Matalapainetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niini

Vieras
Kaiken pitäisi olla loistavasti. Koti valmiina vauvaa varten, suht huomioonottava aviomies, vauvalla kaikki hyvin, oma vointi ihan ok...Mut siltikkin jostain syystä vaan itkettää ja masentaa. Vaikka kaikki on hyvin. Tuntuu että olen niin yksin tämän kasvavan masun kanssa ja ainoa lohtu tuntuu olevan tällä hetkellä sisälläni kasvava pieni ihminen. Nämä ovan todella outoja tuntoja minulle, joka on tottunut selviämään tilanteesta kuin tilanteesta vahvana ja itse.
Miehelle yritin jotain sanoa että olisi hyvä jos voisi pitää lähellä enemmän ja helliä, mutta eipä tuo tainnut soperruksestani mitään tajuta.
Ymmärrän että mies ei samalla tavalla pysty eläytymään lapsen tuloon konkreettisesti, koska ovat odotusaikana niin ulkopuolisia koko touhussa. Vaikka silmät kiiluen katellaan ultrakuvia ja tunnustellaan vauvan liikkeitä masussa, ne on oikeesti niin pihalla tästä touhusta mitä oikeesti tapahtuu. Vasta siinä vaiheessa kun saavat oman syntyneen lapsen syliinsä pideltäväksi tajuavat mitä on tapahtunut.

Toivottavasti jotain muutosta oman mielentilaan tulee lähiaikoina, tässä on laskettuun aikaan vielä muutama viikko matkaa, ja jatkuva alakulo ei tee hyvää pienelle ihmiselle. Saati sitte itselle.

Aurinkoa kaikille.

-Niini*

Nuo on ihan normaaleita hormooneista johtuvia mielialanvaihteluita :) Niitä itsellänikin oli varsinkin raskauden keskikolmanneksella, kun tuntui että vielä on piiiiitkä aika synnytykseen.

Jos epäilet pitempiaikaista masennusta, voisit kokeilla hyviä rasvahappoja sisältäviä kalaöljykapseleita (huom! ei kalanMAKSAöljyä), mitkä ovat hyväksi myös kehittyvän vauvan aivoille. Kalaöljy auttaa myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen.. Ja kalaahan pitäisi näiden rasvahappojen takia syödä muutenkin 3 kertaa viikossa raskausaikana, mutta minulla ainakin harvemmin tulee syötyä.. Olen siis ottanut lisäksi Tohtori Tolosen 100% kalaöljykapseleita niinä päivinä, kun ei ole ollut kalaa ruokana.

Voimia sinulle odotukseen! :)

Kiitos Tanja81 ja Sini!

Nyt taas illalla aurinko paistaa risukasaan, kun mieskin on kotona ja ystäviä kävi kylässä...Päivällä kyllä käväsi mielessä että olisin skipannut koko kekkerit, mutta onneksi en tehnyt niin, kummasti piristi!!

Vaikkakin olen aika valveutunut luontaistuotteiden käyttäjä en ole kullutkaan kalaöljyn myönteisistä vaikutuksista masennuksen hoidossa (muuten vannon kyllä sen nimeen). Kiitos Sini vinkistä, täytyykin heti huomenna käydä hankkimassa vaikka niitä Tolosen kapseleita. Ja itse lukeudun myös siihen joukkoon joka valitettavasti syö kalaa ihan liian harvoin...

Kyllä mä uskon että tämä taas tästä menee...En ole taipuvainen masennukseen, toivottavasti en tämänkään jälkeen. Toivottavasti tekin vältytte tälläseltä alakulolta.

Voimia ja aurinkoa myös teille kanssasisaret! Ihana kesä.

-Niini* rv 34 tasan

Yhteistyössä