Marsu vai hamsteri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sikuriina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ottaisi kumpaakaan. Liian lyhytikäisiä eikä niistä ole mitään seuraa. Ottakaa mursu. Meillä on ja se on tosi hauska ja seurallinen. Se ulkoileekin mielellään kesät talvet, kunhan laittaa vaan tarpeeksi ison uima-altaan. Meillä on 1000000-litrainen.

Mulla on taas aina ollut marsuja ja "fakin hamstereita". Että kyllä niitä otetaan lemmikeiksi. Jos lemmikin ei tarvitse olla pitkäikäinen, talvikko voisi olla hyvä teille. Suoraan kasvattajalta ostetut ovat usein jo valmiiksi käsikesyjä.

Hamsteri on ainakin helppohoitoisempi ja vie vähemmän tilaa, koska niitä riittää vain yksi. Marsuja täytyy aina olla vähintään kaksi, niinpä häkkikin vie melkoisesti tilaa.
Kumpiakin otuksia pitää päästää jaloittelemaan päivittäin, ettei niitä siellä häkissä saa pitää kaikenaikaa.
Marsu on päiväeläin, hamsteri hämäräaktiivinen. Päädytte sitten kumpaan hyvänsä, niin hoitovastuunhan pitää kuitenkin olla aikuisilla.

Kysyn nyt ihan suoraan että onkohan mulla ihan väärä ajatusmaailma että hamsteri voisi kuitenkin olla parempi vaihtoehto just tuon elinikänsä takia. Lemmikki periaatteessa tulossa lapsille, he opettelevat vastuuta ym, mutta ilmanmuuta päävastuun vanhemmilla.

Itse olen 14 ja mulla kaks aivan ihanaa marsutyttöä. Hoidan ihan itse että ei äiti niistä huolehdi. Ei ole sille aihettakaan kun tiedän marsuista paljon ja äiti hädin tuskin mitään.

Yhteistyössä