mauttomat häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian

Vieras
on millaiset?
minusta sellaiset mitkä järjestetään jossain isossa salissa/hallissa. ruokana jotain perus juttua, kuten lihakastiketta ja keitettyjä perunoita. Typeriä leikkejä ja yhteislauluja ja tylsiä puheita.

nuo on tavalliset häät... mauttomat häät vois olla semmoset, joissa morsiammella on kimppu muovikukkia ja koristeetkin on muovista. sulhasella on farkut ja pikkutakki. sitten kaikki (varsinkin sulhanen) juo ittensä aivan kaatokänniin.

Mun mielestä sellaiset, jotka ei oo morsiusparin näköiset.. Siis vaikka olisi etiketin mukaan viidev ruokalajin illallinen viineineen ja konjakkeineen, mutta morsiuspari ei osaisi tästä nauttia, niin mautonta olisi.

Mauttomat häät on minusta sellaiset joissa yritetään liikaa, mutta koska ei kuitenkaan osata tai ei ole varaa niin päädytään tekemään vähän kaikkea puoliksi, lisäksi tehdään jotain mikä muka kuuluu häihin, mutta ei yhtään istu hääparille, se on mautonta. Eli pienelläkin budjetilla voi saada kodikkaan ihanaa jos viitsii nähdä vaivaa, jos ei viitsi niin kannattaa jättää tekemättä. Olen esim. nähnyt itse askarreltuja karkkeja ja kutsuja ja viinipullojakin koristeltuna jotka oli kuin juosten kustu.. otti lähinnä päähän siellä häissä. Olen ollut myös häissä joissa on joku epäkohta ollut, mutta se ei ole loppujen lopuksi menoa yhtään haitannut.. Pääasiassa kuitenkin ystävämme ovat viettäneet hyvinkin omaperäisiä häitä.. joillakin on hiukan tässä loppuvaiheessa sorruttu siihen että sitä samaa ohjelmaa kuin kaikilla muillakin, silloin alkaa kyllä se takaluukkubaari kiinnostaa enemmän kuin ohjelma jos ei mitään erityistä ja hääparille sopivaa kukaan voi keksiä. Mieluummin ilman ohjelmaa kuin huonoa ohjelmaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:55 morsian kirjoitti:
on millaiset?
minusta sellaiset mitkä järjestetään jossain isossa salissa/hallissa. ruokana jotain perus juttua, kuten lihakastiketta ja keitettyjä perunoita. Typeriä leikkejä ja yhteislauluja ja tylsiä puheita.

Mä olen tästä ihan samaa mieltä, suomalaiset ei vaan osaa järjestää juhlia. Häät on aina muka hauskat kun hääparia nolataan leikeissä ja ruoka tosi syvältä.

Mä inhoon kanssa niitä tekohauskoja leikkejä joissa kiusataan hääparia ja pakotetaan vieraita nolaamaan itsensä. Morsiammen ryöstö ja tuttujutut on mauttomimmasta päästä. En nää mitään hauskaa niissä ja siksi omissa häissäni ei mitään pelleilyleikkejä leikitty. Hauskaa meillä kyllä oli, tanssittiin ja laulettiin ja katseltiin valoshowta pimeän tultua.

Sellaiset, jotka eivät ole yhtään morsiusparin näköiset ja joissa vierailla on vaivaantunut olo. "Jumppasali" häätkin voivat olla mukavat ja positiivisesti unohtumattomat, jos ne ovat parin näköiset ja vierailla on mukavaa. Yleensä mauttomuus saadaan aikaan yliyrittämisellä ja kopioimalla lehtiä, elokuvia, kavereita, julkkiksia jne.

Ja mitä nyt on seurannut noita hääohjelmia telkkarissa niin eniten mautonta minusta on ollut nyrpeä morsian jolla on rima taivaissa.. no itsellänikin oli romanttisen täydelliset hääjutut omissa häissä, juttuja hiottiin viimeistä piirtoa myöten ihan viime tippaan asti, mutta kun hääpäivä koitti niin jätin kaiken muiden huollettavaksi ja ryhdyin morsiameksi, hääpäivän aamuna satoi melkoisesti, äitini oli kauhuissaan että nyt se itkee kun kauan odotettuna päivänä sataa, mua ei ois voinut vähempää häiritä se sää, minusta oli lähinnä romanttista että mies hiukan harmitteli että voi kun sataa klo 6 aamulla. Vihkimisen aikana se sääkin sitten tosin muuttui aurinkoiseksi ja pysyi sellaisen koko illan. Suudellessa alttarilla iskimme nenämme yhteen ja saimme hääväen naurahtamaan, eipä haitannut tuokaan. Juhlassa tiputin ekana ruokaa hameelleni, onneksi tarjoilija hinkkasi sen hetkessä pois. Mies hermoili häävalssia aloitellessa, sekin vain huvitti. Valokuvissa hymyilen joka kuvassa, olen onnellisen näköinen, joku sanoikin juhlassa, että koskaan ei ollut aiemmin nähnyt niin rentoa ja rakastuneen näköistä hääparia.. niin, sellaisia me sitten olemme olleet avioliitossakin, rentoja ja rakastuneita, vaikka rima on asetettu monesti liian korkealle ja pyllähdetty on muutamaankin kertaan :D

Yhteistyössä