Me taidetaan viettää seuraava vuosi sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Tekee kuulemma joku täti meistä lastensuojeluilmoituksen, olin eilen kaupassa tuossa 300m päässä 2 lapsen kanssa, vauva rattaissa ja isompi seisomalaudalla. Vauva huusi vaunuissa, isompi kiukutteli laudalla, kun ei saanut kaupasta haluamaansa jätskiä. Koitin nopeasti kipittää kotiin, joku täti rupesi saarnaamaan miten huono äiti olen kun en lapsen tarpeisiin pysty vastaamaan. Antaisin vauvalle tutin tai vettä (oma vesipulloni oli vaunuissa), ottaisin syliin ja lohduttaisin.

Sanoin että tuttia ei syö, vettä en näe tarpeelliseksi antaa, kauppakassien ja rattaiden työntö ei onnistu vauvasylissä. Vauva ei kuole 300m aikana vaikka koko matkan kitisisi. Ja isompi lapsi ei kuulemma ole koira, (käskin lopettaa kiukuttelun, joka edelleen oli siitä saamatta jääneestä jäätelöstä).

On muutenkin hyvin tyytymätön vauva, ei viihdy rattaissa ollenkaan ja sai edellispäivänä rokotukset ja sen jälkeen ollut varsin itkuinen eikä muu kuin tissi lohduta, viimeisen vuorokauden unisaldo ehkä 4h, useassa pätkässä.

Vauva oli syönyt vajaa 25min sitten, vaippa oli myös vaihdettu jne.. joten sinänsä vauvalla ei ollut hätää. Täti saarnasi minulle, haukkui yms.. ja seurasi meitä kotiin asti, sanoi tekevänsä ls-ilmotuksen.

Mitenköhän suuri juttu tuollaisesta tulee? Tuleeko sieltä jotku tädit meille kotiin jne?

Täti kuulemma työskentelee vauvojen parissa päivittäin ja näkee kuulemma päältä päin jos lapsilla on hätä. Lapset kostavat minulle tämän kun ovat vanhempia, ja silloin minulla on huonot oltavat. Lapsista tulee myös häiriintyneitä ja ongelmallisia.

Näin viime yönä unta että olin lasten kanssa jossain, ja joka kulman takaa ja oven takaa tämä täti ilmestyi urputtamaan jostain.

Älä piittaa vanhojen akkojen mussuttamisesta. Ne ny louskuttaa toisille ja puuttuu toisten elämään ku ittellä ei sitä elämää oo...
Ja jos ny ls-ihmiset tulee, ni so what. Jos on asiat kotona kunnos ni ei ne tuu ku moikkaan.

Jos se täti oikeesti olis vauvojen/lasten kanssa päivittäin tekemisissä, se olis tajunnut pitää suunsa kiinni ja hymyillä sinulle ymmärtäväisesti! Unohda koko ämmä.

Siis seurasi kotiin asti? Moisesta huuhkajasta oisin varmaan tehnyt rikosilmoituksen poliisille. Jos joku seuraisi, uhkailisi ties millä aiheettomalla ls-ilmoituksella, kokisin hänet uhkaavana tekijänä, mistäs sen tietää mitä moinen saa puheidensa lisäksi päähänsä...

[QUOTE="vieras";23983765]Miten tehdään ilmoitus, jos ei tiedä toisen nimeä tai asuinpaikkaa? No se käy siinä ruokakaupassa silloin ja silloin, menkää sinne kyttäämään.[/QUOTE]

Kuten kirjoitin, seurasi meitä kotiin asti joten osoite ja sukunimi hänellä on.

Unohda koko homma.
Jos tollaisesta tehdään lastensuojeluilmoitus, niin luulen että virkailijat naureskelevat vaan kahvitauolla ilmoitukselle. Ei ne lapset aina niin hiljaisia enkeleitä ole (varsinkaan silloin kun ei saa tahtoaan läpi), eikä se meinaa että he kostavat sen sinulle vanhempana. Tuskin muistavat edes koko kauppareissua 20 vuoden jälkeen.

no tolla perusteella ei ls-ilmotukseen oo aihetta :) mä oon molempien klasten ollessa vauva hoitanu kaupassa käymiset lähes jokapäivä kävellen. eli aika monta kertaa on vauva huutanu rattaissa :D ja esikoista on aika monta kertaa kielletty kiukuttelemasta..

Mitähän mahtavat lastensuojelussa tykätä jos joku tulee tekemään ilmoituksen siitä että jollain äidillä vauva itki vaunuissa ja vanhempi lapsi kiukutteli seisomalaudalla...

Mikä siinä äidin toiminnassa oli sellaista että aiheutti ilmoituksen, se ettei vauvalla käytetä tuttia?

No huh huh... Ihan vähän pipi täti....

Älä pelkää. Yleensä "haukkuva koira ei pure" ja vaikka nyt sattuisikin tekemään jonkun ls-ilmon niin a. saattaa olla jo tuttu ilmottelija niille viranomaisille, eli eivät osaa ottaa asiaa yhtään vakavasti edes b. teillä ei ole mitään hätää jos lapsilla on kaikki hyvin, niin niillä on, siinä se :) tajuavat tyypitkin että turhaan mekkaloitu.

Kyllä mä silti ymmärrän miltä tuntuu. :|

Hulluhan se muija oli. Ei todellakaan mitään perusteita mihinkään ls-ilmoituksiin. Sinä sen sijaan olisit voinut soittaa poliisille moisesta häiriköstä. Älä nyt hyvä ihminen anna moisen kahjon pilata päivääsi.

[QUOTE="Piparnakkeli";23983792]Siis seurasi kotiin asti? Moisesta huuhkajasta oisin varmaan tehnyt rikosilmoituksen poliisille. Jos joku seuraisi, uhkailisi ties millä aiheettomalla ls-ilmoituksella, kokisin hänet uhkaavana tekijänä, mistäs sen tietää mitä moinen saa puheidensa lisäksi päähänsä...[/QUOTE]

Pihalle asti, ulko-ovi lukossa, mutta rappuun isot ikkunat joten näki kyllä mihin asuntoon mennään. Eikä ole hankala alaoven taulusta sukunimiä napata. Että hävettää, naapureitakin oli pihalla kun tämä sätti minua..

[QUOTE="A P";23983866]Pihalle asti, ulko-ovi lukossa, mutta rappuun isot ikkunat joten näki kyllä mihin asuntoon mennään. Eikä ole hankala alaoven taulusta sukunimiä napata. Että hävettää, naapureitakin oli pihalla kun tämä sätti minua..[/QUOTE]

Minä olisin varmaan sättinyt takaisin.
En suostu jonkun tuntemattoman tulla tolla tavalla pompottelemaan ja sättimään kun ei asioista kuitenkaan tiedä mitään.
Meillä vauva ei myöskään ensimmäiseen 3kk suostunut olee hetkeäkään vaunuissa/kaukalossa, ja jotenkin ne kauppareissut oli hoidettava joten huutavan vauvan kanssa hyllyt läpi juosten.
Eiköhän ne naapuritkin vaan ihmetellyt enemmän tämän vanhan naisen käytöstä, kun että luulisi teillä olevan asiat hullusti.

[QUOTE="A P";23983866]Pihalle asti, ulko-ovi lukossa, mutta rappuun isot ikkunat joten näki kyllä mihin asuntoon mennään. Eikä ole hankala alaoven taulusta sukunimiä napata. Että hävettää, naapureitakin oli pihalla kun tämä sätti minua..[/QUOTE]

Eiköhän siinä ollut häpeämistä ihan jollain muulla kuin sulla...

Mä olisin kyllä laittanut kauppakassit rattaisiin ja ottanut vauvan syliin, mutta kyllähän hölmökin tajuaa, ettei tuo ole mikään ls-ilmoituksen paikka. Taisi täti olla vähän pipi päästään.

Yhteistyössä