Matkalle lähtö ja lapsen hoitoon jättäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona

Vieras
Meillä olisi kesällä mahdollisuus lähteä viikonloppumatkalle jonnekin päin Eurooppaa, saisimme lapsen jätettyä mummolaan (hyvään) hoitoon. Minua kuitenkin epäilyttää vähän, että miten lapsella menee ja tuleeko hänellä ikävä meitä? Lapsi kesällä puolitoista vuotias.

Miten te olette lomailleet kumppanin kanssa, miten pitkiä aikoja ja mistä lähtien? Kyllä houkuttaisi toisaalta kovasti matkustaa vähän mutta sitten sekin, että äidille tulee ikävä kanssa :/

Tottakai lähdette, pitäähän sitä parisuhdetta huoltaa. Me ollaan ukon kanssa oltu pitennetty viikonloppu pois ja hyvin on mennyt. Ikävä iski äidilleki, mutta oli tosi kiva reissu ja vielä ihanampi oli palata kotiin.

Rentouttavaa lomaa!

Jos vauva ei ole ennen ollut yökylässä, voisiko isovanhemmat tulla teille hoitamaan? Olisi tuttu ja turvallinen koti vaikka eri (varmastikin tutut) hoitajat. Kyllähän lapselle ikävä tulee, mutta pärjää varmasti isovanhempien kanssa.

Itse en yhtä yötä pidemmäksi aikaa raaskisi jättää (kuopus kohta 1,5v), mutta jos vaan itse pystyt nauttimaan lomasta niin anna palaa =)

Meillä oli tuon ikäisenä kaikista pahin eroahdistuskausi menossa joten en olisi jättänyt mihinkään loman takia, vaikka meilläkin mummo on tosi läheinen. Me ollaan reissattu koko perheen voimin, varsinkin alle kaksivuotiaiden kanssa on helppo lentää kun heistä lento maksaa vain pari kymppiä, isommalle lapselle pitää sitten ostaa jo oikea lippu.

No mä olen sitä mieltä että parisuhdettakin tulee hoitaa. Itse olemme näin tehneet säännöllisin väliajoin ja hyvästä on aina ollut. Tottahan ikävä tulee molemmin puolin, mutta loman jälkeen on taas virkeempi äiti ja isä, joten lopputulos hyvä!
Elikkäs, ehdottomasti meette lomalle!!

KYllä ne pärjää.. mäki mieluummin pyytäisin isovanhemmat meille hoitamaan, ni ois tuttu sänky. Ite vein ekalle yö reissulle meidän silloselle reilu 1½v:lle oman peiton + unilelun (vaatteitten lisäks jätin kela-kortin ja särkylääkkeitä)

ikävähän se tulee, mutta taas toisaalta itelle ainakin on välistä TODELLA hyvä olla erossa lapsesta.. sitä taas sitten jaksaa pyörittää tätä arkea, ku on vähän aikaa ollu erossa ja laps on entistä tärkeämpi

Kiitos vastauksista! Minä ihan tyhmänä mietin että luuleeko lapsi että me on miehen kanssa hylätty se, kun ei tullakaan heti seuraavana päivänä hakemaan. Tarkoitus olisi lähteä perjantaiaamuna ja tulla sunnuntai-iltana takaisin.

Meillä tyttö oli vajaa 2, kun oltiin 3 yötä Keski-Euroopassa miehen ja kaveripariskunnan kanssa. Vielä sopivasti sai silloin kamalan vatsataudin, mut hyvin pärjäsivät silti. Enemmän tuntu ottavan mun sielun päälle, kun aattelin, että miten ne siellä pärjää kipeän lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Minä ihan tyhmänä mietin että luuleeko lapsi että me on miehen kanssa hylätty se, kun ei tullakaan heti seuraavana päivänä hakemaan. Tarkoitus olisi lähteä perjantaiaamuna ja tulla sunnuntai-iltana takaisin.

Jos ei ole ensimmäistä kertaa teistä molemmista yötä erossa, ei hätää. Ensimmäisellä kerralla yksi yö on varmaankin parempi "harjoittelukerta".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos ei ole ensimmäistä kertaa teistä molemmista yötä erossa, ei hätää. Ensimmäisellä kerralla yksi yö on varmaankin parempi "harjoittelukerta".

Ei ole ihan ensimmäistä kertaa, mutta ei niitä kertoja silti montaa ole. Siksi mietityttää vähän.

Mulla vähän sama tilanne. Mies ja minä ollaan lähdössä Tukholmaan 4-6.6 ja mietin, että mitenköhän meidän pikkuinen (jo reilu 2v tyttö ) pärjää mummun ja pappan luona. Teidän, että hoito on parasta, mitä voi saada, mutta silti...Pojat on jo isoja, 6v ja pian 4v ja he ilmoittivat heti, että he eivät mukaan tule vaan jäävät mummun ja pappan luo.
Tyttö on niin mun perään, vaikka tiedän toki, että pärjää hoidossa...tää ongelma taitaakin olla vain ja ainoastaan mun pään sisällä :whistle:

Tämä ois kuitenkin eka kerta 8 vuoden aikana, kun ollaan yön/öitä poissa lasten luota (esikoinen toki on ollut yökylässä mummun ja pappan luona aiemminkin, nytkin on viikon).