Me Naiset-lehti, vko 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Malla

Vieras
Oiskohan jollekin tullut se lehti?
Siinä oli sellanen kakku-ohje jonka haluaisin.. (riesling-kakku muistaakseni)
Viitsisiköhän joku sen kaikkineen kirjoittaa tänne? :)

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Hetki...mä koitan käydä etsimässä kys.lehden käsiini :)

Hemmetti,en oo ku VÄHÄN daiju..mullehan tuleekin Anna,eikä MeNaiset :headwall:

Kiitos kuitenkin vaivannäöstä :)
ja saahan sen varmaan kirjastosta sen lehden muttaolisin halunnut lauantain juhliin sellasen tehdä! :p

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Koitas laittaa sähköpostia lehden toimitukseen, jos ne lähettäis sulle sen reseptin!

Tosiaan juu, voisimpa kokeilla sitä :)
..saattaa alkaa armoton soittorumba että mikset tilaa lehteä!! ;)
Soittavast muutenkin ainakin kerran kuussa kun oon aiemmin lehteä tilannut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Koitas laittaa sähköpostia lehden toimitukseen, jos ne lähettäis sulle sen reseptin!

Tosiaan juu, voisimpa kokeilla sitä :)
..saattaa alkaa armoton soittorumba että mikset tilaa lehteä!! ;)
Soittavast muutenkin ainakin kerran kuussa kun oon aiemmin lehteä tilannut :)

Ne on kyllä sitkeitä, mulle on kanssa joskus tullut, nyt se tulee anopille, joka kiikuttaa mulle sitten lehdet ne luettuaan, tänä vuonna ainakin neljä kertaa on jo kaupattu mulle lehteä...

Niin varmasti onkin juu kampaamoissa :D
Pitää vielä yhdeltä kaverilta kysäistä kun hänelle se lehti ainakin jossain vaiheessa on tullut :)
Kiitos vinkeistä, jospas se ohje jostain löytyy :p

Riesling-kakku 12-16 palaa

Pohja:
75g voita
1dl maitoa
2 kananmunaa
2dl sokeria
2,25dl vehnäjauhoja
0,75tl leivinjauhetta
ripaus suolaa

kostutus:
noin 1dl greippi- tai appelsiinimehua

täyte:
8 liivatelehteä
4 kananmunan keltuaista
1,5dl sokeria
2 rkl sitruunamehua
2,5dl riesling-valkoviiniä
4dl kermaa

kiille:
750g viinirypäleitä
3 liivatelehteä
2dl riesling-valkoviiniä

Tee ensin pohja. Lämmitä uuni 150 asteeseen. Sulata voi ja lisää joukkoon maito. lämmitä seos, mutta älä anna kiehua.

Vatkaa sillä välin munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää aluksi puolet jauhoseoksesta taikinaan varovasti sekoittaen. Kaada taikinaan voi-maitoseos ja sekoita varoen. Lisää loput jauhot ja sekoita taikina tasaiseksi.Kaada voideltuun ja korppujauhotettuun irtopohjavuokaan. Paista 150-asteessa 30 minuuttia. Vähennä lämpö 125 asteeseen ja jatka paistamista 30 min. Kokeile kypsyyttä tikulla. Pohja on valmis, kun tikkuun ei enää tartu taikinaa. Anna pohjan jäähtyä hyvin. Irrota kakku vuoasta. Pese vuoka, kuivaa hyvin ja laita kakku takaisin vuokaan. Kostuta pohja mehulla.

Valmista täyte. Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen 5 minuutiksi. Vaahdota kerma ja laita hetkeksi sivuun. Vatkaa toisessa kulhossa keltuaiset ja sokeri vaahdoksi. Lämmitä sitruunamehu kiehuvaksi ja liuota puristellut liivatteet joukkoon. Yhdistä keltuais-sokeriseokseen valkoviini ja liivate-sitruunamehuseos. Kääntele kermavaahto varovasti joukkoon ja kaada täyte jäähtyneelle kakkupohjalle. Nosta kakku jääkaappiin jähmettymään noin 15 minuutiksi.

Valmista kiille. Puolita viinirypäleet. Asettele ne kakun päälle. Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen 5 min ajaksi. Kiehauta tilkka valkoviiniä kiehuvaksi ja liuota liivatteet viiniin. Kaada seos lopun viinin joukkoon ja valuta viinirypäleiden päälle. Nosta kakku takaisin viileään jähmettymään.

Yhteistyössä