Masentunut mies eikä suostu menemään lääkäriin, mikä avuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaj apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaj apua

Vieras
mies on nyt sitten myöntänyt, että on varmaankin masentunut (on alakuloinen, aloitekyvytön, nukkuu huonosti, miettii synkeitä) mutta ajattelee tyyliin "kyl se tästä" eikä suostu pyynnöistäni huolimatta menemään lääkäriin.

olen itse hoitoalan ammattilainen ja selittänyt, että se on sairaus joka ei mene itsestään ohi ja saattaa paheta niin, et mitkään jarrut ei sitten enää auta... mutta mies ei suostu :(

Alkuperäinen kirjoittaja apuaj apua:
mies on nyt sitten myöntänyt, että on varmaankin masentunut (on alakuloinen, aloitekyvytön, nukkuu huonosti, miettii synkeitä) mutta ajattelee tyyliin "kyl se tästä" eikä suostu pyynnöistäni huolimatta menemään lääkäriin.

olen itse hoitoalan ammattilainen ja selittänyt, että se on sairaus joka ei mene itsestään ohi ja saattaa paheta niin, et mitkään jarrut ei sitten enää auta... mutta mies ei suostu :(

ja miksiköhän tuohon tuli tuollainen silmänisku, ei kyllä ollut tarkoitus :(

Netissähän on näitä depressiivisyystestejä, jospa tekisi sellaisen tai parikin. Korkeat pisteet voisivat herättää huomaamaan oman tilan vakavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apuaj apua:

ja miksiköhän tuohon tuli tuollainen silmänisku, ei kyllä ollut tarkoitus :(

Laita välilyönti ennen sulkua niin ei tule.

Joo, eihän sitä toista voi väkisinkään hoitoon pakottaa :hug:

munkaan mies. Sille on monet puhuneet että menisi,mutta sen luonto ei anna periksi. Kotia kun tulee töistä,menee suoraa makaamaan eikä vastaa mihinkään, tai sitten jos ei mene makaamaan alkaa huutamaan ihan kaikesta. Se olis mun mielestä hoidon tarpeessa.

Sinäkin tiedät ettei ketään väkisin sinne viedä! Koita puhua sen parhaalle kaverille,josko sen puhe auttais.

Mut muuten todella hankala tilanne.

No jaa, miehet eivät ole innokkaita myöntämään heikkoja aikoja. Yleisin itsehoitolääke on alkoholi, toivottavasti se ei ole vielä kuvioissa. Toisaalta, nykyään kaikki asiat pitäisi hoidattaa lääkärillä. Tosi asia kuitenkin on, että hyvä ystävä saattaa olla parempi apu kuin lääkäri. Tarvitaan ihminen, joka saa avautumaan, ja jolla on aikaa, "mielinmäärin kahvii ja tupakkaa" laulu kertoo juuri kuuntelemisen taidosta. Lääkkeiden kuvitellaan parantavan, mutta oikeasti ne eivät paranna vaan antavat voimaa toipua. Ilman niitäkin voi toipua, jos on voimia siihen ja hyvä tuki. Yritä ylläpitää positiivista ilmapiiriä. Oman ja ystävieni masennuksen pohjalta sanoisin että kyllä se aikakin parantaa, kunhan vain joku tarjoaa sen oljenkorren, joka pitää pinnalla.

Yhteistyössä