Meidän 5,5- vuotias tyttö on 121 cm pituinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hujoppi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äskettäin mitattiin, että typy on melkein 111cm.
Minun ja mieheni suvussa naiset ja osa miehistäkin on enimmäkseen pätkää kuin pitkää.

7 v 4 kk tyttö nyt 135 cm, tasaisesti koko ajan yläkäyrällä kasvanut. Äiti hukkapätkä ja isäkin vaan 180 cm, joten mitä lie lipputangonsiemeniä syönyt lapsukainen :)

[QUOTE="iemel";28973779]7 v 4 kk tyttö nyt 135 cm, tasaisesti koko ajan yläkäyrällä kasvanut. Äiti hukkapätkä ja isäkin vaan 180 cm, joten mitä lie lipputangonsiemeniä syönyt lapsukainen :)[/QUOTE]

Meillä poika oli 5v neuvolassa 123cm, nyt täyttää loppuvuodesta 8v ja pituutta reilut 140cm :D Mä olen itse 164cm ja mies 175cm, joten mistä lie poika sen pituuskasvunsa perinnyt... Hänen pikkuveljet on keskikäyräläiset, toka oli just 6v neuvolassa 118cm ;)

Tätä en ymmärrä, miksi tähän vastaavat tyypit, joiden lapset on jo koulussa. Kun kysytään, että minkä mittaisia samaa ikäluokkaa olevat lapset ovat.
*muoks* Kurkkaisivat edes vaikka siitä neuvolan opuksesta, minkä mittaisia ovat olleet 5-vuotiaina. :rolleyes:

poikani 4,5 v ja 120 cm <3 käyttää nro 32 kenkiä ja taitaa olle juurikohta liian pienet =D ja kaikki 122 cm housut putoaa jalasta kun vissiin normaalisti sen kokoiset on jo hiukan rotevampaa ruumiinrakennetta...
minä 173 ja isänsä 176 cm

Tutkijat ovat kyllä huomannee että ihmiset tulevat kasvamaan pituutta enemmän ja nopeammin tulevina sukupolvina. Eli kyllä ne lapset on SUURIMMAKSI osaksi pidempiä kuin vanhempansa josain vaiheessa. Tämähän ei ole uusi ilmiö, mutta huomattavampi koska nykyään se tapahtuu nopeammin esim. Lihassa olevien lisättyjen hormonien takia, ja evoluution.

Yhteistyössä