja 5pv vanhoja. Paino on molemmilla sama eli 6060g ja Selina on 60,1cm ja Seita 57,7cm. Ihanat kaksoisleuat löytyy molemmilta. Meillä kaula- ja kainalopoimut on pysyneet hyvinä, kun pyyhin niitä öljytyllä vanulapulla noin joka toinen päivä. Meillä on sellaista Natusanin suihkutettavaa öljyä käytössä.

Kyllä tämä rankkaakin osa ajoittain olla, kun ei ole sitä toista vastuuta kantamassa, eikä pysty ykskaks lähtemään käymään vaikka yksin kaupassa, jos maito loppuu. Ja body kyllä kasvaa, kun raahaa 12kg vauvoja ja kaukalot päälle toiseen kerrokseen talossa, jossa ei ole hissiä +vielä ruokakassit, kun on niin laiska ihminen, ettei jaksa tehdä kahta reissua autolle. On meidän talossa ovenkarmit kovilla, kun kaikkien kanssa ahtaudun ryminän ja kolinan kanssa ovesta sisään :laugh: Välillä se ketuttaa mutta sitten myös naurattaa =)

Että tällaista meille! Voimia ja paranemisia kaikille kipeinä oleville ja kaikille mukavia hetkiä pimpuloiden kanssa :heart:

Miki, Seita ja Selina

pikaseen vaan...

Cara: mä ostin lindexiltä toppapuvun, joka on pussimallinen ja siinä on turvakaukaloreikä. On tosi näppärä ja just myös siks, että sen saa hyvin auki kun Sara nukahtaa esim. vaunuihin. Ei turhaan herää kun vaatteita ottaa pois. =) eikä ollu kallis, 24?. Ostin sen kylläkin jo viime syksynä, mut Sokoksella oon nähny samalla idealla olevia toppapukuja.

Mikille paljon jaksamista tyttöjen kanssa. On kyllä ihailtavaa, ite en varmaan jaksais yksin... :ashamed:

Meillä on Saralla yskä :( kuulostaa vieläpä aika räkäseltä kun yskii, mutta muuten on onneks tosi pirteä ja iloinen. Ei yhtään kipeän oloinen.

Kertokaas mulle, että miten usein teidän vauvoilla toimii vatsat? Saralla kun toimii ehkä liiankin hyvin. Tuntuu että on koko ajan kakka vaipassa :whistle: välillä tuntuu siltä et sais jatkuvasti vaihtaa vaippaa :snotty:

Nyt täytyy lähteä kauppaan :wave:

Nyt on liina ostettu. Mukaan tarttui MaM eco, kuten olin suunnitellut. Sidontoja on kovasti harjoiteltu, ja lisätreeniä tarvitaan vielä reilusti. Liina on joko liian löysä tai liian kireä... Mutta hiljaa hyvä tulee, kai. :whistle: Ei Aino nyt kamalasti kampoihin pistänyt kun kokeilin häntä liinaan, ei vaikka homma on vielä VÄHÄN hakusessa. Täytyy pestä liina tänään ja jatkaa treeniä huomenna.

Mikin kuulumisia oli mukava lueskella. Kyllä hattua nostan!!! Toivottavasti saat apua sitä tarvitessasi!

HE82 Ainon masu toimii tehokkaasti. Välillä tuntuu, että jatkuvasti saa olla vaihtamassa vaippaa. 2-6 kertaa päivässä tulee ihan reilun kokoiset kakat ja pisua riittää myös. Kun tyttö on tissiruokinnalla, ei tiedä paljonko hän päivässä saa maitoa, mutta tuosta pisun ja kakan määrästä (sekä reisimakkaroista ja kaksoisleuasta) voisi päätellä ettei ainakaan nälkää näe! :laugh:

Katjuza :hug: ! Sinun arki on kyllä lievästi sanottuna haastavaa. Olikos niin ettei Eemeli huoli pulloa? Voi kun saisit pian nauttia kunnon yöunista eli nukkua yli 3h pätkiä kerralla!

Täälläkin voidaan paremmin. Siihen taitaa tosin olla syynä Finnrex sekä burana, mitkä piristivät kummasti :) Yritän lohduttautua ajatuksella mahdollisesta painon putoamisesta... Meillä kun ei vaakaa ole, eikä tule. Sain huijattua Eetunkin nukkumaan 4 tunnin päikkärit. Nukahti lääkärireissulla, ja jatkoi uniaan vielä kotona. Sain itsekin nukuttua pari tuntia, ihanaa.

Piin: Mulla on vauva aina vaatteiden päällä. Ei olla liinan kanssa kamalan pitkiä aikoja oltukaan (verrattuna vaunulenkkeihin), ja nythän on ollut aika lämpimät kelitkin, ei mitään paukkupakkasia. Eetu on toppavaatteissa, villapuku alla, ja hyvin on pärjännyt! Tuntuu että on ollut vähän liikaakin vaatetta.

Vatsa toimii vähintään kahden päivän viiveellä. Relatipat paransi meillä ainakin tota toimivuutta, ei tarvitse niin kovasti pojan pinnistellä.

Nyt en enää muista oliko jotain sanottavaa... joten :wave:

Kiva kuulla mikin kuulumisia. Ja iso :hug: sulle. Ihailtavaa toi sun jaksaminen.. Mut eipö siinä kyl vaihtoehtoja paljon varmaan ole jos yksin on.. Toivottavasti saat kuitenkin tarvittaessa apua ja pääset välillä irtaantuun siittä arjesta.

Ja katjuzaa kanssa on ihailtava, kun ite tuntuu et tässä yhdessä on välillä ihan tarpeeks hommaa..

Oltiin tänään siel DIPP-infossa siis siellä diabetes-tutkimuksen infossa. Tää tutkimus on Turussa, Treella ja Oulussa käynnissä.. Me mennään ekalle käynnille nyt sit 20.2.. Ja sano myös et meille jotka osallistutaan on mahdollisuus käyttää myös lääkäripalveluja siellä siis jos on jotai korvatulehdusta jne niin sinne ku soittaa niin pääsee lääkäriin. Ihan kiva, kun neuvolaan ei kuitenkaan pääse ja mielummin meen kyl TYKSin lääkärille ku neuvolan arvauskeskuslääkärille..

Ella meni JO tossa vähän ysin jälkeen yöunille. Saa nähdä koska herää syömään. Tänään on kyl nyt päivällä syöny enemmän ku eilen et se varmaan vaikutti tohon et viime yönä syötiin niin tiheesti. Siis meille tiheesti.

Tossa sitte tiskasin ja pesin vessaan ja laitoin pyykit kuivuu ja kävin suihkussa . Ja teetäki viel join :D .. Nyt voiskin sitte ite mennä nukkuu.

JIMltä tulee taas hauskoja ohjelmia tähän aikaan. Hullut japanilaiset ja sit se hypnoosin vallassa tms :D

Huomenia!
Täällä poika kahtoo muumeja ja odottelee kerhoon menoa, Luukaksen synttäreiden kunniaksi vien sinne muumikeksejä jos antaisivat niitä sitten kun syövät eväät :)

4 vuotta sitten oltiin lauantaissa ja ei vielä tietoakaan siitä että nyt saattais poika olla syntymässä, kotilomalla olin käynnistyksistä...iltapäivällä sitten ihmettelin et miksi housut kastuu koko ajan (tihuutteli lapsivettä) ja menin käymään neuvolassa mut siellä ei niitä tikkuja ollut ja sitten lähdettiin kysiin ja sielläkin meinasivat vielä että ei ole lapsivettä, mutta just kun lääkäri ronklas niin tuli taas vähän ja osastollehan sitä jäätiin sitten...sitten iltapalalla kuului poks ja vedet meni kokonaan ja sitten alkoikin supistukset...ja poika syntyi sunnuntaiaamuna yön tuskien ja ponnistelujen jälkeen klo 8.11.
Silloin oltiin miehen kanssa onnellisia esikoisen vanhempia :heart:

Minun pieni poika on jo iso :'( miten tää aika meneekin niin nopeaan, kohtahan Luukas menee jo eskariin ja kouluun :'( :heart:

Perfekta ja Sara

Huomenta vaan! =)

Juu.. Lapset kasvaa ihan hirmusta vauhtia! Ittekkin olin täällä tippa silmässä, kun esikoinen alkoi kulkemaan yksin taksilla eskariin.. Ja ihan vastahan se syntyi.. Muutamien vuosien päästä sitä ei varmaan enää kotonakaan näy, kun huitelee missä sattuu!

Mä olen tyhmänä kattellu MTV3 faktalta synnytyssairaala ohjelmaa.. Ja oon kyl vahvasti tullu siihen tulokseen et mähän en enää synnytyä! Niin kauheelta se näytti ja meinas ihan itku tulla niitten synnyttäjien puolesta. (mullako hormoonit hyrrää?!) :laugh:

Jeps.. Mies pitää tänään vapaapäivää, et saa asioitaan hoideltua ja pitäs se saada jo hereille et päästäis kaupunkiin lahtemään.

Meillä Emmi on nyt alkanut yskimään ja räkä vaan valuu.. kuhan ei vaan tulis enempää kipeeksi!

ok.. Nyt mies ylös ja Emmiä herättelemään...

Huomenia.

Onnittelut Perfektan nelivuotiaalle. :) :flower:

Iso halaus mikille!!! :hug: Nostan sulle tosissaan hattua! Vaikka eihän sulla vaihtoehtoja arjen läpi viemisessä ole, toivottavasti välillä kuitenkin saat apua muiltakin.

Meillä on nyt tässä varmaan viikon ellei parikin ollut todella seesteistä tämä arki tuon tytön nukkumisten suhteen! Yöunet on vihdoinkin asettuneet sellaseen ihan mukavaan ja selkeään rytmiin. :) Viimeinen iltasyöttö on klo:22-23 ja yöllä syödään kerran, aikavälillä 3-5, useimmiten tuossa viiden pintaan. Siitä seuraava syöminen on klo:7 (tyttö kai jotenkin havahtuu miehen töihinlähtöääniin niihin aikoihin ) ja seuraava syöttö ja ylösnouseminen on klo:10-11. Tähän rytmiin mä olen todella tyytyväinen. =) Myös kunnon päivänokostenkin ottaminen on vähän parantunut, eilenkin tyttö nukkui ruhtinaalliset 4 tuntia vaunuissa!!! :o =)
Katjuzalle todellakin jaksamista pätkittäisten öiden ja sen päälle olevan perhehulinan kanssa. :hug:

Masun toiminta: Eilen meillä pantattiin ekaa kertaa kakkaa koko päivän. Harvemmaksi tuo kakkiminen on selvästi muuttunut, mutta eilen alkoi illasta ja pelottamaan, että millasen laukauksen tyttö tekee keskellä yötä tms, kun se lopulta tulee. :| Onneksi ehti kuitenkin ennen nukkumaanmenoa, niin ei tapahtunut "suurempia vahinkoja"... ;) Olikohan tuo nyt joku ohimenevä panttailu vai päästäisiinkö meilläkin vihdoinkin vähän normimpaan vaipankulutukseen... :whistle:

Muutenkin nuo pahimmat masun väänteet ja käänteet on alkaneet jäädä pois. Tai jos niitä on, ei tyttö niitä enää oikeastaan ollenkaan itke, saa kipristeltyä ne muuten melko äkkiä pois. :) Vakiona joka aamu, ekan aamusyötön jälkeen tyttö jää kipristelemään pinnikseen ja äiti nykyisin nousee jo itsestään melko pian sen jälkeen, kun tuntuu niin kova tohina makkarissa olevan. :D

Menenpä pyykkien viikkauspuuhiin. Pyykki kun ei tästä(kään) huushollista kesken lopu. :D

mussu & alisa 6.12.

Huomenta!

jospa mä nyt ehtisin/jaksasin kirjottaa kun neiti tyytyväisenä nukkuu isukin viekussa tuolla :D
oli joo vähän ahasta nukkuu aamuyöstä aamuun kun mä en raskinu millää sen klo 4:n imetyksen jälkee nostaa neitiä omaan sänkyyn.ukkoki oli nukahtanu sohvalle ku kuorsaus kuulu nii aattelin että nukutaas me akat nyt sit leveesti :laugh: no kömpihän se mieski sitte melkee kokonaa vallotettuun sänkyyn, jenna nukku mun paikalla,mä keskellä sänkyä ja ukko-raukka ihan sängyn reunoilla :laugh:

Jenna on alkanut nukahtaa illalla aikasemmin, ja tosiaan eka syöttö on siellä 4 aikaan.22-23 nukahtaa nyt,kun ennen oli 23-00 et nukahti. eilenki oli tosi pitkä väli syötöissä kun joskus20-21 väliin imetin,ja 22 se nukahti ja sit tosiaa 4 aikaan eka kertaa heräs syömään.

mä näin toissayönä unta että jenna oli vakavasti sairas ja mä en ollu sitä huomannu. sil oli jotenki sitte toinen silmä alkanu painuu päähän ja sit kai oli kuolemaisillaa. siis aivan kauhee uni. ja sit tommosten unien jälkee alkaa kitsoilee että entä jos mä en vaa kertakaikkiaan huomaa jotain!pelottavaa..

Meillä tosiaan apua on tarjottu useaan otteeseen anoppipuolelta, ja tosiaa mä otan sen ihan liikana tuputuksena.tottakai joskus ois kiva että kun me kaivattas kahen keskistä aikaa miehen kans nii ois kuka kattoo jennaa.mutta ainakaa tähän saakka en oo tuntenu tarvetta että apua kotona tarvisin keltää muulta ku mieheltä. mä en osaa ollenkaa ottaa apua vastaa ku sellasta tuputettaan.tai no,omalta äitiltä mielellään ottasinki,vaan hänellä paljon omiakin murheita kun sillä on syöpäsairas mies, joka on jo aika heikossa kunnossa.ja he ei tosiaan asu lähellä.

meillä sitten on taas muutto eessä :kieh: vuoden alusta tosiaan vuokra nousi 50?,eli meillä 3 ihmisen taloudessa asumiskulut nousi kaikkineen 750 euroon..
no,puhuttiin sit miehen kans et millaseen asuntoo muutettas,kun mulla haaveena lähtee vielä opiskelee itelle se ammatti kuhan kotoa on aika lähteä jotai tekeen.nii päätettii että katellaa nyt sit reilusti halvempi, ja tingitään vähän asumismukavuudesta. meillä aika tiukat kriteerit ollu aiemmin kodille,tai mulla ollu(en oo ollenkaa materialisti.. :whistle: )nyt sit kelpuutettiin kerrostalo,semmoen 3 kerroksinen.ja ihan maantasalla kuitenki päästään asuu.ja nyt ei sit oo sitä omaa saunaa.mut jospa sitä ei kuolis siihe :D

mut hakee lisää kahvii

miiku ja jenna 19.11

Sanna-78 meillä katotaan kanssa Hulluja japanilaisia ja hypnoosin vallassa, tosin katotaan ne jo iltapäivällä kun tulee kolmen aikoihin, se japanilaisten ohjelma on ihan kaheli :laugh: :laugh: , ei voi kun nauraa :laugh: :laugh:

Ellu24Mäkin kattelen noita Faktan synnäri ohjelmia, raskausaikana ehkä enempi ja joka kerta rupes itkettää kun vauva syntyi :laugh: , mutta mulla taas vaan tulee vauvakuume kun katselen niitä, tuumasin just että parempi olla kattelematta niitä ettei rupea kutosesta haaveilemaan :laugh: Mä voisin synnyttää vaikka kuinka monta kertaa vielä, ainoastaan tuo raskaana oleminen jopa pelottas kun viime raskaus oli niin vaikea.

Donu Joo meillä ei Eemeli ole pulosta juonut kertaakaan, eikä huoli edes tuttia, ja kun syö vielä niin usein niin aikamoisessa symbioosissa elellään :whistle: Kyllähän sitä jaksais vaikka mitä jos öisin saisi nukkua hiukka paremmin. Tosin olen tässä vuosien varrella tottunut yö valvomisiin koska meidän 6v. poika heräilee edelleen 2-5kertaa yössä. Hän on erityislapsi, diagnoosi vielä hakusessa, aspergeria epäiltiin mutta ei nyt sitten kai olekaan sitä ja tutkimukset siirrettiin autismiosastolta neurologiselle, joka tapauksessa hän on syntymästään asti valvottanut öitä, koko elämänsä aikana nukkunut läpi yön kaksi kertaa, pienempänä heräsi n.10kertaa yössä, tuossa n. viisivuotiaana yöheräilyt väheni hiukan ja nyt heräilee "vain" 2-5kertaa. Nyt Eemelin synnyttyä on jäänyt miehen hommaksi reagoida hänen huuteluihin koska mun aika menee Eemelin kanssa öisin, mutta kuuteen vuoteen ei tässä talossa olla öitä nukuttu :/ eikä se lääkäreiden mukaan välttämättä lopu koskaan, monet Jeremiaksen kaltaiset lapset nukkuvat koko ikänsä huonosti.

No tulipas taas tarinaa :whistle: jospa lähtis tästä jatkamaan siivoushommia kun jäi eilen kesken, mun äiti on tulossa huomenna meille auttelemaan ristiäisvalmisteluissa ja kämppä on pommin jäljiltä, hiukan koitan saada paikkoja kuntoon koska äitini tuntien hän rupeaa täällä heti siivoamaan jos paikat on sekasin, ja mä en jotenkin tykkää jos joku muu täällä hääräilee.

katjuza ja Eemeli

Yhteistyössä