"Meiän lapsi onkin parempi ku teiän lapsi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Miten te suhtautuisitte äitiin, joka vertailisi omaa lastaan teidän lapseenne. Siis esim. Ai, teiän lapsi onkin lyhyempi ku meidän. Jaa, teillä käytetään vielä vaippoja, meidän lapsi on ollut jo tosi pitkään kuiva (todellisuudessa oppi 2 kk aikaisemmin). Tai jos reilu 1-vuotias lapsi rupeaa itkemään kun tämän toisen äidin lapsi vie kädestä lelun, niin tämä äiti sanoo, et mitenköhän sä mahdat pärjätä maailmassa, ku tuollaisesta rupeet itkemään. Tai jos jonkun muun lapsi sattuu olemaan kiltimpi, niin syynä on aina se että teillä ei olekaan vielä ollut uhmaikää. :/

Juuh....kuulostaa aivan eräältä kaveriltani jonka kanssa tuon asian takia on välit vähän viilenneet, minä kun en jaksa kuunnella jatkuvaa vertailua ja sitä kuinka HÄN on niin hyvä äiti yms.....ja todellisuudessa hänellä on ollu tosi vaikeaa lapsensa kanssa alusta lähtien....

No tällaistä äitiä mä välttelisin mahdollisimman paljon, koska jo pelkkä asian ajattelu nosti niskakarvat pystyyn |O Mä en jaksa vertailuja koska kaikki lapset on erilaisia.

mun tuttavapiiriin kuuluu yks tällanen ja on kyl raivostuttavaa..
viimesin esimerkki oli kun mun poika oli ihan väsyny ja puoli nukuksissa ja tää äiti tuli kysyyn et jokos teidän poika osaa värit? olin et juu osaa se (osaa oikeesti.. ) ja tää äiti sit kysy pojalta et minkäs värinen on tuo tuossa ja tuo tuolla ja mun poika oli ihan töttöröö eikä vastannu mitää,niin tää äiti oli et no,eihän sitä kaikkee voi oppia niin nopeesti kun meidän tyttö |O
mut toisesta sisään ja toisesta ulos..

Kummipojan mummu on tuollainen.
Vertaa näitä pikku-serkuspoikia, joilla ikäeroa 9vkoa, jatkuvasti toisiinsa.
Ehkä ei enää niin paljon kuin vauvana, mutta ärsyttävää on.
Kuinka monta hammasta xxx:lla on? Meidän xxx:lla on niin ja niin monta.
Voi kun teidän xxx on niin pieni, sehän mahtuisi meidän xxx:n sisään... :o
Ikinä ei kaunista sanaa ole pystynyt sanomaan minun pojasta. :/

Mun kokemuksen mukaan noi äidit on yhden lapsen äitejä suurimmaks osaksi. Toisen kun saa niin monikin 'järkiintyy' :kieh:

Yks huippuryhmä on kasvattajat joilla ei vielä oo omia lapsia- yks tällänen tuttu oli joka oli aina meidän neitiä arvostelemas ja tarjos auliisti ja kyselemättä neuvoja ja ohjeita..... vaan kuinkas kävi oman lapsen kans?
Oli tosi nautinnollista huomata että aina ei teoria ja käytäntö kohtaa :laugh: :laugh:

Yhteistyössä