Meidän 3 v oppii ajamaan just kohta ilman apupyöriä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylpeä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylpeä äiti

Vieras
Tänään poika pyöräili jo pitkät pätkät niin, ettei apupyörät koskettaneet maata lainkaan. Kaksi vuotta vanhempi tyttö oli samassa vaiheessa kaksi viikkoa sitten ja nyt ajelee ilman appareita.

Viikonloppuna kokeillaan ottaa apupyörät pois pojaltakin.

meilläkin poika oppi 3v 2kk iässä. syksyllä lähti itse ja pysähtyi kaatumatta jo hyvin. me tosin irrotettiin apparit ja tyrkättiin aluksi vauhdit ja huudettii vaa et pole pole, ja sehän polki, ja äkkiä oppi. :) se on hauska näky pikkunen ajelemassa.

vautsi :)
Mun marraskuussa 5v oppi justiinsa polkemaan sellaisella pienellä 12" pyörällä ilman appareita. Oppi kans kun otettiin ne irti ja mentiin vaan. Tänään sai sen 14" pyörän ja silläkin sujuu hienosti, ainoastaan liikkeellelähtöön kaipaa henkistä tukea kun ei saa jalkoja maahan molempia kerralla, pelkää kaatuvansa. Mut hyvin menee kuitenkin.

Pikkusisarus on 3.5v ja ei vielä olla edes nostettu appareita, ens keväänä sitten alkaa ne harjoittelut.

[QUOTE="vieras";24362680]Toivottavasti äidillä on nopeat jalat... 3 v. menee ilman appareita pyörällä lujaa ja vailla huolen häivää liikennesäännöistä tai autoista.[/QUOTE]

lasta pitää vahtia, jos et tiennyt. Mulla on vajaa 5v ja 3.5v pyöräillen asioilla mukana, itelläki pyörä. Pysähdytään suojatien alkuun kimpassa jne. pelisäännöt kerrataan kotoa lähtiessä :-9

[QUOTE="ihanaa";24362092]Siis meillä yritetään tuota kans viikonloppuna! On ihan varmaa, että tuolle eskarille ei enää uutta kypärää laiteta![/QUOTE]

Tosi typerää....

[QUOTE="vieras";24362680]Toivottavasti äidillä on nopeat jalat... 3 v. menee ilman appareita pyörällä lujaa ja vailla huolen häivää liikennesäännöistä tai autoista.[/QUOTE]

Lujaa menee, varsinkin nyt, kun siirryttiin isompaan 16 tuuman pyöräään.

Olen joutunut ottamaan pyörän itsellenikin mukaan lenkeille. Harmittaa oikein, etten saa lapsistani enää hölkkäilyseuraa, kun en pysy enää heidän tahdissaan.

Kyllä apupyörien kanssa pääsee lujempaa ja pidemmälle kuin minä juosten. Yleensäkin pyöräilemään mennään vain jos komento riittää. Eihän tuollaista työntötankoa kauaa pidetä.

Minä kyllä saan omastani ihan hyvää kävelyseuraa (siis pyörällä). Lapsi pyöräilee joko hiljempaa tai odottaa sovituissa kohdissa. Kyllä se kilometrimäärä lopulta hillitsee, ainakin loppumatkalla.

Viimeksi muokattu:
On kyllä hieno saavutus. :) Meillä toukokuussa 3v täyttänyt, just yks päivä katselin ja mietiskelin et minkähän ikäiseltä niitä appareita nostaisi. Siis että joko ensi vuonna on sen aika, vaikka hätäkös tässä. :) Hienosti polkee ja jarruttaa mutta tasapaino pyöräillessä vielä ihan nollassa.

[QUOTE="vieras";24362887]Useimmiten 3 v:n etävahtimen oman pyörän päältä on vaikeaa jopa mahdotonta.[/QUOTE]

Meillä lapset tottelevat vanhempiaan. Molemmat pysähtyvät aina ennen suojatietä, jos en anna lupaa ajaa suoraan sen yli. Tässä lähellä on hyvä suora pitkä pyörätie ajoharjoitteluun eli ei pelkoa autoista.

[QUOTE="vieras";24362887]Useimmiten 3 v:n etävahtimen oman pyörän päältä on vaikeaa jopa mahdotonta.[/QUOTE]

onkohan mulla jotenkin ylilahjakkaat lapset, kun pysyyvät vieressä kun käsketään eivätkä lähde huitelemaan? kovaa saa polkea kun annan luvan ja pysähtyyvät odottamaan minne sovittu.

mun 3.5v on melko vilkas mutta onneksi on järkeä päässä ja hänet saan vielä kiinni helpostikin jos jotain yrittää. Hitaimman, eli ton 3.5veen tahtiin pyöräillään koko sakki.Esikoinen sa akäydä lenkkiä heittämässä ja palaa sitten aina takaisin.

Esikoinen sai muuten isomman pyörän ja ei ookaa se polkeminen enää hälle helppo nakki. Tai on, mutta liikkeellelähtöön kaipaa vielä apuja kun jalat ei yllä maahan. Muuten sujuu isollakin pyörällä :)

Yhteistyössä