"Me nyt tuotiin..."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Jessus meille on kertynyt vuosien myötä pakkaseen tavaraa mitä ei todellakaan olla syöty tai tulla syömään. Tyhjättiin pakastin ja sieltä löytyi mm vuoden 03 kanttarelleja, 04 mansikoita yms. 4 pussillista kamaa sai laittaa roskiin.

Ai että mua ärsyttää kun meille tuodaan ruokaa/tavaraa tyyliin "tuotiin nyt tää, heittäkää roskiin jo ette tartte" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jessus meille on kertynyt vuosien myötä pakkaseen tavaraa mitä ei todellakaan olla syöty tai tulla syömään. Tyhjättiin pakastin ja sieltä löytyi mm vuoden 03 kanttarelleja, 04 mansikoita yms. 4 pussillista kamaa sai laittaa roskiin.

Ai että mua ärsyttää kun meille tuodaan ruokaa/tavaraa tyyliin "tuotiin nyt tää, heittäkää roskiin jo ette tartte" :headwall:

Mä heitän roskiin ja sitten valehtelen että hyvää oli kiitos kiitos. Isovanhemmat yleensä tyrkkää aina jotain mukaan kun menee kylään ja en viitsi olla epäkohtelias vanhoille ihmisille ja kieltäytyä. Pieni valkoinen valhe ei ole minusta mikään synti jos vanha ihminen saa hyvän mielen.

No ette tekään hyvän päälle ymmärrä jos ei Suomen luonnon antimet kelpaa :(
Voi kun saiskin voissa paistettuja kanttarelleja...ymmärrätkö mikä homma on ollu niiden keräämisessä ja sä kehtaat heittää ne vuosien päästä roskiin... ja eksä edes mansikoita käytä??

No epäkiitollista tai ei niin musta olisi ihan ystävällistä KYSYÄ tarttetaanko sitä ja tätä eikä kantaa meille asioita mitä ei tartteta.

Ja mä en syö sieniä, oli ne miten vaikea tahansa kerätä. Ja mansikoita syödään jos niitä ei kanneta meille pussi tolkulla kysymättä tarttetaanko.

Juu, tuttu juttu. Miehen vanhemmat etenkin on sellaisia, että keräävät ja säilövät kaiken mahdollisen mitä puutarhastaan ja metsistä irti saavat. Sitten kun omat pakastimet täynnä, kantavat niitä ylijäämiä sukulaisille ja tuttaville. Kyllä meillä mansikat, mustikat, vatut jne. syödään, mutta kun tuovat pullotolkulla kitkerää omenamehua, purkkikaupalla marmeladia, puolukkahilloa kerrankin 6 ison tölkin satsin... Ei todellakaan saada alas noita. Lojuvat sitten tuolla viemässä jääkaappi ja pakastin tilaa kunnes on pakko viskata mäelle.

Kiva tietysti että yrittävät auttaa, mutta voisivat joskus etukäteen kysäistä, tarvitaanko ja paljonko.

Yhteistyössä