Me ollaan joka kuukausi jossain ja lapsi on hoidossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Me käydään teatterissa, leffassa, syömässä tai ollaan kotona kahdestaan. Vauva on kolmikuisesta lähtien ollut hoidossa ensin kaksi tuntia, sitten kaksi ja puoli, sitten kolme. Kerran kuussa, ehkä kaksi jos lasketaan kahdestaan saunassa käynnit. Yhden kerran oli yökylässä kymmenkuisena. Toisen kerran menee yökylään vuoden ja kuukauden ikäisenä.

Tekee hyvää parisuhteelle ja hyvää lapsen ja isovanhempien suhteelle =)

Meilläkin on lapset hoidossa vähintään joka toinen viikko ja välillä jopa joka viikko. Ja näin on menty tosiaan ihan pikkuvauvaiästä alkaen.

Me ei kyllä tuota aikaa ehditä parisuhteelle käyttämään, sillä ne menee reenatessa...mutta oma pää saa kummasti lepoa kun pääsee harrastuksen pariin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mitähän chef treenaa...johonkin kokkikisaan?

:laugh: Ei, kun en mä viitti viedä aina voittoa muiden naaman edestä jottei muille tuu paha mieli. Siksi mä olen ajatellut jättää siinä lajissa kisaamisen muille ja keskittyä noiden koirien kanssa kisaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Me käydään teatterissa, leffassa, syömässä tai ollaan kotona kahdestaan. Vauva on kolmikuisesta lähtien ollut hoidossa ensin kaksi tuntia, sitten kaksi ja puoli, sitten kolme. Kerran kuussa, ehkä kaksi jos lasketaan kahdestaan saunassa käynnit. Yhden kerran oli yökylässä kymmenkuisena. Toisen kerran menee yökylään vuoden ja kuukauden ikäisenä.

tosi hienoa, jos teillä on isovanhemmat jolle voitte jättää lapsen että pääsette kahdestaan. Meillä asuvat niin kaukana (350km) että kyseinen toiminta on mahdollista vain silloin kun he ovat täällä tai me siellä. Meillä lapsia hoitaa MLL:n lapsenlikka (meillä on aina sama hoitaja, hoitaa lapsia myös joskus kun ollaan töissä),onneksi olemme löytäneet hyvän ja luotettavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Ihan ok juttu tuo hoitoon vieminen. Teemme ihan samaa.

meillä kaksi lasta ja isovanhemmat kummaltakin puolelta asuvat tosi kaukana. Mitään lastenhoitoapuai ole eikä olla koskaan MLL:ltäkään otettu. Nuorin lapsi täyttää kohta 1v ja missään ei olla oltu kahdestaan eikä hän ole ollut koskaan hoidossa.Sitä kieltämättä kaipaa, mutta vaihtoehtoja ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä kaksi lasta ja isovanhemmat kummaltakin puolelta asuvat tosi kaukana. Mitään lastenhoitoapuai ole eikä olla koskaan MLL:ltäkään otettu. Nuorin lapsi täyttää kohta 1v ja missään ei olla oltu kahdestaan eikä hän ole ollut koskaan hoidossa.Sitä kieltämättä kaipaa, mutta vaihtoehtoja ei ole.

miksette ota MLL:ltä? Meillä on sieltä vakihoitaja ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

Se tekisi kyllä hyvää meidänkin parisuhteelle, kun saataisiin olla kaksin. Mut eipä kauheasti ole mahdollisuuksia. Sukulaiset asuu toisella puolella Suomea eikä kunta tue MLL:n hoitajia.

Kaveriperheitä on jonkin verran, tunniksi pariksi joskus ollaan viety esim. joululahjaostosten aikaan. Aika monella vain on vastasyntyneitä vauvoja, joten yökylään en ole kehdannut lapsia tarjota.. Pitäisi sitä kai rohkaistua ja kaupan ilmoitustaululta joku hoitaja yhyttää. Mut kun olisi kiva tietää joku oikeasti hyvä hoitaja..

Lapset 4 ja 6v ja kerran kesäloman aikana aina päästään kahdestaan yöksi tai kahdeksi. Mut silloinkin lapset täytyy kuljettaa sinne toiselle puolelle Suomea sukulaisten luo ja siitä sitten vielä itse matkata hotelliin jonnekin.

Kiva juttu että isovanhemmat haluavat hoitaa.

Kaikilla isovanhemmat eivät kuitenkaan halua hoitaa vaan kokevat sen rasitteeksi.

Itse ainakin olen huomannut, että jos isovanhemmat hoitavat, he odottavat saavansa heti vastaavasti meiltä työpanoksen.

Minulta menee maku koko hommaan,k kun huomaan, että itse lasetn seura ei anna sitä palkkiota vaan se on vaan työtä.

Sen vuoksi en ole rasittanut isovanhempia pitkään aikaan. Myös MLL:n hoito on todella kallista, kun hinnat kaksinkertaistuivat vähän aikaa sitten.

Itse koen asian niin, että lapset antavat paljon. Itse en koskaan pyytänyt mitään, kun lapsettomana minua pyydettiin katsomaan jonkun lapsia satunnaisesti. koin saavani siitä itse kokemusta ja vaihtelua elämään.

Jotenkin tulee nöyryytetty olo, kun huomaa, että kukaan ei halua olla lasteni kanssa ilman rahaa. Onneksi naapuri on ihana ihminen ja on ollut lasten kanssa jos meillä on ollut pakollinen meno ja ei ole edes ottanut rahaa tai palkkaa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Niksu:
Se tekisi kyllä hyvää meidänkin parisuhteelle, kun saataisiin olla kaksin. Mut eipä kauheasti ole mahdollisuuksia. Sukulaiset asuu toisella puolella Suomea eikä kunta tue MLL:n hoitajia.

Kaveriperheitä on jonkin verran, tunniksi pariksi joskus ollaan viety esim. joululahjaostosten aikaan. Aika monella vain on vastasyntyneitä vauvoja, joten yökylään en ole kehdannut lapsia tarjota.. Pitäisi sitä kai rohkaistua ja kaupan ilmoitustaululta joku hoitaja yhyttää. Mut kun olisi kiva tietää joku oikeasti hyvä hoitaja..

Lapset 4 ja 6v ja kerran kesäloman aikana aina päästään kahdestaan yöksi tai kahdeksi. Mut silloinkin lapset täytyy kuljettaa sinne toiselle puolelle Suomea sukulaisten luo ja siitä sitten vielä itse matkata hotelliin jonnekin.

Tämä meilläkin, eli matkakin on pitkä. Eli ensin maksamme monen tunnin matkat, ja ehkä sen hotellinkin. Ja silti pitäisi vielä tehdä töitä isovanhemmille jos he katsovat lapsia.

Mieluummin niin, että antaa koko homman olla. Ja vietämme yhteistä aikaa kun lapset nukkuvat. Kaveriperhe olisi ihana siinä vaiheessa kun lapset jo isompia. Sellainen perhe, joka ottaisi meidän lapset yökylään ja vastaavasti meidän lapset saisivat yökyläseuraa kun toiset vanhemmat käyvät teatterissa ja viettävät loppuillan kahdestaan.

Meillä joskus voi vierähtää puolikin vuotta että saadaan miehen kans kunnolla viettää aikaa, edes kokonainen päivä.
Tosin kun mentiin naimisiin tänä talvena niin äiti otti lapset kolmeksi yöksi hoitoonsa niin saatiin viettää kahdestaan viikonloppu, oli kyllä todella ihanaa viettää miehen kans noin pitkä aika kahdestaan. Ja lapset siis 6v ja 4v.

Tollanen kahden keskinen aika tekee kyllä suhteelle hyvää ja jos sitä saa viettää tietyin väliajoin :)

Me käydään useammankin kerran kuussa miehen kanssa kahdestaan jossain ja tekee kyllä oikeesti hyvää parisuhteelle :) . Kivaa vastapainoa himassa oleilulle ja duunissa käymiselle. Ja ihan luksusta, kun ei tarvitse ottaa muksua joka paikkaan mukaan :) .

minäkin veisin lapset mielellään kerran kuukaudessa jonnekin yäkylään, jos olis joku kelle viedä ja kehtais aina vinkua joltain :/
olkaa onnellisia kellä on tuohon mahis, mutta kerran viikossa on mun mielestä liikaa

Ihan hyvä jos lapsi suostuu jäämään. Esikoista tuli mummo hoitamaan kolmeksi tuntia kun oli 7kk. Oli huutanut tauotta sen 3 tuntia. Kuukauden päästä sama juttu, anoppi hoitamassa (ja anoppi on pro lastenhoitaja).
Että kyllä vaan tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun turhan takia (teatteri) olin huudattanut vauvaani tunteja. Sen jälkeen ei sitten oo missään käytykään.

Hankalaa tuo hoitoon jättäminen. Meillä oli aiemmin vuoden verran hoitaja, joka kävi 1-2/kk parisen tuntia. Käytiin syömässä, leffassa tai ostoksilla. Ei mitään erikoista. Eikä edes kauhean usein. Silti se teki arjen mukavammaksi kun oli mahdollisuus omaan aikaan. Nykyään ei taas ole,kun ei ole hoitajaa (eli ei ole etsitty ja hankittu) ja on hankalaa jättää lapset kelle tahansa. Puolen vuoden aikana lapset alkaa käydä hermoille ja kellään ei ole kivaa. Vanhempien pitäisi järjestää omaakin aikaa... ei ole lasten homma. Lasten homma on käydä hermoille ;)

Yhteistyössä