Meandista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ekakertalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon ostanut vain siksi, että tykkään niistä joistain kuoseista. :D En läheskään kaikista, hirveesti siellä on tosi räikeitä vaatteita, joista taas en ite tykkää yhtään. Mut niistä mistä tykkään, niin ostan enkä mieti hintaa. :D

Minäkin haksahdin ostamaan pojalle kaivuri-paidan syksyllä. Käytti silloin 68 cm vaatteita enimmäkseen, ja tilasin 74/80 cm paidan. No, onhan se kivan näköinen, mutta niin kinttana... Huono, kun olalla ei ollut neppareita (en huomannut katsoa esittelyssä) ja hihat niin kapeat, ettei niitä saa vedettyä ylös ruokapöydässä.

Sisko onneksi jelppasi ja laittoi nepparit tuohon olalle, niin sen saa kuitenkin päälle. Mutta ei toivoakaan, että mahtuisi enää 80-senttisen päälle, vaikka hihoissa pituutta piisaakin (nyt käännettynä se hihansuu).

Ei tosiaan vakuuttanut, varsinkaan kun hintakin on kova. Tuli siis kaksi ostosta Meandilta, eka ja vika.

tää kokoasia jaksaa mua ammattilaisena aina ihmetyttää :D että kuvitteletteko te että 80cm vaate on 80senttiselle lapselle?? melkein kaikilla merkeillä on niin, että 80cm vaate on n.74-79cm lapselle ja 80senttiselle sitten jo 86. Eli jos paita on ollut käytössä teillä 68 eteenpäin, niin eihän se mikään kittana ole :D

Samat kokemukset. Ollaan saatu eri vuosina 4 vaatetta lahjaksi ja kaikki aivan surkealaatuisia. Värit lähtee heti, kaulus venähtää, housuista lähti kiristyskumppari ekassa pesussa jne. Ei tule ostettua nyt eikä jatkossa, esim. H&M on laadultaan noin 10 kertaa parempaa ja hinnaltaan neljäs-kolmasosan meandista.

[QUOTE="vieras";23002694]Samat kokemukset. Ollaan saatu eri vuosina 4 vaatetta lahjaksi ja kaikki aivan surkealaatuisia. Värit lähtee heti, kaulus venähtää, housuista lähti kiristyskumppari ekassa pesussa jne. Ei tule ostettua nyt eikä jatkossa, esim. H&M on laadultaan noin 10 kertaa parempaa ja hinnaltaan neljäs-kolmasosan meandista.[/QUOTE]

no edelleen ammattilaisena, en tosin meandi-myyjänä, jatkan, kai olet reklamoinut noi kaikki ja kai reklamaatioosi on vastattu?? =)

mä oon yhden trikoopuseron ostanut meandia, mielestäni aikalailla samaa laatuluokkaa kuin h&m. melko pian haalistui ja tuli jopa pieni reikäkin. nyt kun paita on toisella lapsella käytössä niin on jo tosi kulahtanut; väri haalea ja hihansuut rispaantuneet.

[QUOTE="vieras";23002680]tää kokoasia jaksaa mua ammattilaisena aina ihmetyttää :D että kuvitteletteko te että 80cm vaate on 80senttiselle lapselle?? melkein kaikilla merkeillä on niin, että 80cm vaate on n.74-79cm lapselle ja 80senttiselle sitten jo 86. Eli jos paita on ollut käytössä teillä 68 eteenpäin, niin eihän se mikään kittana ole :D[/QUOTE]

Minustakin hauska syy hylätä vaate. Ihan samalla perusteella myös Lindex on huono merkki, kun nillä pitää olla 1-2 kokoa isompi vaate, kun jollain merkillä X. Ihan aikuisten vaatteissakin merkkien välillä on kokoeroja ja ilmeisesti se on paha, jos vaate on kokoa XL, vaikka olisikin sopivan kokoinen ja hyvä päällä.

Mutta malliltaan voi vaatteet olla vääriä ja näin aina joskus käy. Meillä ei Moonkidsin paidat vaan sovi, mutta jollekin toisenmalliselle lapselle ne varmasti ovat hyviä. Hyvähän se on että pitkäsäärelle tai pömppömasulle tai tumppijalalle ja pitkäselälle löytyy vaihtoehtoja. Kaikki ei tartte sopia kaikille.

[QUOTE="vieras";23002714]no edelleen ammattilaisena, en tosin meandi-myyjänä, jatkan, kai olet reklamoinut noi kaikki ja kai reklamaatioosi on vastattu?? =)[/QUOTE]

En, ei ole ollut niin suuri menetys kun on lahjaksi saatu. Hyvällä hinnalla menivät eteenpäin jos jotain positiivista voi merkistä sanoa:D Mutta ei kokemus oikein vakuuta, en uskaltaisi ostaa kalliilla vaatteita, joiden laatu noin huono. Ei voi olla sattumaa että eri eristä ja eri vuosina, aina yhtä huonoja.

Minustakin hauska syy hylätä vaate. Ihan samalla perusteella myös Lindex on huono merkki, kun nillä pitää olla 1-2 kokoa isompi vaate, kun jollain merkillä X. Ihan aikuisten vaatteissakin merkkien välillä on kokoeroja ja ilmeisesti se on paha, jos vaate on kokoa XL, vaikka olisikin sopivan kokoinen ja hyvä päällä.

Mutta malliltaan voi vaatteet olla vääriä ja näin aina joskus käy. Meillä ei Moonkidsin paidat vaan sovi, mutta jollekin toisenmalliselle lapselle ne varmasti ovat hyviä. Hyvähän se on että pitkäsäärelle tai pömppömasulle tai tumppijalalle ja pitkäselälle löytyy vaihtoehtoja. Kaikki ei tartte sopia kaikille.

juu, ja valitettavastikin on mahdotonta, että joku yksi vaate sopisi kaikille lapsille :D sama se on aikuisten vaatteisssa juu, ei samanmallinen kaikille passaa... mutta meandin vikahan se on jos ei heidän paitansa jonkun lapselle passaa :D
mikä tässä on ihaninta on se, että nykyään ei tarvii pelätä et kaikki loppuu kahdes päiväs, ku meitä todellisia meandifaneja ei ole enää niin paljon! :)

[QUOTE="vieras";23002796]En, ei ole ollut niin suuri menetys kun on lahjaksi saatu. Hyvällä hinnalla menivät eteenpäin jos jotain positiivista voi merkistä sanoa:D Mutta ei kokemus oikein vakuuta, en uskaltaisi ostaa kalliilla vaatteita, joiden laatu noin huono. Ei voi olla sattumaa että eri eristä ja eri vuosina, aina yhtä huonoja.[/QUOTE]

lahjan reklamoisin ehdottomasti, sillähän on tunnearvoa :O ?
mutta juu, laadusta näyttää olevan monta näkemystä, mulla on omani, ja
se luojan kiitos riittää :)

Mulle on jäänyt koko merkistä sellanen fiilis, että se on vain ja ainoastaan äiti-ihmisen tapa näyttää ulkopuolisille että meidän lapset käyttää kalliita vaatteita... Laadussa se ei ole tavan Hempan rättiä kummempi, eivätkä kuositkaan kovin erikoisia ole. Kaikki vaan tietävät ne maksavat. Ainoa syy ostaa niitä on siis ylpeillä rahalla. Saahan sitä toki maksaa samasta paidasta kolme kertaa enemmän ihan vain koska pystyy siihen. :)

Mulle on eroa myös sillä,että onko vaate valmistettu Euroopassa aikuisten valmistamana, vai Kaakkois-Aasiassa kyseenalaisissa oloissa ja mahdollisesti lapsityövoimalla. Meandi on kestänyt meillä todella hyvin pesua ja kulutusta. Ohjeen mukaan nurin käännettynä olen pessyt ja mikään ei ole mennyt miksikään. Siirtyvät hyväkuntoisina pikkuveljelle. Samaa ei voi sanoa monesta muusta merkistä.

[QUOTE="vieras";23002810]lahjan reklamoisin ehdottomasti, sillähän on tunnearvoa :O ?
mutta juu, laadusta näyttää olevan monta näkemystä, mulla on omani, ja
se luojan kiitos riittää :)[/QUOTE]

Meillä ei vaatteisiin sisälly sen enempää tunnelatausta :D Ja komppaan, onneksi voi toimia oman näkemyksen mukaan.

Laadusta vielä. Meandilla ja ihan muillakin merkeillä on sama haaste. Jos kuvio ei ole läpivärjättyä, se haalistuu helposti. Ongelmavärit ovat olleet käsittääkseni punainen ja ruskea. Jos paita onkin läpivärjättyä, ongelmaa ei ole.

Ja minusta myös Lindexillä ei-läpivörjätyt paidat menevät todella nopeasti heikoksi. Eihän sitä tartte kun vähän venyttää paitaa, niin kuvio on mennyttä. Läpivärjätty vaate on ihan eri tasoista (lue parempaa).

Mutta kyllä tämä vaikuttaa myös minunkin ostopäätökseeni. En osta vaatetta, jos materiaali tuntuu sellaiselta että menee herkästi huonoksi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23002863]Meillä ei vaatteisiin sisälly sen enempää tunnelatausta :D Ja komppaan, onneksi voi toimia oman näkemyksen mukaan.[/QUOTE]

juu, siis mä osaan sanoa valokuvista katellessani jokaisesta tyttöjen vaatteesta mistä se on meille tullu, ja niistä on mukavia muistoja, lahjoistakin :)

Minä olen myös huomannut, että kyseisellä merkillä on todella paljon laatueroja vaatteissaan. Tietyt vaatteet haalistuu hyvin nopeasti. Housut sen sijaan ovat ehdottomasti hintansa väärtit. meillä on lasten velousrhousuja ja aikuisetn/teinien legginsejä. Polvipusseja noihin ei saa millään, eli samoja housuja voi oikeasti käyttää niin pitkään kunnes ovat likaiset, eikä vain likaisenoloiset. Minulla on aikuisenakin ongelma, kun housunpolvet haalistuvat, mutta noihin en ole onnistunut saamaan minkäänlaista kulumaa. Samoin lapsen housut ovat pysyneet todella hyvässä kunnossa. Paitoja ja tunikoita olen myös ostanut jonkin verran, ihan siksi että meandin mitoitus sopii pitkäraajaiselle ja hoikalle lapselle paremmin kuin esim. Lindex jok atuntuu olevan toivottoman lyhyttä ja leveää.

Parhaat vaatteet löytyy kuitenkin vielä jostain muualta kuin noista kahdesta paikasta.

samaa mieltä

Yhteistyössä