matkustaako lapsenne muiden kyydissä? siis päästätkö lapsesi pitkälle matkalle muiden kyytiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
meillä lapset ei ole oikeastaan koskaan olleet muiden kyydissä kuin minun ja mieheni ja tiedän, että onnettomuus voi sattua kenelle tahansa, mutta minulle tämä on nyt jotenkin vaikeaa. Lapset tulisivat pääsiäisenä 500 km kummien kyydissä. Olisiko teille ok?

Kyllä mä antaisin luotettavien kuskien kyytiin tuoksi matkaksi. Isovanhempien kyytiin en kyllä noin pitkäksi uskaltaisi, sillä heidän ajotaitonsa on vähän ruostumaan päin jo.

Meillä lapset on tähän mennessä ollut vieraan kyydissä vain silloin kun jompikumpi vanhemmistakin on ollut. Ei oo ollut tarvetta kyyteihin muilta tähän mennessä. Mutta voisin antaa mennä kunhan on turvaistuin käytössä ja kuski ei kaahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tottakai, omaa elämäähän se vaan helpottaa ettei tartte ite olla aina hakemassa ja viemässä..

no en tiedä helpottaako minun kun olen täällä kotona päivän ihan paniikissa. Joo tiedän olevani hysteerinen.

Meillä on molemmat pojat käyneet mun vanhempien kanssa siskoni ja isovanhempieni luona 250km:n päässä. Eipä kyllä tullu mieleenkään pelätä. Kyllä mä isääni kuskina sen verran hyvin luotan. Äitin kyytiin en kovin mielellään päästä lyhkäsillekään matkoille :/

Olisi ok. Luotan lastemme kummien ajotaitoihin siinä missä omiimmekin. Ja toisaalta taas se rattijuoppo tai muu katastrofi voi sattua myös omalle kohdalle. En mä jaksa aina pelätä pahinta! Elämässä riittäis pelkäämistä kyllä, jos jokaista mahdollisuutta ajattelisi.

Ei ole paljon matkustaneet autolla ylipäätään elämässä, (meillä ei ole autoa) mutta ovat aika ajoin isoisänsä kyydissä. Voisin laittaa pitkällekin matkalle tuttujen ja turvallisten ihmisten kanssa autolla. Turvaistuimet tietysti antaisin mukaan.

Me mentäisiin junalla äidin luokse sunnuntaina ja äidillä pitkä loma ja haluaisi, että lapsemme jäisivät viettämään pääsiäistä äidin kanssa kun minä tulen kotiin töihin. Kummit menee samalle paikkakunnalle pääsiäiseksi ja ottaisivat muksut mukaansa sitten kun palaavat sieltä. Näin me miehen kanssa saataisiin myös kahdestaan aikaa. Hienoahan tämä olisi, eikö vain....miksi olen näin hysteerinen :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja O74:
Omat muksut matkustavat vain isovanhempien ja mun siskon perheen kanssa. Muut eivät ole kysyneet enkä kyllä ihan helpolla edes antais

Niin ja mun vanhempi muksu matkusti just isovanhempiensa ja tätinsä perheen mukana hiihtolomalla 1100km/suuntaansa (pk-seudulta Lappiin ja takas). Ei oo itsellä resursseja tarjota Lapin reissuja hiihtoloma- eikä muuhunkaan aikaan joten jos joku muksulle sen tarjoaa ja on valmis jopa kuljettamaan niin miksi kieltäisin. Se ei ole keneltäkään pois.

Kyllä.
Lähinnä harrastusjuttuihin liittyen.
Viime viikonloppuna esikoinen oli ulkomailla "vieraiden" kanssa ja ensiviikonloppuna lädössä taas n. 300km päähän.
Keskimmäinen lähdössä viikonloppuna taas vaihteeksi 250km päähän, bussilla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Olisi ok. se rattijuoppo tai muu katastrofi voi sattua myös omalle kohdalle. En mä jaksa aina pelätä pahinta! Elämässä riittäis pelkäämistä kyllä, jos jokaista mahdollisuutta ajattelisi.

näinpä..

Riippuu ihan kuskista. Jos tunnen kuskin hyvin ja olen ennen kaikkea ollut hänen kyydissään niin paljon itse, että osaan arvioida kuskin ajotaitoa (ja olen sen tietenkin hyväksi todennut), niin voisin antaakin, vaikka toki varmasti olisin huolissani.

Toisaalta jos tietäisin kuskin olevan helposti tulistuva, kokematon ja/tai riskejä ottava kuljettaja, en ehkä antaisi.

Voisin antaakin, jos luottaisin ajotaidon lisäksi myös muuten. Esim. veljeni mukaan en laittaisi, tiellä kyllä pysyy mutta unohtaisi taatusti lapsen jonnekin huoltoasemalle.

Yhteistyössä