Meenkö mä huomenna töihin (lapsi on sairastanut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päättämätön kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päättämätön kana

Vieras
Eilen illalla sille nousu vielä lämpö 37,4 ja tänään jäätiin kotiin. Edelleen kovin tukkoinen ja nuhainen on, eilenkään ei päivällä lämpöä ollut vaan nousi illalla. Nyt on lämpö tasan 37 ja pitäis ilmotella töihin, että meenkö huomenna vai en.
Mitähän tässä nyt pitäis tehdä....???? Kun ei osaa itte päättää, ei sitten millään :P

En pysty etätöihin.
Onko tää oikeesti nyt niin selvä juttu? Kai mulla on vaan huono omatunto, kun kaks viikkoo sitten viimeksi jouduin olemaan pois kun toinen lapsista sairasti silloin...
lapsi on kyllä tänään selvästi virkeämpi jo kuin eilen, eilen oli ihan naatti. Tänään on virtaa kyllä jo riittänyt.

Kuinka nuhainen on sitten sellainen, jonka voi viedä hoitoon? Kun meilläkin on nyt muutaman päivän ollut ihan räkäinen, eka päivänä vähän lämpöilyä, muuten ok. Nenä vaan vuotaa ja on yskä, viime yönä tunnin valvoi ja kitisi, kun oli niin tukossa, joten jäätiin tänään kotiin. Mietin myös huomista, että vieläkö kotipäivä, edelleen räkä valuu, muttei ehkä niin paljoa yski. Niin ja ikää 1,5v, jos sillä jotain merkitystä.

Mun tyttö 3,5 v valvotti viime yön kovan yskän takia. Pientä nuhaa myös, ei kuumetta. Vein kuitenkin päiväkotiin, kun vaikutti muuten reippaalta. Jos nousee lämpö, jäädään kotiin.

Nuha tai kovakaan nuha sinällään ei ole syy olla pois hoidosta, mutta jos lapsen yleisvointi on huono eli on väsynyt, syö huonosti tai ei jaksa ulkoilla tms. päivän puuhia hoidossa, niin silloin on syytä jäädä kotiin toipumaan.

Pieni lämpöilykin on merkki ettei ihan vielä ole kunnossa, huomenna jos ap:n lapsi jaksaa normaalisti leikkiä, syödä tms. niin sitten seuraavana päivänä hoitoon. Sieltä varmasti sitten soittavat, hakemaan, jos voinnissa tapahtuu muutoksia.

Yhteistyössä