Martina Seiskan blogissaan: Suhdekriisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just

Vieras
Martinan mukaan myös Esko tietää, että pariskunta tarvitsee apua, jotta suhde taas normalisoituisi. (KARI LAAKSO)
- Meillä on Eskon kanssa jo jonkun aikaa ollut hiukan vaikeampaa ja tuntuu, että tämä yhdessäolo ei ole ollut enää kovinkaan intohimoista tai että rakkaus todella kukoistaisi, Martina kirjoittaa.

Kohukaunottaren mukaan suhde ja elämä ovat viime aikoina olleet yhtä rutiinia ja kinastelua. Naisen mukaan pelkkä toisen läsnäolo on ärsyttänyt välillä huomattavan paljon.

- Molemmat ollaan tiedostettu, että tarvittaisiin oikeesti apua, jotta saataisiin suhde jälleen normaaliksi.

Rutiinia elämään tuo luonnollisesti etenkin vauvaperheen arki, vaikkei Martina asiasta blogikirjoituksessaan mainitsekaan. Pariskunnan Victoria-tytär syntyi viime marraskuussa.

"Rakastetaan toisiamme ihan sairaasti"

Martinan mukaan pahimmat rypyt suhteessa ovat toistaiseksi ohi. Pariskunta löysi taas viikonloppuna yhteisen sävelen tekstailtuaan ahkerasti. Tekstailun jälkeen Martina ajoi vielä tanssiryhmänsä kanssa Hunksien keikkapaikalle.

- Meillä oli aivan ihanaa yhdessä oloa siinä. Lauantaiyönä molemmat halusi ajaa yöllä kotiin, jotta saataisiin herätä samasta sängystä. Pitkästä aikaa oli sellanen fiilis että hitto mehän oikeesti rakastetaan toisiamme ihan sairaasti! Martina iloitsee blogissaan.

Martina kertoo, että pitkässä suhteessa vain helposti leipääntyy.

- Se rakkaus pitää vaan löytää uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Se ei ole helppoa, mutta kun sen oppii ja tajuaa, on oikeasti vahvuus ja rikkaus olla toisen kanssa vuodesta toiseen.

Martina ja Esko avioituivat maistraatissa elokuussa 2007. Kirkollisen siunauksen liitto sai vuotta myöhemmin.

Sikäli puhui asiaa, että helposti saattaa pitkässä suhteessa puutua ja rakkaus pitää vaan löytää aina jostain jos haluaa jatkaa. Mutta tuo vuodesta toiseen hiukan hymyilyttää kun miettii kuinka "vuosikausia" ovat yhdessä olleet. Itellä takana sellaset 18v parisuhdetta ja kyllä se arki välillä pukkaa pahasti päälle.

Martina sekoittaa rakkauden ja seksuaalisen himon.

Ei naisraukka ilmeisesti käsitä että nimenomaan NORMAALI on se parisuhde, jossa seksuaalinen vetokin tasaantuu arkipäiväisemmälle tasolle, ei se että vuosikymmenet himoitaan toista kuin ekatreffeillä konsanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Sikäli puhui asiaa, että helposti saattaa pitkässä suhteessa puutua ja rakkaus pitää vaan löytää aina jostain jos haluaa jatkaa. Mutta tuo vuodesta toiseen hiukan hymyilyttää kun miettii kuinka "vuosikausia" ovat yhdessä olleet. Itellä takana sellaset 18v parisuhdetta ja kyllä se arki välillä pukkaa pahasti päälle.

Meilla kanssa takana 23 v yhdessa.

Ovathan he ilmeisesti toisensa tunteneet jo useamman vuoden ennen kun aloittivat yhteisen taipaleen... suomessa kun on kuitenkin aika pienet piirit.
Musta on kuitenkin hienoa et pystyy kirjottaa tuollasestakin asiasta... yleensä kun heidän juttunsa ovat tyyliin et kaikki on niin ihanaa ja täydellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Joo pitkässä, mutta toi suhde ei ole vielä pitkä :D

missä Viktoria on kun vanhemmat heittää keikkaa ympäri suomea?
lainaus: "Meillä oli aivan ihanaa yhdessä oloa siinä. Lauantaiyönä molemmat halusi ajaa yöllä kotiin, jotta saataisiin herätä samasta sängystä. Pitkästä aikaa oli sellanen fiilis että hitto mehän oikeesti rakastetaan toisiamme ihan sairaasti! Martina iloitsee blogissaan"
matkaako lapsi mukana vai onko erossa vanhemmistaan?
mun täytyy sanoa etten ymmärrä....

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
lainaus: "Meillä oli aivan ihanaa yhdessä oloa siinä. Lauantaiyönä molemmat halusi ajaa yöllä kotiin, jotta saataisiin herätä samasta sängystä. Pitkästä aikaa oli sellanen fiilis että hitto mehän oikeesti rakastetaan toisiamme ihan sairaasti! Martina iloitsee blogissaan"

lapsi on erossa vanhemmissaan, oli aikasemmin tälläviikolla "uutinen" heijän hoitojärjestelyistä: eli ku mami ja pappa reissaa töitten merkeissä viikonloppusin,niin victorian isoäiti hoitaa...

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:

Ei naisraukka ilmeisesti käsitä että nimenomaan NORMAALI on se parisuhde, jossa seksuaalinen vetokin tasaantuu arkipäiväisemmälle tasolle, ei se että vuosikymmenet himoitaan toista kuin ekatreffeillä konsanaan.

Mä en huomannut että olisi puhunut seksuaalisesta himosta vaan muustakin, rakkaudesta ylipäätään.

Puhutaanhan tuossa intohimosta, tuskin siinä tarkoitetaan intohimoista suhtautumista esimerkiksi hyvään ruokaan...

Kyllä tuosta helposti saa käsityksen että myös suhteen fyysisestä puolesta puhutaan.

Sitäpaitsi, jokainen pitkässä suhteessa ollut TIETÄÄ mistä tuossa OIKEASTI myöskin puhutaan eli siis takuuvarmasti myöskin seksistä. Kun kaikki leipäännyttää ja toisen pärstäkin tympii niin harvallapa se ei sänkypuuhiinkin vaikuta.

Tiedät sitten kun olet itse kokenut. Minulla parisuhdetta takana saman miehen kanssa 24 vuotta ja kuukausi päälle ja tiedän tasan tarkkaan mikä Martinaa ja Eskoa odottaa jos jaksavat sitkistellä yhdessä näin pitkään. Siinä saa ihan oikeasti TEHDÄ TYÖTÄ jos aikoo yhdessä pysyä ja veikkaan, että eivät jaksa urakoida kovin montaa vuotta suhteensa eteen. Toivottavasti olen väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:

Niin ne ihmiset on erilaisia. Ei tehdä tästä mitään jeesustelu ketjua jooko, "Miten voi olla noin välinpitämätön äiti kun laittaa noin pienen isoäidin hoitoon" Jooko.

Mä en huomannut että olisi puhunut seksuaalisesta himosta vaan muustakin, rakkaudesta ylipäätään.

Puhutaanhan tuossa intohimosta, tuskin siinä tarkoitetaan intohimoista suhtautumista esimerkiksi hyvään ruokaan...

Kyllä tuosta helposti saa käsityksen että myös suhteen fyysisestä puolesta puhutaan.

Sitäpaitsi, jokainen pitkässä suhteessa ollut TIETÄÄ mistä tuossa OIKEASTI myöskin puhutaan eli siis takuuvarmasti myöskin seksistä. Kun kaikki leipäännyttää ja toisen pärstäkin tympii niin harvallapa se ei sänkypuuhiinkin vaikuta.

Tiedät sitten kun olet itse kokenut. Minulla parisuhdetta takana saman miehen kanssa 24 vuotta ja kuukausi päälle ja tiedän tasan tarkkaan mikä Martinaa ja Eskoa odottaa jos jaksavat sitkistellä yhdessä näin pitkään. Siinä saa ihan oikeasti TEHDÄ TYÖTÄ jos aikoo yhdessä pysyä ja veikkaan, että eivät jaksa urakoida kovin montaa vuotta suhteensa eteen. Toivottavasti olen väärässä.

Miksi sä veikkaat ettei he jaksais urakoida suhteensa eteen? Tunnetko heidät taijotain?

tuollaista elämä lapsiperheessä on, arjen rutiineja jne. Mielestäni ei pidä sekoittaa rakastumista ja rakastamista, ne on kaksi täysin eria asiaa. Ensin rakastutaan kun tavataan toinen, sitten myöhemmin kun on asuttu yhdessä pitemmän aikaa ja on lapsia niin sillon voi puhua rakastamisesta ja se on tahdon asia, tahtooko rakastaa toista siinä arjen keskellä joka ei aina ole niin ruusuista ja intohimoista. Vihkikaavassa kysytään tahdotko rakastaa eikä rakastatko...

Alkuperäinen kirjoittaja JJ:

Miksi sä veikkaat ettei he jaksais urakoida suhteensa eteen? Tunnetko heidät taijotain?

En tunne mutta nykyisin on tapana erota jos et ole huomannut. Eikä kaikkien näiden erojen takana todellakaan aina ole puolison väkivaltaisuus tai alkoholismi.

http://www.epressi.com/tiedote/laki/avioliittojen-ja-avioerojen-maara-kasvoi

Eli siis kyseessä on puhdas henkilökohtainen veikkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
By the way, minkä laskette pitkäksi suhteeksi?

Mun mielestä se riippuu pariskunnan iästä ja ns. historiasta.

Joo, jos pariskunnan historia on sitä että aiemmin on ollut lähinnä yhden yön suhteita niin silloin jo viikko yhdessä on pitkä suhde! :D

Luin sen blogitekstin joka on täällä http://www.seiska.fi/julkkisblogit/martinaesko/1276464855840/parisuhde+kriisia+ilman+aanta/
enkä siitä saanut kuvaa että olisi kyse vain intohimosta. Vaan suhteesta ylipäätään. Ja onko se jotenkin väheksyttävää että joitakin harmittaa myös seksielämän taantuminen? Minusta hyvinkin normaalia.

Luulisi että sinä "oikeasti" pitkässä suhteessa olleena tietäisit että jo muutaman vuoden kuluttua, etenkin pikkulapsiperheessä ongelmia tulee eteen ja niille on tehtävä jotain. Hyvä vain että pohtivat jo nyt asioita ja yrittävät korjata tilannetta kun huomaavat että olo ei enää suhteessa tunnu yhtä hyvältä kuin ennen.

Enhän minäkään väittänyt että kyse olisi VAIN intohimosta tai seksin arkipäiväistymisestä. Väitin että kyse on MYÖS siitä mutta ei VAIN siitä.

Ja kuka on väheksynyt seksiä? Se on ihan sinun suustasi tuo sana "väheksyminen".

Tosin, väitän kyllä että nykyään seksi on KOROTETTU täysin epärealistiseen ja dominoivaan asemaan elämässä ja parisuhteessakin. Voisin kuvitella, että seksi ei ole samantekevää varsinkaan ihmisille joiden TYÖ on olla seksikäs. Mahtaa olla tavanomaista musertavampaa tuollaisten ihmisten tajuta, että kotona siviilielämässä ei enää halutakaan entiseen malliin.

Enhän minäkään väittänyt että kyse olisi VAIN intohimosta tai seksin arkipäiväistymisestä. Väitin että kyse on MYÖS siitä mutta ei VAIN siitä.

Ja kuka on väheksynyt seksiä? Se on ihan sinun suustasi tuo sana "väheksyminen".

Tosin, väitän kyllä että nykyään seksi on KOROTETTU täysin epärealistiseen ja dominoivaan asemaan elämässä ja parisuhteessakin. Voisin kuvitella, että seksi ei ole samantekevää varsinkaan ihmisille joiden TYÖ on olla seksikäs. Mahtaa olla tavanomaista musertavampaa tuollaisten ihmisten tajuta, että kotona siviilielämässä ei enää halutakaan entiseen malliin.

Tässä annat ymmärtää että väheksyt (ja muissakin teksteissäsi se paistaa selkeästi läpi)
"Martina sekoittaa rakkauden ja seksuaalisen himon. Ei naisraukka ilmeisesti käsitä että nimenomaan NORMAALI on se parisuhde, jossa seksuaalinen vetokin tasaantuu arkipäiväisemmälle tasolle, ei se että vuosikymmenet himoitaan toista kuin ekatreffeillä konsanaan."

Hyvä sitten jos et heidän ongelmiaan väheksy mutta kokoajan paistaa jotenkin läpi se että ne eivät ole mielestäsi mitään todellisten ongelmien rinnalla. Ja jotenkin vahingoniloisena odotat että koska rysähtää ja prinsessa tippuu maanpinnalle. Sen kuvan annat.

Minä väitän että sinulla on tietty ennakkoasenne teksteihini ja näet piruja seinillä missä niitä ei ole. Rauhoitu, älä kiihkoa.

Ja jos TODELLISISTA ongelmista haluat kuulla niin minun mielestäni TODELLISIA ongelmia elämässä on ne kun joku sairastuu syöpään, halvaantuu tai jää auton alle.

Nämä parisuhteen NORMAALIIN ikääntymiseen liittyvät muutokset parisuhdedynamiikassa, ne eivät tosiaankaan ole mitään hirveitä ongelmia sinänsä vaan ihan normaalia elämää.

Toki joku voi väittää oikeutetusti että sairauskin on osa normaalia elämää mutta minä silti mieluummin painin parisuhdeongelmien kimpussa jos saan valita.

Minä en myöskään näe Martinaa prinsessana, vaan ihan tavallisena pikkujulkimona joka tarvitsee julkisuutta elantonsa vuoksi. Suhtaudun hänen mahdolliseen "maahan rysähtämiseen" täysin kiihkottomasti mutta tilastojen valossa ja sen perusteella mitä elämästä tiedän niin veikkaan ennemmin että saamme lukea lehdistä "erilleen kasvamisesta" todennäköisemmin kuin hopeahääpäivästä.

Sanotaan asennettani vaikka inhorealismiksi, silloin ollaan lähinnä oikeilla jäljillä.

Minä väitän että sinulla on tietty ennakkoasenne teksteihini ja näet piruja seinillä missä niitä ei ole. Rauhoitu, älä kiihkoa.

Ja jos TODELLISISTA ongelmista haluat kuulla niin minun mielestäni TODELLISIA ongelmia elämässä on ne kun joku sairastuu syöpään, halvaantuu tai jää auton alle.

Nämä parisuhteen NORMAALIIN ikääntymiseen liittyvät muutokset parisuhdedynamiikassa, ne eivät tosiaankaan ole mitään hirveitä ongelmia sinänsä vaan ihan normaalia elämää.

Toki joku voi väittää oikeutetusti että sairauskin on osa normaalia elämää mutta minä silti mieluummin painin parisuhdeongelmien kimpussa jos saan valita.

Minä en myöskään näe Martinaa prinsessana, vaan ihan tavallisena pikkujulkimona joka tarvitsee julkisuutta elantonsa vuoksi. Suhtaudun hänen mahdolliseen "maahan rysähtämiseen" täysin kiihkottomasti mutta tilastojen valossa ja sen perusteella mitä elämästä tiedän niin veikkaan ennemmin että saamme lukea lehdistä "erilleen kasvamisesta" todennäköisemmin kuin hopeahääpäivästä.

Sanotaan asennettani vaikka inhorealismiksi, silloin ollaan lähinnä oikeilla jäljillä.

Ei se noin ole, luetutin sun kommentit aika monella ja samoilla linjoilla olivat kanssani joten taitaa meitä sitten täällä internetissä pyöriä aikamoinen joukko vainoharhaisia. Kirjoita sivistyneesti ja neutraalisti, niin että et tuo sitä inhorealismia sieltä jostain esille teksteihisi niin vältyt siltä että ihmiset käsittävät sinut väärin.

Kyse on kokoajan ollut parisuhteen normaaleista ongelmista joista Martina kirjoitti blogiinsa, sitähän hän itsekin on todennut että kyse on asioista jotka tulevat kaikille eteen joskus. Siksi en täysin tajua miksi muutamat täällä palstalla näkevät asiakseen pilkata häntä tästä(kin) asiasta.
Ei hän yrittänyt korostaa tai suurennella ongelmiaan tai mitään sellaista joka moiseen oikeuttaisi, kertoi vain mitä heille kuuluu ja että ovat toistaiseksi taas selättäneet ongelmat ja löytäneet rakkauden tunteen uudelleen.

Rauhassa voit tuijotella niitä erotilastoja ja toivoa pahinta mutta minä luulen että niin ei käy. Ovat sopiva pari toisilleen ja voivat hyvinkin olla yhdessä vuosikausia vielä.

Käsittäkää puolestani kaikin mokomin niin väärin kuin haluatte, minä kirjoitan jatkossakin siten kuin kirjoitan.

Luulisi edes sinun kirjoittavan "sivistyneesti ja neutraalisti" kun sitä tyyliä minulle kauppaat mutta neutraalius kyllä omista teksteistäsi hyvinkin kaukana.

Esimerkiksi väitteesi, että minä TOIVOISIN pahinta. Hyvä esimerkki siitä että sinä et kirjoita asiallisesti etkä kiihkottomasti vaan tulkitset minua miten SINUA ITSEÄSI huvittaa, Eli siis sinulle näyttää olevan minun teksteissäni tärkeämpää se, mitä sinä ajattelet minun rivien välissä ajattelevan kuin se, mitä minä oikeasti ajattelen.

Hieman patologiselta mielenkiinnolta minua kohtaan kuullostaa tuokin jos luetutat minun tekstejäni useilla ihmisillä. Etkö luota omaan arvostelukykyysi kun muiden tukea tarvitset? Onko sinulla useamminkin tapana ottaa joku yksittäinen kirjoittelija palstalla silmätikuksesi ja yritä joukkovoimaan vedoten vaientaa hänet hiljaiseksi kun ei tyyppi miellytä? Olitko koulukiusaaja vai koulukiusattu?

Kyllä muakin hiukan huvittaa toi "pitkässä suhteessa" ja sit pitäis palata "normaaliin". Mitäs jos se onkin ihan niin että se rakastumisen alkuhuuma alkaakin hiukan haihtua ja se "normaali" on vasta alkamassa. Itselläni on myös 20 vuotta parisuhdetta takana ja tiedän mitä vuoristorataa se on ja vaikka siihen kumppaniin rakastuu monesti uudelleen niin sitä alkuhuumaa ei saa enää takaisin.

Toivon että saavat asiansa kuntoon koska ovat aika ihana pari.

Yhteistyössä