Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Niin, tässä ei nyt ollu varsinaisesti mitenkään tarkoitus pohtia tuota matlkaa isovanhempien luo, vaan yleensä mielikuvaa siitä mikä on pitkä matka.
Kyun asuu maalla (tai vaikka Lapissa, jonka joku jo mainitsikin) 100 km on semmoinen "kauppamatka" jonka voi heittää kevyesti joka ilta. Kaupugissa asuvalle se taas on pitkä.
Sen huomaa hyvin, kun asuu 65 km:n päässä kaupungista, Itse käy kaupungissa monta kertaa viikossa, eikä se ole mikään matka, mutta kaupungissa asuvat kaverit ei koskaan pääse kylään, kun matka on niin kamalan pitkä!
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:3 - 400 km menee päivän aikana vaikka huvikseen ajeluun![]()
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen myös useasti ihmetellyt, että miten joillekin ihmisille muutaman sadan kilometrin matka tuntuu niin mahdottomalta. Me reissataan usein vajaa 400 km isovanhempien luo ja emme koe sitä mitenkään hankalana. Mutta ehkä se onkin vaan tottumiskysymys. Kun reissaa usein, siihen tottuu.
Sepä se, tottumiskysymys.
Ja jotenkin myös mielikuva asia.
Kaverin kanssa jokin aika sitten puhuttiin, että hänen tyttärensä asuu Helsingissä. Kirjasto matkaan pitää varata 3 tuntia, kun bussilla menee. Mä ehdin siinä ajassa käydä hyvin lähimmän kaupungin kirjastossa, jonne on 65 kilometriä. Silti olevinaan samalla paikkakunnalla oleva asia on lähempänä, vaikka aikaa voi matkaan mennä yhtä paljon, ehkä kauemmin.
Myös lapset tottuu matkoihin niin, että joku tunnin matka ei ole mitään ja lähtevät ihan mielellään johonkin 300 kilmometrin päähän, jos sielä on jotain kivaa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Niin, tässä ei nyt ollu varsinaisesti mitenkään tarkoitus pohtia tuota matlkaa isovanhempien luo, vaan yleensä mielikuvaa siitä mikä on pitkä matka.
Kyun asuu maalla (tai vaikka Lapissa, jonka joku jo mainitsikin) 100 km on semmoinen "kauppamatka" jonka voi heittää kevyesti joka ilta. Kaupugissa asuvalle se taas on pitkä.
Sen huomaa hyvin, kun asuu 65 km:n päässä kaupungista, Itse käy kaupungissa monta kertaa viikossa, eikä se ole mikään matka, mutta kaupungissa asuvat kaverit ei koskaan pääse kylään, kun matka on niin kamalan pitkä!