Me ollaan k*sessa jos meille tulee poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
[

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi olla NOIN vaikeeta! Tässähän on tullut jo TODELLA kivoja nimiä!!
Totta kai on vaikea, kun molempien pitää tykätä. On tullut kivoja nimiä, ja osaan olenkin sanonut että ovat mahdollisia.

Minä kyllä uskon, että on vaikeaa! Meillä oli sama juttu. Nimimaut meni täysin ristiin ulkomaalaisen mieheni kanssa ja nimi löytiin lukkoon vasta pakon edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alvar Erik Benjamin? Eiks ois aika nätti nimi ja Alvar ja Amelie sopii yhteen :)

Mitä Cassy tykkäät tästä?
No se Alvar jotenki tökkii, sen paikalle ku löytäis SEN nappinimen ni hyvä olis!

k a t a et ole nähnyt että olen vastannut aika moniin että ovat mahdollisia?

Miksi nimi pitää lausua just tasan tarkalleen suomeksi ja ruotsiksi? Tiedän monia kaksikielisiä perheitä, missä nimi lausutaan vähän eri lailla, eikä se aiheuta mitään ongelmia. Esim. suomeksi lausutaan robin" ja ruotsiksi "roobin" tai "marika" ja "mariika".

No siihen Alvarin paikalle

- Artur
- Conny
- Edvin
- Hugo
Hugon rakas mieheni on hylännyt. Connya voidaan miettiä, mutta esim. mun vanhemmille sen lausuminen tulis oleen vaikeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
http://www.minbebis.com/namnlistan.html

Itse surffaan tuolla nyt,etusivulla oli muutama mukava.

Kiitti paljon, hyvältä vaikuttaa! Heti löytyi toi Viggo, jota mies ei täysin hylännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Miksi nimi pitää lausua just tasan tarkalleen suomeksi ja ruotsiksi? Tiedän monia kaksikielisiä perheitä, missä nimi lausutaan vähän eri lailla, eikä se aiheuta mitään ongelmia. Esim. suomeksi lausutaan robin" ja ruotsiksi "roobin" tai "marika" ja "mariika".
En tiiä. :/ Se vaan vähän vaivaa meitä molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Patrik, Niklas, Magnus, Kim, Oscar, Lucas, Samuel, Johannes, Jan, Rasmus, Casper, Benjamin, Sebastian, Victor, Leo

Tässäpä jotain nimiä poikien päiväkodista, jo esiin tulleiden lisäksi, josko noista joku tärppäisi

Kaikki näistä jotka mulle kelpais, mies on jo hylännyt.

Leon kelpais jos se lausuttais kuten englanniksi. Vaan mites se onnistuu? Ei onnistu läheskään kaikilta.

Mä en itse asiassa ymmärrä noita ääntämisongelmia. Meillä lapsilla on suomenruotsalaiset nimet, jotka minä äännän suomalaisittain, samoin kuin vanhempani ja mieheni ja hänen sukunsa ruotsalaisittain. Isoa eroa ei ole, ja lapsille molemmat nimet ovat niitä ihan oikeita!

Sen verran vielä että kyykytys on kivaa vain niin kauan kuin toinen osallistuu leikkiin...
Älä enää ota kantaa nimiasiaan vaan sano että aivan sama. Miehellä on aikaa muutama kuukausi miettiä asiaa ja kun et lähde tuommoiseen "ei kelpaa, liian neiti, liian homo, liian sitä liian tätä"-leikkiin mukaan niin nimi löytyy varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sen verran vielä että kyykytys on kivaa vain niin kauan kuin toinen osallistuu leikkiin...
Älä enää ota kantaa nimiasiaan vaan sano että aivan sama. Miehellä on aikaa muutama kuukausi miettiä asiaa ja kun et lähde tuommoiseen "ei kelpaa, liian neiti, liian homo, liian sitä liian tätä"-leikkiin mukaan niin nimi löytyy varmasti.
Ei mun mies ole mitään kyykyttäjätyyppiä. Tää asia on vaan oikeesti sille tosi tärkee, niinkuin mullekin.

Älkääs nyt olko negatiivisia, kyllä tää laajensi meidän mahdollisten listaa taas!

:| Mistä sille saadaan nimi? Mies on ruotsinkielinen ja inhoaa perinteisiä suomalaisia nimiä. Mulla on muuten vaan tarkat kriteerit... Tää asia on oikeesti ongelma.

Mä oon ehdottanut nimiä Noel, Alec, Elliot. Ei kelpaa. Mies ehdotti Remyä ja minen oikeen tiedä... En tykkää hirveesti.

Meidän esikoinen on Amelie.

Apuja?

Sama ongelma, Jos meidän kakkonen on poika. Ei ole pojille pahemmin nimiä mitkä istuu sekä suomalaiseen että italialaiseen suuhun. Tytöille taas löytyy nimiä pilvin pimein.