Y
Yrittäjä
Vieras
Mä oon jo jonkun aikaa ollut aivan poikki henkisesti. En jaksaisi mitään. Kotityöt, pihatyöt, remontti, kaikki kesken. Käyn töissä ja sielläkin tuntuu kaikki menevän perseelleen. Välttelen sähköpostien lukemista ja postien avaamista, välillä en halua edes vastata puhelimeen kun en vaan jaksa sitä kaikkea. Aamuisin saan tosissaan tehdä töitä että pääsen sängystä ylös ja mikäli vain suinkin on mahdollista, niin jään nukkumaan ja luimin töistä. Olen aloittanut alle vuosi sitten uuden yrityksen ja senkin asiat alkaa jo olla päin seiniä Lastenhoito on vähän niin ja näin, pinna kireällä koko ajan. Mies parhaansa mukaan tekee omat duuninsa, hoitaa lapset ja talouden ja yrittää tukea mua. Äärirajoilla sekin kai. Mietin tänäänkin, että jotain hoitoa tai lääkitystä varmasti kaipaisin, ei tunnu olevan kaikki inkkarit kanootissa. Mutta esim. sairauslomalle jääminen on mahdotonta taloudellisesti. Emme pärjäisi pelkällä miehen palkalla ja sekin pelottaa, että mitä kaikki tutut / ystävät / muut sanovat jos kuulevat, että olen masentunut. Niin polleana aloitin uudet bisnekset ja voin jo kuulla korvissani sen naureskelun... Voisin jopa väittää olevani masentunut ihan näin köökkipsykologin alkeiden perusteella, mutta ongelma on se, että en anna itseni masentua. Ja sitten mietin, että mahdanko olla edes masentunutkaan, kun kuitenkin vielä käyn töissä ja hoidan ainakin osittain hommani enkä osaa päästää irti...