matkailun väitetään olevan suomessa niin kallista, että samalla rahalla tekee reissun ulkomaille, ei pidä paikkaansa

Jaahas,ja minä olen yksin teinin kanssa lähdössä espanjaan viikonlopuksi 150€ sisältäen matkat ja hotellin. Kylpylälomaa et saa suomessa tuohon hintaan,hyvä jos junaliput saat.

[QUOTE="Mörri";25399657]Jaahas,ja minä olen yksin teinin kanssa lähdössä espanjaan viikonlopuksi 150€ sisältäen matkat ja hotellin. Kylpylälomaa et saa suomessa tuohon hintaan,hyvä jos junaliput saat.[/QUOTE]no meillä olis tarkotus olla siellä viikko ja mennäänkin, mutta seuraan nyt noita hintoja, että jos löytyy edullisia. vuosi sitten oltiin kuusamon tropiikissa viikko, ja sinnekään ei saatu kahtatonnia menemään. ja pointti tässä nyt oli se, että tuo väite, että ulkomailla on halvempaa lomailla kuin suomessa, ei pidä näköjään paikkaansa ollenkaan

Kai se riippuu perheenkoostakin sitten. Me ollaan esim. miehen kanssa kahdestaan halvimmillaan käyty turkissa (lennot+majoitus+lentokenttäkuljetus) 170€/henkilö. Samoin ollaan tehty tosihalpoja matkoja keskieurooppaan joko kaupunkilomille tai sitten laskettelumatkoja. Joko valmiina äkkilähtöpaketteina tai sitten esim. Ryanairilta lennot. Esim. ne laskettelumatkat olisivat takuuvarmasti olleet kalliimpia tai ainakin samanhintaisia jos oltaisiin täältä eteläsuomesta lähdetty lappiin sesonkiaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399658:
:O Okei...sä se kyllä oot...jotain... Ihan vaan sitä tarkoitin, että eikö se kaks reissua olis kivempi, kuin yksi, mutta sä... :flower:
no sory, esitit asian kyllä niin, että sen voi käsittää toisinkin. suomessa on reissattu jo niin paljon ja joka paikka moneen kertaan, että jotain uutta pitäis keksiä

Kai se riippuu perheenkoostakin sitten. Me ollaan esim. miehen kanssa kahdestaan halvimmillaan käyty turkissa (lennot+majoitus+lentokenttäkuljetus) 170€/henkilö. Samoin ollaan tehty tosihalpoja matkoja keskieurooppaan joko kaupunkilomille tai sitten laskettelumatkoja. Joko valmiina äkkilähtöpaketteina tai sitten esim. Ryanairilta lennot. Esim. ne laskettelumatkat olisivat takuuvarmasti olleet kalliimpia tai ainakin samanhintaisia jos oltaisiin täältä eteläsuomesta lähdetty lappiin sesonkiaikana.
voihan olla, että en vaan sitten osaa hakea niitä ns. halpoja lomia. noista napsun äkkilähdöistä olen niitä nyt vasta katsellut.

Ulkomaille pääsee tosi halvallakin. Viikon loma jossain Bulgariassa tai Turkissa voi kustantaa alle 200 euroa per kärsä, sisältäen parhaimmassa tapauksessa 2 ateriaa...ja halpalentoyhtiöiden & omatoimisen majoituksen etsimisen avulla pääsee joskus paljonkin halvemmalla kuin matkatoimistojen äkkilähdöillä. Tietty valmismatkoissa on se lähtemisen ja olemisen helppous.

Mun mielestä Suomessa lomailu on kallista. Hotelliasuminen, ulkona syöminen...se maksaa.

Nyt talvella ei toki ole mikään Välimeren matkailusesonki, ja ne Välimeren matkat on yleensä niitä edullisimpia. Kauemmas (ts. jonnekin missä on nyt lämmin) on pidempi ja kalliimpi matka, tottakai.

Kyllä me on tehty niin eullisia reissuja ulkomaille ettei mitään järkee. Viimeksi kyl maksettiin aik paljon kun oli 2500e/vko 2aikuista ja 2 lasta mut siinä oli all inclusive eli viinoja myöten kaikki kuului hintaan. Mut tietty toi hinta on aina se et mihin vertaa. Me saadaan helposti meneen pelkästään ruokiin tonni viikon reissuilla oltiin sit Suomessa tai ei, mut me ei halutakkaan tehä ite mitään vaan nautitaan kaikki valmiina. Siksi otetaan noita ulkomaiden all inclusivereissuja ja toisaalta Suomessa ei pysty missään makaamaan viikkoa niin tehokkaasti kun ulkomailla :D

me vuokrattiin vuosia sitten mökki viikoksi, maksoi alle 500€ naapuri oli lähdössä perheineen samaan aikaan etelään ja ihmetteli mökin hintaa kun hän pääsee samalla rahalla viikoksi etelään..joo, meitä lähti mökille 5hlö, ja miehen siskon perhe tuli vielä osaksi viikkoa meidän kanssa (toiset 5hlö ) ja tuo etelänmatka oli per henki tuon 500€ ja silti tää naapuri oli sitä mieltä et halvemmalla pääsivät..
toiset tykkää käydä etelässä, toiset ei :D

Mä en maksa euroopan lennoista kuin lentokenttämaksut, eli halvalla pääsen perheen kanssa ulkomaille ja toiseen kotimaahani. Majoituksen hinta vaihtelee tason ym. mukaan (Espanjassa ns. ilmainen omassa kodissa, muualla maksaa). Uskoisin kuitenkin että on halvempi yöpyä ulkomailla keskitason hotelleissa kuin Suomen lomakohteissa.

Mutta nykyisin pääsee tosi moneen paikkaan lentäen halvalla, joten mulla vain on vahvistunut se käsitys että matkailu on Suomessa kallista.

Nojaa. Me oltiin espanjassa 2vkoa reilulla tonnilla(3 hloä). Täältä taas ei pääse johki lapin lomalle samalla hintaa joten etelään meno todellakin voi olla edullisempaa. Se 2vkoa etelässä tuli edullisemmaksi kun ois samaan tahtiin syöny ulkona täälä kotimaassa ja käyttäny julkisia.

Me oltiin viime syksynä Kreetalla 3 aikuista+3 lasta ja matka maksoi 1300€.
Keväällä omatoimimatka oli suunnilleen samanhintainen.

Nyt tähän aikaan vuodesta ei tietysti ole äkkilähtöjä välimerelle ja kauemmas lämpimään joutuu pulittamaan enemmän.

Äkkilähtöjä saa tosi halvalla.. :) Isommallekkin porukalle kun vaan jaksaa ja viitsii metsästää..

Suomessa taas kaikki ON kallista..Jos mä lähden lomalle, en mä mene sinne pottuja keittää ja ajelee tuntitolkulla, eli kun pitää laskee vaikka lennot/juna/hotelli viikoksi + kaikki aktiviteetit, ruokailu ravintolassa, HUOM. ravintolassa eikä missää hesessä tai raxissa pari kertaa päivässä, satunnaiset kahvilla/oluella poikkeemiset jne jne. niin kyllä aika hintoihinsa tulee suomen maassa lomailu.

no se varmaan riippuu miten lomansa varaa? me ollaan reissattu kuuden hengen perhe parhaimmillaan lennot 500e (kaikilta meno-paluu) + hotelli viikoksi toinen 500e. ja viime kesänä kolme viikkoa kreikassa samalla kokoonpanolla lennot+ hotelli 3000e. (se jo vähän kirpas mut kuudelta henkilöltä ei sit ollutkaan paha kun vertasin esim aurinkomatkojen hintoihin. )mut mä varaankin aina ite ja erikseen en matkatoimistojen kautta.

Tosiaan äkkilähtötilanteita kannattaa seurailla. Me lähettiin pari vuotta sitten päivän varotuksella ja maksoi bulgariaan 100e/nuppi. Tällä hetkellä ei oo mahdollista lähteäkkään niin pienellä varoajalla.
Lasten äkkilähdöistä ei muistaakseni saakkaan sitä 20-50% alennusta, vaan joutuu pulittamaan täydestä. Tosin joissakin äkkilähdöissä se tulee ihan saman hintaiseksi lapselle ku se, et tilaat matkan etukäteen ja saat vaikka 30%alee.
Meillä nuo ulkomaanmatkat etelään jääpi tosissaan koko perheen kanssa nykyään tekemättä, neljän lapsen kanssa kallista lystiä ja sit meillä on pari koiraakin joiden koirahoitolakeikka maksaa saman verran ku yhden ihmisen lomamatka...

Ihmisillä on niin erilaiset vaatimukset loman suhteen. Itse olen niin kermaperse, etten lähtisi mihinkään kolmen tähden Turkin hotelliin, vaikka maksettais. Haluan, että hotellissa on 24h huonepalvelu ihan vaan kaiken varalta, ja hotellihuoneen on oltava suuri ja tyylikäs.
Ilmeisesti sinäkään et ole valmis mihin vaan lähtemään, jos keran halpoja matkoja ei löydy?
Muta kotimaan matkailusta tekee kallista ainakin se, että ulkona syöminen on niin kallista.

[QUOTE="alma";25400290]Ihmisillä on niin erilaiset vaatimukset loman suhteen. Itse olen niin kermaperse, etten lähtisi mihinkään kolmen tähden Turkin hotelliin, vaikka maksettais. Haluan, että hotellissa on 24h huonepalvelu ihan vaan kaiken varalta, ja hotellihuoneen on oltava suuri ja tyylikäs.
Ilmeisesti sinäkään et ole valmis mihin vaan lähtemään, jos keran halpoja matkoja ei löydy?
Muta kotimaan matkailusta tekee kallista ainakin se, että ulkona syöminen on niin kallista.[/QUOTE]

Kotimaanmatkailusta tekee kallista verot ja ahneet duunarit.

[QUOTE="Mörri";25399657]Jaahas,ja minä olen yksin teinin kanssa lähdössä espanjaan viikonlopuksi 150€ sisältäen matkat ja hotellin. Kylpylälomaa et saa suomessa tuohon hintaan,hyvä jos junaliput saat.[/QUOTE]

Varasin saimaa-hotellista kaksi yötä hintaan 516 euroa. Mielestäni kannatti, kun ei tule paljon ajamista.

Yhteistyössä