Masennuslääkityksen aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Määrätäänkö masennuslääkitystä ilman diagnoosia? Tai onko mahdollista saada diagboosia sen yhteydessä? Olen 17 vuotias, jos se vaikuttaa asiaan.
Kyllähän niitä välillä määräillää ilman diagnoosia tai tehdään vaan oletus että olet masentunut. Ja sitten kun lääkkeitä määrätään niin ei yhtään katsota sopivatko mitkä annokset ja lääkkeet yhteen. Minä sain joskus kohta erilaista masennuslääkkettä ja ne ei sopinut yhteen niin meinasin sitten puukottaa itseni. Enkä ole niitä sen jälkeen käyttänyt.

Kyllähän niitä välillä määräillää ilman diagnoosia tai tehdään vaan oletus että olet masentunut. Ja sitten kun lääkkeitä määrätään niin ei yhtään katsota sopivatko mitkä annokset ja lääkkeet yhteen. Minä sain joskus *kohta erilaista masennuslääkkettä ja ne ei sopinut yhteen niin meinasin sitten puukottaa itseni. Enkä ole niitä sen jälkeen käyttänyt.
*kahta

Peruspillerit, eli SSRI-lääkkeen saa käytännössä pyytämällä. Mutta muista, että aivan kaikki seksuaalinen halu häviää sitten sen siliän tien. Siis aivan kaikki, AIVAN kaikki. Että se on aika kova hinta nuorelle ihmiselle.

Kyllähän niitä välillä määräillää ilman diagnoosia tai tehdään vaan oletus että olet masentunut. Ja sitten kun lääkkeitä määrätään niin ei yhtään katsota sopivatko mitkä annokset ja lääkkeet yhteen. Minä sain joskus kohta erilaista masennuslääkkettä ja ne ei sopinut yhteen niin meinasin sitten puukottaa itseni. Enkä ole niitä sen jälkeen käyttänyt.
Pelottaa kyllä muutamat ensimmäiset viikot, olen valmiiksi jo itsetuhoinen.

Kävikö sulle noin? Törkeää.
Mä sain lähetteen psykiatriselle os. sairaalaan Sain sieltä lähetteen psyk. polille terapiaan. Mua on auttanut. Nyt voin paljon paremmin.
mun pojan paras kaveri meni tk päivystykseen, oli annettu mielialalääkepurkki ja sanottu, että kyllä se siitä. muutaman päivän päästä poika veti itsensä hirteen.

Pelottaa kyllä muutamat ensimmäiset viikot, olen valmiiksi jo itsetuhoinen.

menet terveysasemalle tai päivystykseen, katsovat lääkitystarpeet.Ei ole nyt kyse mistään alakulosta. Pidä huoli,että saat seurantakäynnit myös lääkärille/hoitajalle. Ei siis pelkästään lääkkeitä, seuranta on tärkeätä. Tai hakeudu sisälle osastolle esim päivystyksen kautta, jos ahdistuneisuus on voimakasta.

menet terveysasemalle tai päivystykseen, katsovat lääkitystarpeet.Ei ole nyt kyse mistään alakulosta. Pidä huoli,että saat seurantakäynnit myös lääkärille/hoitajalle. Ei siis pelkästään lääkkeitä, seuranta on tärkeätä. Tai hakeudu sisälle osastolle esim päivystyksen kautta, jos ahdistuneisuus on voimakasta.

ota tarvittaessa joku tukihenkilö mukaan.

Yhteistyössä