Matala verenpaine ja syke korkea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huippaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huippaa

Vieras
Osaisiko kukaan sanoa miksi tällainen yhtälö, että verenpaineen ka on 96/57
ja syke ka on 116?
Näin on ollut jo useamman päivän, päätä särkee, huimaa ja väsyttää.
Onko kukaan tietävä paikalla?

Harrastan liikuntaa, olen normaalipainoinen BMI 19 kieppeillä, ei mitään sairauksia jne.

Mulla oli raskaana ollessa samanlaiset luvut. Verenpaine muutenkin mulla matala, mutta pulssi kohosi raskauden edetessä. Terkan mielestä normiarvot.

Jos et ole raskaana, sitten sun pitää mennä lääkäriin, ei tuollainen syke voi olla.

no syke on siksi nopea että verenpaine on matala. Sydän pumppaa lujempaa jotta saa veren kiertämään kunnolla päässä saakka.

mistä johtuu, siihen en osaa sanoa vastausta.

Itselläni on pulssi vähän kummallinen. Istuessa se on ihan normaali leposyke, kun nousen seisomaan, nousee pulssi kohta johonkin 120 ja on siinä hetken, sitten taas rauhoittuu... ei tätä ole sen kummemmin tutkittu vaikka oon maininnu usealle lääkärille siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no syke on siksi nopea että verenpaine on matala. Sydän pumppaa lujempaa jotta saa veren kiertämään kunnolla päässä saakka.

mistä johtuu, siihen en osaa sanoa vastausta.

Itselläni on pulssi vähän kummallinen. Istuessa se on ihan normaali leposyke, kun nousen seisomaan, nousee pulssi kohta johonkin 120 ja on siinä hetken, sitten taas rauhoittuu... ei tätä ole sen kummemmin tutkittu vaikka oon maininnu usealle lääkärille siitä...

Mutta mulla on ollut korkea paine aiemmin, 158/100 ja päällekin tuo alapaine ja pulssi on ollut ihan samanlainen.

Minulla myös pulssi nousee ihan askareissa, ihmetyttää kun kuitenkin kunto pitäisi olla hyvä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet juonut ja syönyt liian vähän! Elimistö tarvitsee lisäravintoa näillä helteillä, ei pelkkää vettä!

Tämä saattaa olla ihan totta. Kärsin kuumuudesta aika paljon ja voin pahoin liiasta helteestä. Juon kyllä aika tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet juonut ja syönyt liian vähän! Elimistö tarvitsee lisäravintoa näillä helteillä, ei pelkkää vettä!

Tämä saattaa olla ihan totta. Kärsin kuumuudesta aika paljon ja voin pahoin liiasta helteestä. Juon kyllä aika tavalla.

mutta jos juot vaan vettä, se ei oikeen auta...

pitää olla nestettä joka sisältää myös suolaa. Monet kaupan kivennäisvedet ei sisällä, suurin osa itseasiassa. Ne missä lukee vichy, yleensä sisältää mutta kannattaa tarkistaa.

Mulla oli pari vuotta sitten samanlainen tilanne. Lähtötilanne sama (bmi 18, ikä 22 ja kunto hyvä), mutta leposyke ei enää laskenut alle 100 vaan pyöri 125 kieppeillä. Välillä se nousi johonkin 170 ja silloin oli jo tajun lähtö lähellä. Paineet oli matalat, kuten aina 50-60/80-90. Voimat meni parissa päivässä ja sairaalassa epäiltiin sydänlihastulehdusta. Siitä lähti tutkimuskierre, jota kesti vuoden verran. Mitään syytä ei löydetty (paitsi astma ja raju anemia).
En siis tiedä mistä johtui, mutta kehottaisin pikimmiten hakeutumaan sydänkäyrään.

Pissatestissä leukkarit on koholla, ihan pientä lämpöilyä. Ei muuta merkkiä mistään, ei ole pissatulehdusta, ei flunssaa jne.

Näkyykö sydänlihastulehdus sydänkäyrässä?

Mulla ne otti sen käyrän ja siitä näkivät jotain häikkää. Verenkuvasta kattoivat tulehdusarvot, jotka viittasivat virustulehdukseen. Mutta mulla ei siis ollut sydänlihastulehdusta. Tulokset sain saman päivän aikana.

Ei muuten ole mikään säännönmukaisuus. Eikä ole normaaliakaan, sillä tuollainen syke ei ole tervettä.

Itsellä paineet samoissa lukemissa, mutta syke 46-53 välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja huippaa:
Osaisiko kukaan sanoa miksi tällainen yhtälö, että verenpaineen ka on 96/57
ja syke ka on 116?
Näin on ollut jo useamman päivän, päätä särkee, huimaa ja väsyttää.
Onko kukaan tietävä paikalla?

Harrastan liikuntaa, olen normaalipainoinen BMI 19 kieppeillä, ei mitään sairauksia jne.

Kuivuminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Käynti lääkärissä tarpeen:

Ei muuten ole mikään säännönmukaisuus. Eikä ole normaaliakaan, sillä tuollainen syke ei ole tervettä.

Itsellä paineet samoissa lukemissa, mutta syke 46-53 välillä.

no ei tietenkään, jokaisella on se oma pulssi/verenpainetaso. Mutta jos normaalitilanne muuttuu niin että verenpaine yhtäkkiä laskee niin silloin sydän yrittää kompensoida sitä nostamalla pulssia.

oma sykkeeni oli140 niin silloin menin vastaanotolle siellä sain 3 ampullia peettasalpaaja niin sillä se korjaantui.Mutta ystäväni kertoi jonkun naisen korjaavan sykkeensä Istualla selkä suorana ja vetävänsä keuhkot niin täyteen ilmaa kun pystyy ja sitten päästää ilma hiljaa ulos. Ja uusia sitä niin että se tasaantuu. Koitin tätä konstia niin asia korjaantui ei tarvinnut lähteä 50kilometrin päähän. Kokeilkaa auttaako toisia, mulle se on hyvä apu.

Yhteistyössä