Me saimme sunnuntaina ensimmäisen lapsenlapsemme, pienen punatukkaisen tytön.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isovanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isovanhemmat

Vieras
Kävimme tänään tervehtimässä ihanaa vauvaa.
Tyttäremme ja vävymme aikovat antaa lapselle kolme nimeä, joista toinen on minun ruma etunimeni ja kolmas toisen isoäidin kaunis etunimi.
Mieleni tekisi sanoa, että unohtakaa minun nimeni, koska se ei lainkaan sovi kolmannen nimen kanssa yhteen. Ajattelen, että tyttäreni ajattelee, että minä pahoitan mieleni, jos vain toisen isoäidin nimi jatkuu suvussa. Ajattelen tässä lähinnä tätä lasta, joka tulevaisuudessa saisi ehkä kärsiä tästä minun nimestäni, josta itse olen aina kärsinyt.
Tohdinko puuttua tähän nimiasiaan?

Eipä noilla toisilla/kolmansilla nimillä niin väliä ole, ne nyt tulevat esille lähinnä virallisissa asioissa.

Suurin osa minun tuttavistani ei ainakaan edes tiedä toista nimeäni, ei sellainen tule koskaan puheeksi kun etunimi nyt kuitenkin on aina se millä kutsutaan.

No tottakai voit sanoa. älä nyt suoraan sano, että ihan kamala nimi, jos he vaikka itse siitä pitävät. Mutta ehdota vaikka jotain toista nimeä ja sano suoraan, että mielestäsi ne kaksi nimeä eivät sovi yhteen.

Et puutu. Tyttäresi tahtoo antaa sen nimen joko siksi, että se on hänestä kaunis nimi, tai kunnioituksesta ja rakkaudesta sinua kohtaan. Suo hänelle se oikeus. Ja nimen kauneus on kuulijan korvassa.

Elä nyt heti ala puuttumaan toisten asiaan. Mä suuttuisin ainakin jos mummot alkais hössöttään asiasta.
Ja siskoni ainakin loukkaantu ku oli laittanu mummoni nimen lapsen toiseksi nimeksi ja mummo töksäytti,et olishan niitä nimiä löytyny parempiakin.

[QUOTE="vieras";26101364]Mikä se nimi sitten on:D[/QUOTE]

Mietin pitkään, tohdinko nimeä paljastaa. En haluaisi paljastua palstalla, jos tyttäreni täällä vaikka olisi.
Kiitos kysymyksestäsi! Jos tyttöni täällä surffaa, hänhän saa tietää, mitä mieltä nimestäni olen.
Nimeni on Maila. Olen saanut kärsiä siitä voikkatunneilla, jolloin pelattiin pesistä.
Olin huono lyöjä ja vielä huonompi juoksija.

Mietin pitkään, tohdinko nimeä paljastaa. En haluaisi paljastua palstalla, jos tyttäreni täällä vaikka olisi.
Kiitos kysymyksestäsi! Jos tyttöni täällä surffaa, hänhän saa tietää, mitä mieltä nimestäni olen.
Nimeni on Maila. Olen saanut kärsiä siitä voikkatunneilla, jolloin pelattiin pesistä.
Olin huono lyöjä ja vielä huonompi juoksija.

No, entäpä jos ehdottaisit Maria, on takuulla kaunis ja "muistuttaa" riittävästi Mailaa.

[QUOTE="Piu";26101370]Eipä noilla toisilla/kolmansilla nimillä niin väliä ole, ne nyt tulevat esille lähinnä virallisissa asioissa.

Suurin osa minun tuttavistani ei ainakaan edes tiedä toista nimeäni, ei sellainen tule koskaan puheeksi kun etunimi nyt kuitenkin on aina se millä kutsutaan.[/QUOTE]

Isoisä sanoi samaa. Koko nimi ei tule suuren yleisön tietoisuuteen.
Minua tuo vastaus ei helpottanut millin vertaa!
Minä en halua, että tuolla lapsella on ruma nimi, kun hän joutuu nimensä kertomaan!!