Matkalta palaavan äidin järkytys: Pikkutyttö eli useita päiviä kuolleen isänsä kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
02.10. - 19:29
Ulkomailla matkalla ollut nainen palasi toissapäivänä kotiinsa Ruotsissa ja koki järkytyksen: 2,5-vuotias tytär makasi hiljaisena ja apaattisena paikoillaan. Perheen isä makasi lattialla kuolleena.

Tapauksesta kertoo Aftonbladet.

Perhe asuu Tukholmassa. Aftonbladetin mukaan tyttö ei ole ollut päiväkodissa tällä viikolla. Poliisin tutkimusten perusteella vaikuttaa siltä, että lapsi eli kuolleen isänsä kanssa viisi päivää.

Toistaiseksi on epäselvää, mitä noin 50-vuotiaalle miehelle on tapahtunut. Poliisin tietojen mukaan hänellä on ollut sydänvaivoja. Kuolemaan ei epäillä liittyvän rikosta.

Lapsi kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan.

Lastenlääkäri Boel Andersson Gären mukaan lapset selviävät ilman ruokaa ja juotavaa neljä tai viisi päivää.

- Uskoisin, että tämä lapsi on saanut juomista, hän toteaa Aftonbladetille.

- Minä en tiedä mitään. Tyttäreni on kunnossa ja minä haluan nyt vain olla hänen kanssaan, sanoo äiti.

Pieni lapsi ei ymmärrä, että vanhempi on kuollut.

- He eivät ymmärrä kuoleman olevan peruuttamaton. Lapselle on kuitenkin erittäin pelottavaa, ettei hän saa kontaktia ja että hän tuntee olevansa yksin. Se voi jättää syvät jäljet, Andersson Gäre kertoo.

Aamulehti

hirveä juttu.

asia mikä ihmetyttää, on se, etteikö äiti ole yrittänyt viiden päivän aikana kertaakaan soittaa tms. tai päiväkodista soitettu/ihmetelty, miksei lapsi tule hoitoon.

Aivan kamalaa! Juuri tuon takia velvotan miehen soittamaan kotiin aamuin illoin työmatkalla ollessaan. Jos jotain mulle tapahtuu niin voi mennä päiviä ennen kun kukaan muuten kaipaisi ja täällä olisi pari pientä lasta keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
just mun pahin pelko että noin kävis. kamala juttu. :|

Samat sanat, se on mun kamalin pelkoni, että mä makaan täällä kylmänä ja lapset ei tajua mitään. :( Onneksi noi kyllä varmaan pääsis jo rappukäytävään, ja saattais kyllä olla että monikin ihmettelis jos mua ei sais kiinni. Jokunen palstalainenkin ehkä. :D

aivan kamala juttu! Mut reaktio on monilla taas tätä tyypillistä palstameininkiä, että paha äiti kun ei ole soittanut. Kaikkialla maailmassa ei tuo puhelimen käyttö ole niin ongelmatonta....

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aivan kamala juttu! Mut reaktio on monilla taas tätä tyypillistä palstameininkiä, että paha äiti kun ei ole soittanut. Kaikkialla maailmassa ei tuo puhelimen käyttö ole niin ongelmatonta....

no sä oot kyllä ensimmäinen ja ainoa, joka kirjoitti mitään pahuudesta. kai täällä ihmetellä saa.

No sitten äidin on täytynyt olla viikko jossain aika syvällä viidakossa, jos ei ole puhelimeen päässyt. Kyllä nuo teleyhteydet on nykyään sen verran hyviä, että jostain Ambomaaltakin varmasti löytyy puhelinverkko.

Mutta ihmetystä herättää myös se, ettei siellä Ruotsissa kukaan ole kaivannut isää ja lasta. Sen ymmärrän, ettei päiväkoti ole kaivannut, jos mies on vaikka ilmoittanut, että lapsi on sen viikon hänen kanssaan kotona. Mutta entäs isovanhemmat? Ystävät? Naapurit?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

no sä oot kyllä ensimmäinen ja ainoa, joka kirjoitti mitään pahuudesta. kai täällä ihmetellä saa.

toki saa. Sävy on vaan aina niin taivasteleva, että miten joku ÄITI ei soita kotiin. Kaikkialta maailmasta ei tosiaan ole niin helppo soittaa, mut jos on aina kotona niin sitä on joskus vaikea ymmärtää. Ja kaikki lapset eivät ole päiväkodissa....

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

toki saa. Sävy on vaan aina niin taivasteleva, että miten joku ÄITI ei soita kotiin. Kaikkialta maailmasta ei tosiaan ole niin helppo soittaa, mut jos on aina kotona niin sitä on joskus vaikea ymmärtää. Ja kaikki lapset eivät ole päiväkodissa....

kerrohan, missä viestissä asiaa taivasteltiin?? ÄIDISTÄHÄN tässä oli kyse, joten ei kai tässä ketään muuta aletakaan ihmettelemään. ja eiköhän tuo lapsi ollut pk:ssa, kun jutussa erityisesti mainittiin, ettei ollut sillä viikolla ollut.

Yhteistyössä