MATKARATASKYSELYÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Laitetaan tämä tännekin kun tuolla vauvapuolella on niin kuollutta... :whistle: Viitaten aiempaan aloitukseeni matkarattaista.

Mitkä rattaat ovat hyvät --> merkki ja malli? Hyvät ja huonot puolet!

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun valitsee matkarattaita?

Millaiset rattaat kannattaa hankkia, kun lapsi on nyt 9kk, yhdistelmävaunut olleet käytössä. Kuomurattaat / sateenvarjorattaat vai mitkä...?

Laittakaa kokemuksia

KIITOS!!! :flower:

No meillä on tällaset.

gr06_mosaic_firecracker.jpg

Todella näppärät ja menee pieneen tilaan. Myydään vaan ne pois kohta, kun saadaan Emmaljunga Scooterit. =)

Minä suosittelisin hankkimaan ihan perinteiset avorattaat tyyliin Brio Pony tai Emmaljungan Softy ja tarvittaessa niihin lisävarusteena kuomu ja jalkapeite. Ne ovat tukevat ja menevät niin kauan kuin rattaita tarvitaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:00 Miracles kirjoitti:
No meillä on tällaset.

Todella näppärät ja menee pieneen tilaan. Myydään vaan ne pois kohta, kun saadaan Emmaljunga Scooterit. =)

Ihanat rattaat! :) Minkä merkkiset noi on? Ovatko kuinka vanhat?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:14 äiti kirjoitti:
\
No meillä on tällaset.

Ihanat rattaat! :) Minkä merkkiset noi on? Ovatko kuinka vanhat?

Ne on Gracot ja joulukuussa ostettu.

\
No meillä on tällaset.

Eikös nuo ole Graco mosaicit, näyttää samalta kuin meidän matkarattaat mutta meidän on kyllä eri väriset.

Muuten ne on ihan hyvät mutta todella raskaat työntää, mulla tulee niitä työntäessä ranteet kipeiksi. Eli ne sopii vaan kauppakeskuskäyttöön, mutta ei sinne kauppkeskukseen menoon bussilla jos pysäkille on enemmän kuin kymmenen metriä matkaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:42 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
No meillä on tällaset.

Eikös nuo ole Graco mosaicit, näyttää samalta kuin meidän matkarattaat mutta meidän on kyllä eri väriset.

Muuten ne on ihan hyvät mutta todella raskaat työntää, mulla tulee niitä työntäessä ranteet kipeiksi. Eli ne sopii vaan kauppakeskuskäyttöön, mutta ei sinne kauppkeskukseen menoon bussilla jos pysäkille on enemmän kuin kymmenen metriä matkaa...

Juu, juuri Mosaicit on! Ai, mulla ei kyl tuu ranteet kipeeksi. =) Oon kyllä kävelly niiden kans kaupungissa ja siitä 2 kilsaa mummolaan, mut eihän noi kyllä mitkään lenkkeilykärryt oo.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:53 Miracles kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:46 mamma86 kirjoitti:
\
No meillä on tällaset.

paljon tossa on painoraja?

15kg sanoo ohjekirja.

no höh... oisin halunnu tollaset...

Mihin käyttöön? Kaupungille vai jotain pidempääkin matkaa?Jos vain kaupunkikäyttöön, niin perinteiset avorattaat. Mutta jos toisinaan pidempääkin matkaa niin kuomulliset ja jalkapeitteelliset, joissa isot renkaat. Sateenvarjorattaista en ole erityisemmin tykännyt, sellaiset pari kertaa käytet Oran saa meiltä hakea pois halvalla ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:56 mamma86 kirjoitti:
\
\
\
No meillä on tällaset.

15kg sanoo ohjekirja.

Epäilen, et kaikissa kevyissä matkiksissa on 15kg toi raja..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:00 Miracles kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:56 mamma86 kirjoitti:
\
\
\
No meillä on tällaset.

15kg sanoo ohjekirja.

Epäilen, et kaikissa kevyissä matkiksissa on 15kg toi raja..

no meillä on just sellaset missä on toi 15kg max paino.. mut toi väri on ihana, saiskohan tota väriä isompana rattaana.. hmm

Tätä mä hiukan ihmettelen noiden Graco mosaicien ohjeissa...

Käyttöohjeessa suomnkielisessä osiossa rattaat on 6kk ylöspäin ja maksimissaan 15kg lapselle ja englanninkielisessä from birth up to 40 lbs.

ja joo, mulla on tylsää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:06 Norsupäästäinen kirjoitti:

Käyttöohjeessa suomnkielisessä osiossa rattaat on 6kk ylöspäin ja maksimissaan 15kg lapselle ja englanninkielisessä from birth up to 40 lbs.

Heh! :D Niimpä onkin. miksihän muuten on 6kk ylöspäin vasta?? Nuohan menee ihan makuuasentoon. Meidän typy oli alle 2kk , kun noi ostettiin.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:27 Miracles kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:06 Norsupäästäinen kirjoitti:

Heh! :D Niimpä onkin. miksihän muuten on 6kk ylöspäin vasta?? Nuohan menee ihan makuuasentoon. Meidän typy oli alle 2kk , kun noi ostettiin.. :whistle:

Pohjoismaista (yli)varovaisuutta?
Kyllä mäkin pidin poikaa muutaman viikon ikäisenä niissä Gracoissa koska ne tosiaan menee ihan makuuasentoon ja niissä on hyvät turvavyötkin joten vauva ei takuulla luiskahda mistään rakosesta pois.

Ja onhan tuo 40lbs jotain 18kg joten luulisin että niissä voi pitää myös vähän enemmän kuin 15kg painavaa lasta.

Meillä oli matkarattaat (Jovi Io), mutta pidin niitä liian rimpuloina. Lapsen oli todella vaikeaa pitää jalkoja jalkatuella, mukulakiveyksellä työntäminen oli ihan mahdotonta; vaikka renkaat lukitsi menemään suoraan eteenpäin, lukot aukesivat tärinässä ja rattaat menivät sinne tänne. Lumessa eivät kulje.

Nyt meillä on Emmaljunga Scooterit. Säilytän niitä auton takaluukussa niin kuin matkiksia, eivät vie ihan hirveästi tilaa ja ne jaksaa hyvin nostaa autoon. Kauppareissujen ym. lisäksi käytän niitä silloin kun käyn koiran ja yhden lapsen kanssa lenkillä (muuten tuplat käytössä) tai kun menemme puistoon, joka on niin lähellä että esikoinenkin jaksaa kävellä.

Eli mielestäni Scooterit ovat monikäyttöisemmät kuin pelkät matkikset. Jos oikein pieneen tilaan menevät rattaat haluaa, kannattaa ostaa sateenvarjorattaat.

Yhteistyössä