:hug: Toi sun teksti on ihan kun olis mun näppiksestä lähtenyt vuosia sitten. Mulla pillereiden lopetuksen jälkeen(2004) kuukautisista tuli neljännesvuosikkaat ja kierrot veny pahimmillaan yli 100 päiväsiks. Itse tuskailin kiertojeni kanssa vuoden päivät, jonka jälkeen vihdoin pakotin itseni lääkärille. Tutkimuksiin saatiin lähete saman tien, kun ovuloimattomuus noin pitkissä kierroissa lähes varmaa. Alkuun sain terot avuksi, joita söin 6kk. Seuraavaksi jatkettiin clomeilla toinen 6kk. Tämän jälkeen tutkittiin miehen simpat, jotka osottautui normaaleiksi ja minä jäin odottelemaan seuraavia menkkoja, jotta pääsen munatorven aukiolotutkimuksiin. Nooh. näitä menkkoja ei sitten kuulunut, eikä näkynyt ja raskaustestejäkin ehti kulua jo useampi. Lopuksi kun kp huiteli jo yli 50:ssä soitin polille ja pyysin lupaa aloittaa terot kun menkkoja ei kuulu ei näy ja viimeksi 3pv aiemmin oli puhdas nega testattu. Sain luvan aloittaa ja päätin hiljaa mielessäni, että seuraavana aamuna teen viimeisen kaappiin jääneen testin, jonka jälkeen teroja naamaan. Noh kuinkans ollakkaan testi olikin positiivinen.... ja kp tuolloin 53!! Ultrassa sitten aikaanaan selvisi, että ovulaatio oli tapahtunut siinä kierrossa myöhään. Nyt siis tämä luomuplussa (jota odotimme kaiken kaikkiaan sen 2v) on jo 6v esikoululainen.
Pitkä tie oli itselläkin tuo äidiksi tuleminen ja parisuhde oli aika lujilla vaikeimpina aikoina. Samalla kuitenkin se hitsasi minusta ja miehestäni sen verran tiiviin paketin, että ihan helpolla ei meidän suhdetta kaadeta. Aikanaan sitten kuopus saikin alkunsa yllättäen ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta (lapsien välissä ei hormooniehkäisyä, jonka takia kierto luultavasti aikoinaan sekaisin meni), mutta se onkin jo kokonaan toinen stoori. nyt täällä kovasti kuumeillaan pikkukolmosesta. yritystä takana nyt 7kk ja saldona yksi kkm.
Tsemppiä mymmeli kovasti tulevaan ja todella lämpöisesti suosittelen lääkäriin kääntymistä. Nykyään kun on hurjasti erillaisia lääketieteelisiä apuja raskaaksi tulemiseen, jos se ei syystä tai toisesta luomuna onnistu. Uskon vahvasti, että teillekkin se plussa vielä suodaan vaikkakin sitten vaikeimman kautta.:hug: