me and i laskutus lisä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mean
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kapinaan nouse! :attn:

Oikeasti, voitaisko me tehdä joku kimppavalitus?

'2+ mammat hyökkäsivät suositun ruåtsalaisen vaatemerkin kimppuun'- kirkuis iltapäivälehtien otsikot :kieh:
'Meitä ei enää kusta silmään', kommentoi aamuäree......

Mukana ollaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Onhan noita muitakin, tupperilla on 1,90 TOIMITUSMAKSU :xmas:

Tupperin konsulentit joutuvat itsekin maksamaan toimituskuluja tukkuun, kun tilaavat tuotteita. Asiakkailta perittävällä toimitusmaksulla katetaan nämä kulut ja myös paketin matkahuollosta hakemiseen ja emännälle toimittamiseen menevät kulut. Bensa ei ole ilmaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:

Tupperin konsulentit joutuvat itsekin maksamaan toimituskuluja tukkuun, kun tilaavat tuotteita. Asiakkailta perittävällä toimitusmaksulla katetaan nämä kulut ja myös paketin matkahuollosta hakemiseen ja emännälle toimittamiseen menevät kulut. Bensa ei ole ilmaista...

Tämä on totta...

Toimitusmaksu on eri kuin laskutuslisä.

Ja nämä meandit tulee nykyisellään suoraan asiakkaalle, eivät mene esittelijän ja/tai emännän kautta.
Esitetlyjen pito on kuitenkin täysin vapaaehtoista.

Mä maksan kiltisti ne toimituskulut, mutta laskutuslisää en, koska se ei mulle tässä tapauksessa tosiaankaan kuulu!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä maksan kiltisti ne toimituskulut, mutta laskutuslisää en, koska se ei mulle tässä tapauksessa tosiaankaan kuulu!

Ei pysty ymmärtämään, miksi yrittävät edes periä sitä. Ja toi, että joillekin maksetaan takaisin ja joillekin ei, hyrrr.

Hei mitäs jos kaikki nyt laittaa kuluttajavirastoon tietoa tästä ja pyydetään samalla, että voisivatko ottaa meandiin yhteyttä asian tiimoilta. Nimittäin olin eilen kutsuilla eikä heillä edelleenkään ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin maksaa ostokset sillä laskulla kun vaatteet on jo saapuneet.

Kapinaa, kapinaa vaan! Tilannetta läheltä seuranneena voin sanoa, että ko. firma yrittää pelata kaikessa omaan pussiinsa, pimittää tietoa myyjiltään, lupailee turhia (esim. just tää korttimaksumahdollisuus, jonka piti tulla jo heti tän kuun alusta), laskee myyjien provikoita laittomasti, yrittää periä laittomia maksuja paketin noutamatta jättämisestä, jne. Mulla ei ole mitään firman tuotteita vastaan ja tilaan niitä mielelläni, mutta se mitä olen kuullut myyjäystävältäni firman toiminnasta, niin kyllä kylmät väreet menee. Ei kuulemma Suomen myyntijohtajatkaan paljon korvaansa lotkauta, vaan valehtelevat myyjillekin päin naamaa esim. just siitä mikä on laillista ja mikä ei...

Maksoin sitten juuri elämäni viimeisen tilauksen (ilmoituslisineen) MeandI:lle!! Koskaan en enää aio sieltä mitään ostaa!
Laitoin nimittäin kyselyä siitä ilmoituslisästä ja seuraavanlainen vastaus tuli:

"Olemme tarkistaneet laskutuslisän lainamukaisuutta Suomessa toimivan juristin avulla ja tämä ei ole lainvastaista. Asiakkaille tarjotaan myös toinen maksuvaihtoehto, joka ei valitettavasti vielä toimi. Kaikki jotka ovat tehneet ostoja ovat saaneet tiedot laskutuslisästä (myyjältä, tilauslomakkeesta sekä tilausvahvistuksesta). Olette myös saaneet tiedon että laskutuslisä kuuluu laskun loppusummaan, jos valitsette maksaa ostot laskulla.

Mikäli ette hyväksy laksutusmaksua teidän olisi pitänyt odottaa kunnes korttimaksu on toiminnassa. Jos jätätte maksamatta laskutuslisän, siirytte automaattisesti tiliasiakkaaksi."

Esimerkiksi minä en edes tiennyt, että tuollainen korttimaksu on tulossa mahdolliseksi... Mutta säästyypä rahat, kun ei tarvitse tuostakaan puljusta enää mitään ostaa ;)

Siis ei mun myyjä edes sanonut kummallakaan kerralla, kun hän on pitänyt nyt syksyllä esittelyn, että siihen tulee päälle tuo laskutuslisä. Päinvastoin kierteli ja kaarteli asian ja ilmaisi sen käsittely ym. kulut niin epämääräisesti ettei varmaan kukaan edes tajunnut mitä maksuja siihen tulee päälle. Ja todellakaan minä en tuota laskutuslisää maksa. Lähetän sitten vaikka heille käytetyt vaatteet takaisin, pitäkööt lumppunsa perhana :(((((( Ja olen vieläpä ostanut heiltä vuosien varrella sadoilla, no varmaan jo tuhansilla euroilla vaatteita. Kiitos meandi ja he voivat sanoa, että bye bye suomi tuolla menolla. Ahneella on p.... loppu. Tulevat sen vielä huomaamaan ja sitten minä :)))))

Voi jestas sentään mitä toimintaa... Siis sekö riittää, että tarjotaan toinen maksutapa jota ei todellisuudessa ole mahdollista käyttää????

Eipä tarvii tosta puljusta enää tilata yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Voi jestas sentään mitä toimintaa... Siis sekö riittää, että tarjotaan toinen maksutapa jota ei todellisuudessa ole mahdollista käyttää????

Eipä tarvii tosta puljusta enää tilata yhtään mitään.

Mitä eniten ihmettelen, että eikö heille maine merkitse mitään. Tällä menolla menettävät ihan älyttömästi asiakkaita. Kun yleensä maine on firmalle kaiken a ja o. No, itsepähän ovat tiensä valinneet.

Nostan keskustelun ylös ja liityn samalla itse lakkoon, tämä asiakas on nyt entinen asiakas ja tuhansia euroja olen minäkin sinne kantanut ja tyhmä olen vielä mainostanut meandia!

Arggg että ne osaa vedättää.

Tietävät varsin hyvin, että osa vaatteista loppuu nopeasti kauden alettua ja sitten antavat vastaukseksi laskutuslisään, että olisi odottanut, että vaatteet voi maksaa kortilla.

No voin olla ostamattakin heidän vaatteitaan. Kyllä maailmassa vaatteita riittää ja paljon palveluhauisempia firmojakin. Ja jopa sellaisia jotka eivät peri laskutuslisää jota ei saa periä.

Parasta tuolle puljulle olisi se että ei enää osta sieltä, hei kamoon, kivoja vaatteita saa muualtakin.

Olen ostanut meandilta vaatteita niin että myyjä on myynyt ne suoraan minulle tilaamastaan mallistosta, näin ei tule yhtikäs mitään laskutuslisäjuttuja, pelkkä vaatteen hinta vain.
Kysykääpä omalta myyjältänne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiakkaille tarjotaan myös toinen maksuvaihtoehto, joka ei valitettavasti vielä toimi.

Minä olisin vastannut tähän, että ilmoittakaa sitten kun tämä toinen vaihtoehto toimii, niin maksan sitten. Muutoin tämä on laitonta.

Miks ne haluaa pilata maineensa tuollaisella typerällä laskutuslisällä? Ei ymmärrä ei. Minä äänestän jaloillani ja valitan kuluttajasuojaan.

Sain nimittäin sieltä tuon saman naurettavan selityksen, että heillä on toinenkin vaihtoehto maksaa, mutta se ei toimi vielä...

Laitoin kuluttajaneuvojalle pyyntöä josko ottaisivat asiaan kantaa. Teho vois olla parempi, jos joku muukin vaivaituisi. Alla linkki, jossa laskutuslisästä voi laittaa kyselyä. Voi tehdä nimettömänä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/

Alkuperäinen kirjoittaja Eilen...:
...kuulin esittelijältä, että luottokorttimaksu on lopulta saatu toimimaan.

Eilenkö siis kuulit? Mutta aika moni on jo maksanut sen laskutuslisän tai joutuu maksamaan, että siinä mielessä olisi hyvä saada ratkaisu, että saako rahat takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Eilen...:
...kuulin esittelijältä, että luottokorttimaksu on lopulta saatu toimimaan.

Eilenkö siis kuulit? Mutta aika moni on jo maksanut sen laskutuslisän tai joutuu maksamaan, että siinä mielessä olisi hyvä saada ratkaisu, että saako rahat takaisin.

Se on kyllä totta! V****taa toi niiden touhu! Oon menossa ens viikolla kutsuille ja harkitsin jo osallistumisen peruuttamista. Aion ostaa yhden vaatteen ja siihen loppuu sitten mun asiakkuus meandiin. KAIKKI mitä sieltä oon ostanu, on haalistunu. (ja niin varmaan tulee käymään varmasti vielä tälle viimeisellekin ostokselle, mutta haluun sen silti...)

Toimitusmaksu on ihan laillinen ja järkeväkin kun tuotteet toimitetaan emännälle myyjän toimesta tai jopa suoraan ostajalle kotiin. Meandithan pitää hakea postista.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Toimitusmaksu on ihan laillinen ja järkeväkin kun tuotteet toimitetaan emännälle myyjän toimesta tai jopa suoraan ostajalle kotiin. Meandithan pitää hakea postista.

Niin, kyse on laskutuslisästä. Toimitusmaksu on eri asia ja se on meandillakin ok.

Yhteistyössä