Me ollaan k*sessa jos meille tulee poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Miksi nimi pitää lausua just tasan tarkalleen suomeksi ja ruotsiksi? Tiedän monia kaksikielisiä perheitä, missä nimi lausutaan vähän eri lailla, eikä se aiheuta mitään ongelmia. Esim. suomeksi lausutaan robin" ja ruotsiksi "roobin" tai "marika" ja "mariika".

Tätä mäki kyllä vähän mietin... Täällä pohjoisessa ne nimet saa vielä tosi eri muodon, niinko vaikka Matti on toisella kielellä Máhte jne. Eikä haittaa yhtään :)

Mutta toisaalta ymmärrän ap:ta myös, jos haluaa jotain ni sitte sitä vaan haluaa :)

Meillä on 5 poikaa ja en kyllä käsitä mistä nimi keksitään jos vielä joskus poika saadaan.
Mutta tässä jotain vaihtoehtoja. Myös meidän poikien nimiä seassa.

Petrus
Eemil
Magnus
Topias
Patrik
Rasmus
Julius
Nikolas
Niklas
Sebastian
Eerik
Liinus
Kaspian
Andreas
Joakim
Alarik
Junias
Damian

Olen nauranut masu hytkyen tälle nimiongelmalle. Hyviä nimiä satelee, mutta mikään ei passaa. muut vetää kilareita, mutta äitee pysyy tyynenä ja ottaa ehdotuksia vastaan!Varmasti vaikea valinta! Tsemppiä siihen!

Mä ajattelen asian niin, että lapsi saa sitten sen nimen, miltä se näyttää. Jos hän on kovin aristokraattinen, niin olkoon vaikka Alvar. Jos taas näyttää possukalta, niin olkoon Sisu :)
Tosin mieleni voi vielä muuttua, koska se on oikeuteni alkuraskaudesta!

Meillä oli ihan sama tilanne kun poika syntyi. Miehen ehdottamat ei käyny mulle ja mun ehdottamat ei käyny miehelle. Harkinnassa olleita tuli laidasta laitaan Aarnista Oliveriin, mutta pojasta tuli lopulta Nemo =) eikä näin jälkikäteen mikään muu ois yhtähyvin sopinutkaan :)