masennus ja raskaus ja työ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neito

Vieras
eli kellään kokemusta seuraavanlaisesta asiasta.
olen sijaisena vanhainkodilla ja nyt tää sopimus kestää 3 viikkoa ja sit tulevaisuudessa ei tietoa miten olis töitä. mut mä koen et en oikeesti jaksatehdä töitä tän raskauden aikana, koska koen olevani masentunut ja en jaksa he nkisesti tätä et välillä olis töitä ja välillä ei.
eli voisinko saada jonkun päätöksen et ei tarviis ottaa enää töitä vastaan ennen kuin jään äitiyslomalle???
kun en voi vaan kieltäytyä töistä kun ne ilmoittaa siit työkkärille ja se tarkoittais sitä et saisin karenssia!
eli kerokaas mitä voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja neito:
niin no tota mä just mietin et jos ei muuta niin kai sais ees saikkua, mut kellehän siit pitäis puhua? pitääks oikeen lääkärin kirjoittaa se?

Lääkärinhän täytyy aina kirjoittaa tuollaisissa mielenterveyasioissa sairausloma ja sitten jos/kun tapauksessasi sairauslomasta tulisi pitkä (yli 60vrk) niin kela vaatisi todennäköisesti myös b-todistuksen.

kiitti tiedosta. täytyy seuraavassa neuvolassa ottaa puheeksi. ellei nyt pysty sopimaan työnantajan kaa et ei enää soittelis mulle =)

Onko raskaus missä vaiheessa? Itselläni on kolmas raskaus menossa, edelliset lapset on 4 ja 5v. Vakkaritöissä vanhustenhoidossa myös. En tiedä kumpi on pahempi olla vakituisessa työssä vai tuo sinun tilanne. Mutta se huono olo ja väsymys kuuluu useimpiin raskauksiin. Jossain vaiheessa itselleni on tullut tuo tunne myös ja sitten taas olen mennyt satanen lasissa.

eli kellään kokemusta seuraavanlaisesta asiasta.
olen sijaisena vanhainkodilla ja nyt tää sopimus kestää 3 viikkoa ja sit tulevaisuudessa ei tietoa miten olis töitä. mut mä koen et en oikeesti jaksatehdä töitä tän raskauden aikana, koska koen olevani masentunut ja en jaksa he nkisesti tätä et välillä olis töitä ja välillä ei.
eli voisinko saada jonkun päätöksen et ei tarviis ottaa enää töitä vastaan ennen kuin jään äitiyslomalle???
kun en voi vaan kieltäytyä töistä kun ne ilmoittaa siit työkkärille ja se tarkoittais sitä et saisin karenssia!
eli kerokaas mitä voi tehdä.

Mä sain sairaslomaa raskauden alusta äitiyslomaan asti masennuksen takia. Psykiatrian erikoislääkäri kirjoitti sen.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Lääkärinhän täytyy aina kirjoittaa tuollaisissa mielenterveyasioissa sairausloma ja sitten jos/kun tapauksessasi sairauslomasta tulisi pitkä (yli 60vrk) niin kela vaatisi todennäköisesti myös b-todistuksen.

Ei vaadi B-todistusta, sitä ei oikein helpolla saa. Mulle on kirjoitettu 6 kuukauden sairausloma, enkä saanut B-todistusta. Siitä olisi ollut se hyöty itselleni silloin, että lääkkeet olisivat olleet halvempia kun olisi saanut suuremman kelakorvauksen niistä.

Yhteistyössä