Mätkyt äitiyspäivärahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Monesti olen törmännyt täällä siihen, että jollekin on tullut mätkyjä äitiyspäivärahoista. Itsellä kohta alkamassa äitiyspäiväraha ja nyt pelottaa, että ettei vaan mullekin tule noita mätkyjä. Maalaisjärjellä ajatellen, jos tulot laittaa verolaskuriin oikein, niin miten voi tulla mätkyjä. Sain prosentiksi noin 22. Vai mistä johtuu palstalaisten mätkyt?

vähennykset jne erilailla, tai joudutaan maksamaan äitiyspäivärahakaudella niitä aiemmin tienattujen väärin laskelmoituja ansiotulojen lisäveroja.

Lisäverot on normaaleja veroja jotka voisi laskea itsekin. Tai jlkiverot.

Mätkyt on verottajan harkinnanvaraisia "satunnaisesti" määrämiä ja yleensä vain yrityksille, johtuu esim että yrittäjä on itse arvioinut tulot reilusti keskiarvoa alemmaksi ilman erityisiä perusteita.

[QUOTE="vieras";25075704]vähennykset jne erilailla, tai joudutaan maksamaan äitiyspäivärahakaudella niitä aiemmin tienattujen väärin laskelmoituja ansiotulojen lisäveroja.

Lisäverot on normaaleja veroja jotka voisi laskea itsekin. Tai jlkiverot.

Mätkyt on verottajan harkinnanvaraisia "satunnaisesti" määrämiä ja yleensä vain yrityksille, johtuu esim että yrittäjä on itse arvioinut tulot reilusti keskiarvoa alemmaksi ilman erityisiä perusteita.[/QUOTE]

Nyt on sulla termit sekasin... mätkyt ei oo mikään varsinainen termi vaan ihan kansansana jäännösveroille, jotka siis maksetaan jos ed. vuotena on maksanu liian vähän veroja

Lisäverot ja jälkiverotkin meni sulla sekasin... murra jätetään sikseen.

[QUOTE="";25075726]Nyt on sulla termit sekasin... mätkyt ei oo mikään varsinainen termi vaan ihan kansansana jäännösveroille, jotka siis maksetaan jos ed. vuotena on maksanu liian vähän veroja

Lisäverot ja jälkiverotkin meni sulla sekasin... mutta jätetään sikseen.[/QUOTE]

Typo

[QUOTE="";25075698]Siitä ettei muuta sitä verokorttia vaan antaa kelan ottaa palkalle lasketun verokortin mukaisesti, se vaan ei aina riitä vaikka Kela nostaa sitä 2% -yksikköä.[/QUOTE]Eli omasta mokasta johtuvaa, että ei ole tilannut verokorttia oikeilla tulotiedoilla?

Yhteistyössä