Me joudutaan varmasti luopumaan koirasta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Tuosta koirasta on tullut aivan mahdoton, meidän on pakko siitä luopua, eihän sitä voi rauhoitettuna pitää jatkuvasti.... :/

Kyseessä vehnis, narttu, täyttää toukokuussa 9-v. On aivan mahdoton panikoija. Pelkää siis ihan kaikkea, tuntuu että taas vuoden vaihteen raketit nosti sen pelon astetta pahemmaksi. Nytkin ulkona on kova pakkanen, ulkolaudoitukset paukahtelevat välillä, tulos; meillä ei nuku kukaan. Sama jos tuulee hieman enemmän; meillä ei nuku kukaan. Lenkillä jos kuljet kaukalon ohi ja kiekko kolahtaa, paniikki päälle, ohi ajavasta autosta kuuluu normaalia kovempi ääni, paniikki päälle.

Ei tuo voi olla koiralle hyvästä, jatkuvasti läähättää ja tärisee kuin mikäkin, ei se sydän tuollaista voi kestää. Eläinlääkäri ei ole fyysistä vikaa löytänyt, pään sisällä tuo on.

Taas tuli poika klo 00:08 sanomaan että tulla hakemaan koira pois, hän ei saa nukuttua, koira oli pojan sängyssä ihan pojan päällä istumassa ja läähättämässä. Se oli pakko kantaa sieltä pois, ei totellu edes käskyjä, siihen ei saa mitään kontaktia kun tuo "kohtaus" on päällä. Laitoin sitten lasten huoneiden ovet kiinni, koiran peti on meidän vanhempien huoneessa, sinne sen kannoin mutta sitten heräsi mieskin läähätykseen.

Nyt sitten olen käynyt koiran kanssa ulkona, juoksutin ja leikin, ajattelin että saan sen ajatukset muualle mutta turhaan, tuossa tuo edelleen läähättää ja tärisee, en taida päästä nukkumaan ollenkaan....Pysyn sen kanssa täällä alhaalla että saavat nukuttua yläkerrassa.

Mutta yksi positiivinen asia, ulkona on aivan tajuttoman hieno tähtitaivas! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ve:
Koirallakin on varmasti kurja olla. :( Ymmärsinkö nyt oikein, että meinaatte nimenomaan luopua eteenpäin - vaiko laittaa koirien taivaaseen?

En usko että tuo sopeutuu enää mihinkään, tuntuu että pikku hiljaa koko ajan lisääntyy nämä kohtaukset, ei missään ole niin hiljaista että ei mitään äkillistä kovaa ääntä ikinä kuulu.

Meillä tuo koiruus on ollut vasta 2½ vuotta, alkuunsa tuli pariksi viikoksi hoitoon mutta jäi pysyvästi. Ja ei, en usko että on näin käyttäytynyt edellisessä paikassa, ollut siellä pennusta asti. Toki on aina ollut hieman erilainen persoona mutta ihana sellainen!

Ja siis edelleen on IHANA silloin kun on normaali!!!!!!!!!!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

En usko että tuo sopeutuu enää mihinkään, tuntuu että pikku hiljaa koko ajan lisääntyy nämä kohtaukset, ei missään ole niin hiljaista että ei mitään äkillistä kovaa ääntä ikinä kuulu.

En kans usko, että ainakaan parantaa tilannetta, jos koiran laittaa eteenpäin.

Meidän koiravanhus 12 vee oli myös panikoija, ja arvaten uuden vuoden raketit pahensivat tilannetta. Mut sitten työkaveri kertoi Dorwest herbsin vuohenjuuri+valeriana-tableteista ja ne on auttaneet!! Kokeile ihmeessä :)
Tiedän ihan tarkalleen mistä sä puhut, kokemuksia muutaman vuoden ajalta...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No voi ei :(

Niinpä...Mut huomaa tuo positiivinen asia, hieno tähtitaivas! :whistle:

Mä koitan unohtaa sen, kun pelkään sen tarkpoittavan kylmää :saint:

-13,6 näytti mittari, hiukan tuntui vilpoiselta kun veti ulkovaatteet tähän yöpuvun päälle ja lähti ulkoilemaan.... :D Mut nyt on talvi!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja olisko apua?:
Meidän koiravanhus 12 vee oli myös panikoija, ja arvaten uuden vuoden raketit pahensivat tilannetta. Mut sitten työkaveri kertoi Dorwest herbsin vuohenjuuri+valeriana-tableteista ja ne on auttaneet!! Kokeile ihmeessä :)

Täytyy kyllä varmasti kokeilla, ellei ladyn vatsa tykkää pahaa, kyllähän sitä haluaisi kaiken mahdollisen avun toiselle suoda kun näkee kuinka kärsii. :/

Kävin jo googlettamassa, tiedätkö voiko noita syöttää jatkuvasti vai kuuriluontoisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä luulen kyllä että pentuaikana tullut tuo pelko koiralle! Oisko jätetty yksin uudenvuoden yönä!?

Tuli siis kasvattajaltaan meille, hänellä oli kaksi muutakin vehnistä, tämä meidän oli nuorin. Hoitoon tuli emännän pitkän ulkomaan matkan vuoksi, jokainen koira oli eri paikassa hoidossa eli lauma hojoitettiin.

Sitten tämä meillä oleva ei enää sopeutunut lauman alimmaiseksi eikä omistaja halunnut stressata kahta vanhempaa.

Tietysti on voinut aiheutua jo pentuaikana jotain pelkoja mutta luulisi että olisi ottanut mallia kahdesta vanhemmasta koirasta, varmuudella tiedän että ainakaan yksi kolmikosta ei pelkää raketteja eikä ääniä.

Kävin jo googlettamassa, tiedätkö voiko noita syöttää jatkuvasti vai kuuriluontoisesti?

Meillä on koira syöny noita nyt kuukauden verran. Aattelin eka kokeilla kuurina ja katsoa tuleeko pelkotilat takaisin.
On kyllä rankkaa elää pelokkaan koiran kanssa. Ja kun nykyään ammutaan rakettejakin kaksi viikkoa putkeen, koira saa olla kokoajan peloissaan eikä uloskaan halua lähteä... Mut kokeile ihmeessä noita Dorwesteja, ja voithan varmaan kysyä eläinlääkärinkin mielipidettä asiaan?
Tsemppiä :)

Mä luulen kyllä että pentuaikana tullut tuo pelko koiralle! Oisko jätetty yksin uudenvuoden yönä!?

Kaikki pelot ei välttämättä johdu "väärästä" pentuajan kohtelusta. Meillä koira on muuttunut ääniherkemmäksi vanhetessaan.

Tuli siis kasvattajaltaan meille, hänellä oli kaksi muutakin vehnistä, tämä meidän oli nuorin. Hoitoon tuli emännän pitkän ulkomaan matkan vuoksi, jokainen koira oli eri paikassa hoidossa eli lauma hojoitettiin.

Sitten tämä meillä oleva ei enää sopeutunut lauman alimmaiseksi eikä omistaja halunnut stressata kahta vanhempaa.

Tietysti on voinut aiheutua jo pentuaikana jotain pelkoja mutta luulisi että olisi ottanut mallia kahdesta vanhemmasta koirasta, varmuudella tiedän että ainakaan yksi kolmikosta ei pelkää raketteja eikä ääniä.

Tuli vaan mieleen kun naapurissa jätettiin koira 2 isomman koiran kanssa nyt uutena vuotena hänen ekana uutena vuotena yksin ja haukkui sitten ihan taukoomatta. Haukkuu tosin muutenkin päivällä ja yöllä.

Meillä on koira syöny noita nyt kuukauden verran. Aattelin eka kokeilla kuurina ja katsoa tuleeko pelkotilat takaisin.
On kyllä rankkaa elää pelokkaan koiran kanssa. Ja kun nykyään ammutaan rakettejakin kaksi viikkoa putkeen, koira saa olla kokoajan peloissaan eikä uloskaan halua lähteä... Mut kokeile ihmeessä noita Dorwesteja, ja voithan varmaan kysyä eläinlääkärinkin mielipidettä asiaan?
Tsemppiä :)

Kiitos vinkistä, katsoin jo paikallisen liikkeen mistä niitä saa, huomenna heti sinne ostoksille.

Kysyn kyllä vielä eläinlääkärin mielipidettä että kauanko voin syöttää jos niistä apua olisi, sormet ristissä ja peukut pystyssä...

Alkaa pikkuhiljaa rauhoittua tuo koiruus tuossa selän takana, nojaa mun selkään omalta sohvaltaan, lämpöpatteri... :D

Alkuperäinen kirjoittaja pelokkaan hauvan omistaja:

Kaikki pelot ei välttämättä johdu "väärästä" pentuajan kohtelusta. Meillä koira on muuttunut ääniherkemmäksi vanhetessaan.

no ei mutta tämä nyt oli ajatus mulla tähän. Mulla ei ole koiraa mutta lapsuuden kodissa meillä oli koiria.

Tuo on niin totta, olen selvästi huomannut kuinka tämä vaiva pahenee pikku hiljaa kun ikää tulee lisää. Ollut meillä hoidossa jo aiemminkin, siis ennen kuin tuli "pitkäaikaishoitoon".

no ei mutta tämä nyt oli ajatus mulla tähän. Mulla ei ole koiraa mutta lapsuuden kodissa meillä oli koiria.

Älä käsitä väärin, totesin vaan :) Meillä koiran sai säikyksi yksi **sipää, se on piiitkä juttu. En ees tuntenu tätä tyyppiä, mutta aina kun olin koiran kaa lenkillä, ni se tuli autolla ajamaan viereen ja sai autosta kauheat äänet aikaiseksi. Sen jälkeen koira alkoi olemaan pelokas kun kuuli mitä ihmeellisempiä ääniä... just kun esim. katolta tippuu lunta, tulee tai sataa kovasti jne jne.

Älä käsitä väärin, totesin vaan :) Meillä koiran sai säikyksi yksi **sipää, se on piiitkä juttu. En ees tuntenu tätä tyyppiä, mutta aina kun olin koiran kaa lenkillä, ni se tuli autolla ajamaan viereen ja sai autosta kauheat äänet aikaiseksi. Sen jälkeen koira alkoi olemaan pelokas kun kuuli mitä ihmeellisempiä ääniä... just kun esim. katolta tippuu lunta, tulee tai sataa kovasti jne jne.

Voi joo, unohdin vallan tuon katolta tippuvan lumen, se on kauhistus, samoten kuin kova sade, tuulen mä taisin jo mainita...Loputon taitaa olla lista mitkä aiheuttavat paniikkia.... :(

Wilma, olisi kiva kuulla, että auttoiko tuo Dorwest teidän koiraa =) sulle voi varmaan sit laittaa yksäriä jossain vaiheessa?

Juu saa laittaa yksäriä, toki kerron että auttoiko, tänään kyllä huristelen kauppaan hakemaan noita tabletteja, aluksi sellasen 100 kpl purkin, se taisi olla pienin.

Voi joo, unohdin vallan tuon katolta tippuvan lumen, se on kauhistus, samoten kuin kova sade, tuulen mä taisin jo mainita...Loputon taitaa olla lista mitkä aiheuttavat paniikkia.... :(

"Ihanaa" et löyty kohtalotoveri.. mä luulin, et ainoastaan meidän koiralla on tollasia ongelmia :o

Toivon todella että teilläkin olisi näistä tableteista apua! Peukkuja!
Kaikille ei ole auttaneet, mutta toki aina voi kokeilla :) Meillä on tilanne jo paljon parempi, kuin ennen noita Dorwesteja =)

Yhteistyössä