Mastiffin omistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rodusta kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmasti se sopii jos vaan on taitoa ja halua kouluttaa kunnolla. :) Mulla on sellanen käsitys niistä, että ne on aikas rauhallisia ja kärsivällisiä koiria ainakin aikuisena. Pentuna tietty saa olla tarkkana kun on senverta hömelöitä ettei satu mitään vahinkoo jos koira saa riehumis hepulin ja vaikka kaataa lapsen vahingossa.Tuskin tää rotu kuitenkaan on villeimmästä päästä pentunakaan,mutta ainahan pennut vähän riehuu.

Koulutus täytyy olla kunnossa ja laumajärjestys niin kaikki varasti pelaa hyvin, ja se koira on aikuisten,eikä lasten. Koulutettavuus on varmaan jotain keskiluokkaa,ei siis mitään järjetöntä miellyttämisen halua mutta motivoitavissa kuitenkin kun vaan löytyy se oikee keino. :)

Itselläni ei mastiffia ole mutta tällänen käsitys mulla niistä on,voin toki olla väärässäkin.

Ja maalle nyt sopii mikä koira tahansa,kunhan se vaan saa sitten lenkkiä kunnolla,eikä ulkoile vaan narunjatkona pihassa taikka yksinään vapaana ties missä...

suzyco

Mulla on paljon kokemusta tottelevaisuuskoulutuksesta, joten koulutuspuoli olis kyllä hanskassa. :)

Sain rotuinfosta sen käsityksen, ettei tätä rotua tarviisi niinkään paljoa lenkityttää laiskana rotuna. Me harrastetaan kärry- ja pulkka-ajelua, joten siinä saisi isompikin koira liikuntaa. :)

^ juu,eihän ne nyt mitään maratooneja halua vetää varmastikkaan, mutta sellasta tervettä järkee kun käyttää niin varmaan pärjää sen lenkityksen suhteen, ettei nyt kuitenkaan jätä sitä vaan sinne pihaan lojumaan sentakia kun on laiska rotu. :) Pysyy lihaksetkin kunnossa sitten kun liikkuu,näilläkun on noita luusto vikoja jonkinverran niin hyvä ja vahva lihaksisto auttaa siinä. Kärry ja pulkka ajelu on varmasti tosi kivaa sellasen koiran kanssa! Siitä vaan pentua metsästämään.Kannattaa varmaan etsiä kasvattaja jolla ois itselläkin lapsia. :)

Yhteistyössä